Alla inlägg under mars 2012

Av AME - 31 mars 2012 18:15

I morse vaknade jag med ett dunkande huvud, lätt öronvärk i ena örat, en igentäppt näsborre och "näs/halsbränna"...

Näs/hasbrännan har kännts av till och från under hela dagen. Öronvärken har inte känts vid, huvudet har dock dunkat och jag har nyst som en tok...och då jag nyst har givetvis näsan satt i gång och snora.

Min tur nu att få denna förkylningsflunsa som så många runtom mig har haft?


Nja...hoppas bara det är en snabbt övergående förkylning...känner de som legat däckade i upp emot 3 veckor och det vill jag då rakt inte. Knaprar alvedon, dricker mängder av vatten och the, sover och hoppas det ska ge med sig...väck, väck, VÄCK!!!


Hjärtat skulle ju ha kommit till mig i dag men jag tyckte att det kanske inte var så god idé eftersom jag mår så här...vill ju inte smitta ner honom också. Han har ju precis påbörjat "arbete" och det vore ju väldigt korkat att bli sjuk det första han gör...får se hur jag känner mig i morgon...


I dag har det inte blivit så mycket gjort här hemma, slängde in en maskin med tvätt förut så den ska väl slängas in i tumlaren strax. Skulle behöva diska också men har inte kommit mig för det ännu eftersom det dunkar på rätt bra i huvudet då  jag står upp...tar jag inte disken i dag så antar jag att den kommer att stå kvar även i morgon så då får jag ta den då....om nu inte "INGE eller INGA" överraskar och diskar den åt mig i natt...haha!!!


Roat mig med att lösa en massa korsord, både i tidningar och på nätet...skickat in lösningarna så man får vääl se om man får någon trisslott eller annat. Lär ju inte hända eftersom jag aldrig vinner men man vet ju aldrig...skickar man inte in kan man ju heller inget vinna.


Pratat med äldsta guldkronet i dag, hon och ett par kompisar var på disco i går kväll och de hade visst haft det roligt. Hon hade lånat ett par skor utav en kompis så nu står ett par sådana på hennes önskelista...ett par med jättehöga klackar och det gör mig väl inte så förtjust direkt...men man kanske kan kompromissa och hitta ett par med lite lägre klackar....ska sätta mig och kolla runt lite och se vad man kan hitta...blir väl i så fall att hon får ett par sådana till skolavslutningen eftersom det ändå inte är några skor man använder på skolan precis....ja vi får se....


Klockan är nu 19 och man kanske ska få i sig någonting att äta...har ingen matlust precis men någonting måste jag väl få i mig. Drack the och åt 2 smörgåsar i morse sen har jag druckit en massa vatten och ätit vindruvor...det är inte mycket att stå sig på.


Kom en våg utav saknad över mig här på eftermiddagen...saknad över mycket...det gjorde väldigt ont och resulterade i ångest...den form som jag kallar för "gråtångest" där jag bara gråter, vrålar och skriker...det är oftast denna ångest jag sväljer men när jag är ensam så släpper jag den fri...och jag är glad att jag bor i hus och inte i lägenhet...så att jag verkligen kan släppa på allt...



Av AME - 30 mars 2012 18:25

Ja i går var jag till bästa frissan för att göra den slutliga förändringen gällande frisyr och kulör och jag måste säga att jag som vanligt klev ut därifrån supernöjd.

Är en sådan människa som vill det ska synas att man varit till frissan, inte att man går dit, tar topparna och kanske lägger i samma kulör som man har eller en liknande...nä, synas ska det göra!


I dag har jag varit och fyllt på kyl och frys + skafferi så nu är det tomt i plånboken...kul det då det inte ens är slut på månaden ännu. Ska fota och slänga ut lite sölj annonser på facebook och tradera för att få in några extra kronor...

Barnen har ju påsklov näst nästa vecka och hur kul är det om man inte kan göra någonting....är så less på detta nu...vill bara ut och jobba igen !


