Alla inlägg under augusti 2012

Av AME - 26 augusti 2012 10:46

Det händer en del i mitt liv just nu och det är av den anledningen jag inte skrivit någonting på ett tag.
Det har varit varma känslor, förvirring, skratt, gråt, ångest, gemenskap etc etc...

I fredags kl 12.30 hämtade jag äldsta guldet på skolan och vi åkte ner till stan för att ha en "mamma/dotter" eftermiddag tillsammans bara vi 2.
Yngsta guldet fick följa med hennes andra familj ner till Tierp/Stockholm över helgen...så det har bara varit jag och äldsta tösen hela helgen, skönt att kunna få rå en i taget emellanåt också.

Vi strosade runt lite på stan och hon fick köpa lite nya kläder också var vi på Kina restaurang och