Sedan februari förra året då jag blev uppsagd så har jag sökt 38 tjänster/vikariat men nej då...och då har jag ändå både utbildning och lååång erfarenhet...sen VET jag att de som fått tjänsterna/vikariaten inte alls har vad jag har.
JÄVLA SKITKOMMUN!!! Man blev uppsagd på grund av att man hade varit sjuk....nä fy faan....ska nog söka mig utanför kommunen...synd bara att man saknar sitt gamla arbeta så jävla mycket och jag vet att jag utförde mitt arbete på ett bra sätt...för efter att ha fått hört det utav både boendes anhöriga, sin chef och arbetskamrater så...jaaa, jag fattar inte...sedan går det dom som jobbar fastän de borde blivit kickade för länge sen...de som sover på arbetstid, går bakis på arbetet etc etc.....nä.....en annan valde att vara ärlig fullt ut under min sjukperiod och...ja se...skulle tydligen inte varit så ärlig som jag var.


Orkade skulle jag ta detta vidare till arbetsdomstolen men vad är en liten människa mot en kommun?!

Orättvis behandlad och jävligt kränkt är vad jag känner mig...


Nåja....efter att ha varit i väg och handlat så kom äldsta guldkornet hit en sväng för att hämta lite kläder...de ska på disco i kväll och det är så kul tycker jag. Minns själv hur det var då man var på klassfester och liknande....dock ser jag glädje hos henne då hon ska i väg, en annan gick med en klump i magen...


Varit till bästa kusin och gratulerat henne på hennes 38 års dag nu på eftermiddagen. Tiggde åt mig skjuts dit också fick jag skjuts hem....hade tänkt tagit en promenad men jag fryser så infernaliskt invärtes. Eldar och det är varmt här inne men ändå är händerna iskalla och jag känner mig kall inombords. En nackdel med alla tappade kilon...jag har inte så mkt underhudsfett längre...som håller värmen, hahahaha!!


Guldkornen är hos sin pappa denna helg och kommer kanske vara där fram tills på torsdag om det nu är så att de ska vara hos mig på påsklovet. Ska väl diskutera det här i helgen så får vi se...om de ska vara här på lovet eller inte.

Tro bara vad man ska hitta på den veckan som dom är ledig...önskar verkligen jag kunde få igen mina pengar snart men det lär väl dröja....men de skulle ha varit väldigt väldigt välkomna nu kan jag säga...fy faan!!


Hjärtat kommer väl eventuellt ner hit till mig i morgon och stannar tills på måndag...


Kände mig så låg i går kväll...satte mig och skrev 2 stycken texter/dikter som bara kom ur mig hipp som happ och de blev i vanlig ordning väldigt personliga och utelämnande...så det blev väldigt känslosamt och nattens sömn blev väl lite si så där kan man väl säga.


Nu då jag kom hem från min kusin så fick jag den där känslan igen...kanske det blir lite skrivande senare i kväll. Finns ju en hel del att få ur mig och det finns flera grunder att utgå i från.

Fick en så fin jämnförelse från min kusin i går....hon skrev  "du är som Melissa Horn 2 i dina texter"...det tackar jag för för hon är i mina ögon en underbar artist och skriver väldigt djupt och personligt. Det var hennes musik och låtar som fanns med mig under tiden jag var sjuk...samtidigt som de fick mig att gråta än värre så hjälpte dom mig även upp. Jag sjönk med låtarna men tog mig upp genom dom också....


I augusti ska jag gå på hennes spelning i Sundsvall...hade så gärna velat gå förra året men jag klarade inte av det då eftersom hon berör mig så djup. Jag vågade väl helt enkelt inte gå pga rädsla att bryta i hop där på plats....men nu i år ska jag gå. Tårar kommer säkert falla men då får de göra det...tyst och stilla....


I kväll känns det som om det blir en tidig natti natt, fryser invärtes så jag skulle mest av allt vilja krypa ner under täcket redan nu och jag anar en lätt huvudvärk vid tinningarna. Skulle väl bara fattas att jag skulle gå och bli sjuk nu då också....jihaaa....men det skulle ju inte vara så konstigt kanske med alla runtom som haft både förkylningar, feber, hosta, öronvärk, ögoninflammationer, feber och annat....så vem vet, denna invärtes kyla kanske är försteget till feber och en massa skit därtill...VILL INTE dock...


Ja fredagkväll är det ju nu och jag sitter här ensam och själv...skulle faktiskt önska jag hade någon här som jag kunde kura i hop mig med, något man gärna vill då man fryser så här. Att frysa "vanligt" är ju en sak för då kan man ta på sig filtar, strumpor, kläder och annat men denna invärtes kyla....ja den är hemsk för det spelar liksom ingen roll att det är 24.4 grader här inne så fryser jag ändå...usch!!!

Av AME - 29 mars 2012 17:36

FÖRE

 

 

EFTER

 

 

Av AME - 25 mars 2012 21:52

Ja så var då denna vecka slut om cirka 2 timmar och en ny vecka är i antågande.


Äldsta guldkornet åkte till sin pappa nu på eftermiddagen men yngsta guldkornet är kvar här hos mig tills i morgon eftermiddag. Hon börjar nämnligen ha enbart sina 15 fria timmar nu till veckan och har så fram till sommarlovet börjar, så hon kommer vara på förskolan tisdag, onsdag och torsdag nu mellan 9-14...och då jag ändå är hemma så kunde hon lika gärna sova här än bli väck i morgon bitti hemma hos pappa...onödigt liksom.


Hjärtat åkte hem till sitt han också och han skjutsade äldsta guldkornet till pappa då han for.


Så i kväll har det varit tevemys men i morgon eftermiddag så är man ensam igen...vilket jag ju inte ser fram emot direkt men jag har lite planerat här i veckan.


På tisdag ska jag ju till bästa frissan ÄNTLIGEN och få förändring...både frisyrmässigt och kulörmässigt. Jag som tidigare brukat gå dit var 7e vecka har inte varit dit nu sedan...jaaa, november kanske!?!

Så jag är i stort behov utav detta...som det är nu vill jag inte titta mig i spegeln nästan.

Tisdagkväll är det övning med gospelkören också...har inte varit dit på 2 gånger nu men på tisdag blir det!

Att sjunga kan ju få en del att släppa och få en att för stunden må riktigt bra...älskar sång och musik!!!


På onsdag tänkte jag försöka röja så gott det går i ett av rummen nere...frågan är bara vart faan jag ska göra av allt. Boden är ju det tänka stället men för att öht komma in där behöver jag nog köra 2-3 lass med skräp och sånt som ska kastas till återvinningen...kanske jag lånar bil och släp någon dag här i veckan och får det gjort, skulle vara jäkligt skönt!!! DET är nackdelen med bilbytet...att jag ej längre har dragkrok :-(


Om jag ska summera denna vacka nu då så har det varit rätt okej, har ju haft 2 större dippar dock men inte varje dag som det tidigare varit, detta med gråtandet håller dock i sig ff men...men det är väl liksom bara att ta skiten då det kommer. Är ju van det efter att ha haft det så i 2½ år....


Nu ska jag ta och pussa yngsta guldkornet på pannan och viska "mamma älskar dig"...sen blir det natti natt här, känner mig rätt trött kan jag säga...

Av AME - 25 mars 2012 08:36

Ja jag hoppas att ni alla har ställt fram klockan en timme nu då för från i dag är det SOMMARTID som gäller.

På sommaren ställer man FRAM trädgårdsmöbeln...och man ställer FRAM klockan.

På hösten ställer man TILLBAKA trädgårdsmöbeln...och man ställer TILLBAKA klockan.

Detta har suttit inrutat i mig sedan jag var kanske bara 6-7 år...en mycket bra sak för att komma i håg och det är framåt eller bakåt klockan ska ställas.


Jag vaknade kvart i 7...fast nu var ju klockan alltså kvart i 8.

De övriga i familjen sover...eller näe, äldsta guldkornet var vaken då jag gick ner men hon valde att ligga kvar och "pysa" en stund till...yngsta guldkornet snusade och sov så gott och hjärtat likaså.

I vanliga fall har det alltid varit han som varit den som vaknat först men både i går och i dag så sover han...kanske han också har fått viss ro i kroppen?


Tittar ut genom fönstret och ser en klarblå himmel och en sol som skiner för fullt...skulle jag gå ut så är jag säker på att det är många fåglar som kvitterittrar också...kan bli en underbar dag i dag och då kanske man ska passa på att försöka få någonting gjort ute när vädret är så här....finns ju en hel del att göra...förvisso kan man ju inte göra en del saker ännu då det fortfarande är is och tjäle men något kan man börja med....


Ja i går morse kom det inknatandes besök också...det var mitt kusinbarn, hennes dotter och mitt andra kusinbarn som kom in...trevligt med besök tycker jag för jag måste ju säga att det inte sker allt för ofta.

Fram dukades en frukost, mysigt då man är många...macka, kokt ägg, youghurt, soppa, kaffe, oboy, pålägg, gurka, tomat och paprika....mums!!!


Kusinbarnet som är i samma ålder som äldsta guldkornet blev kvar här et stor del utav dagen, sånt är också kul...då barnen har någon av sina kompisar här.

Mormor och morfar var hit och grattade yngsta guldkornet också en stund mitt på dagen.


Började röja lite uppe bland alla mina kläder och jag fick i hop 2 sopsäckar som kunde slängas och ytterligare 1 som en bekant ska få kolla igenom. Har ju blivit en hela del nytt i takt med att man tappat alla dessa 98 kilo....


Middagen i går blev stekt fläskfilé, potatisgratäng, bearnaisesås, blandsallad...gott och enkelt och barnen älskar det!

På kvällen kom 2 goda vänner och deras son hit en stund och det var trevligt...var en dag med mycket besök alltså och sådana dagar gillar jag!!


Får se nu vad denna dag bjuder på...hör fotsteg uppe på övrevåningen nu...tro vem det är som vaknat nu?

Av AME - 24 mars 2012 06:21

Och klockan är strax efter 6...uppe ligger båda guldkornen och hjärtat och sover och jag har förpassat mig ner till soffan...även fastän jag helat av allt ville ligga kvar ett bra tag till men...i går kväll upptäckte jag ett läckage (dropp) på ena röret i från spispannan så jag ville inte sova så mycket utan kände mig tvungen att gå upp och kolla + försöka få upp värma här i huset.


Alltså det är väl så jävla typiskt om det nu skulle vis sig att jag måste ringa ut en rörkrökare...nu på en lördag...

Det är fuktigt längs röret, virade papper runt det då jag la mig just bara för att kunna få ett hum om hur mycket som läckt under  natten och papperet var fuktigt....som tur är inte sjöblött dock.

Inväntar och ser om mitt ex kunde komma och titta på det i dag...han har många kunskaper och erfarenheter den mannen bland annat av detta med rör. Så jag ger ju hellre han en slant om han hjälper mig i stället för att ringa fackman.


Ja i går fyllde ju så yngsta guldkornet 6 år och jag tror nog hon fick en bra dag.

I paketet hon öppnade på morgonen fick hon en "one piece" liknande overoll och den bodde hon väl i hela dagen nästan. Hon var på förskolan en stund och där firades hon och som present fick hon en jättefin handmålad mugg med sitt namn, sitt födelsedagsdatum också får varje födelsedagsbarn målat något sm de tycker väldigt mycket om....guldkornets mugg hade en katt på sig, som såg ut som hennes favorit utav de 3 vi har...Emil, helig birma.

Muggen var jättefin!


2 av hennes kompisar var hit och åt lite tårta och lekte ett tag. Något riktigt kalas blev det alltså inte men hon var nöjd ändå. Äldsta guldkornet började inte med kalas förän hon började i skolan och det får bli så för det yngsta guldkornet också...så nästa födelsedag blir det riktigt kalas för alla sina kompisar eftersom hon börjar skolan nu till hösten.


I dag ska mormor och morfar komma hit och gratta henne + äta lite tårta. De kom aldrig i går då det skulle komma kompisar...mina föräldrar är ju till åren komna och kan i bland tycka det blir för mycket ljud och annat runt sig om det är flera barn...så för att kunna sitta ner i lugn och ro så kom vi överrens om att de kommer hit en stund i dag i stället.


Vad övrigt vi hittar på i dag får vi se. Om vädret tillåter kommer vi nog att vara ute och försöka hacka bort den resterande isen som är ute på gården + plocka lite med allt som är...barnen vill väl kanske cykla antar jag så då kan de göra det då jag och hjärtat stökar på.


Hjärtat ja...ja han kom i går ett tag efter det att jag hade hämtat barnen och det känns rätt okej på den biten.

Satt och pratade en del efter det att barnen lagt sig, var förvisso på väg att bli oenigheter på grund utav missförstånd i vanlig ordning men det är ett stort plus att vi faktiskt pratade...


Nä, får se nu hur dagen utvecklas....jag HOPPAS att jag slipper ringa ut en rörkrökare nu bara...


Av AME - 22 mars 2012 22:59

då var mitt livs andra lyckligaste stund...

Det var den dagen och den tiden mitt yngsta guldkorn kom till världen...efter 3 veckors övertid.

6 år nu i morgon....


Mamma ÄLSKAR dig Astrid !!!


 

Av AME - 22 mars 2012 22:39

Sömnen i natt var väl inte den bästa kan jag säga men det blev väl i alla fall 2 timmar där sömnen hängde i hop, annars vaknade jag ett par gånger, sova & vakna, sov & vakna...huvudvärk som f-n då klockan ringde!


Upp med guldkornen och i väg till skola och förskola, därefter åkte jag ner mot Sundsvall för att inhandla lite till Yngsta guldkornets födelsedag i morgon.

Stannade till hos en kusin längs vägen och drack lite morgonkaffe, kunde ju inte vara hur tidigt som helst i stan eftersom de ändå inte öppnade föränn 10 dit jag skulle...


Skulle köpa en cykel åt henne men jag kollade på flera ställen och ingen av de jag hittade föll sig riktigt i smaken så hon kommer få sin cykel lite längre fram...i stället blev det lite "smått och gott" så som en "one piece kopia", fingerfärg, vattenfärg, dataspel, en liten tavla, modell lera (hon älskar å "dega" som hon säger, pyssegrejer, nya foppatoffler. Cykeln kommer jag klistra in en bild på i hennes grattiskort och berätta att hon kommer få den lite längre fram....rådgjorde med hennes pappa om hur jag skulle göra och han tyckte det var en ok idé att göra så...


Inhandlade lite mat också samt tårtgrejer och lite helg gotta....äldsta guldkornet fick 2 stycken linnen. Hon ringde mig då jag var där nere och sa att hon ville ha det...får se nu hur det blir på måndag efter att jag betalat räkningarna. Blir det över en slant har jag lovat henne att vi ska ta en eftermiddag ute i birsta city hon och jag...äta lite och kolla runt i butikerna. Är så svårt att köpa något åt henne nu då jag helst ser att hon provar innan...sedan HOPPAS jag ju att jag kommer att få igen pengarna från en viss person snart också...


När jag kom hem och hela kvällen nu har jag känt mig väldigt väldigt låg och då barnens pappa kom och lämnade dom nu i kväll så kändes det som om hjärtat skulle slitas ur kroppen. Faan också...faan, faan, faan !!!!!!!!

Helvetes jävla förbannade skit !!!



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards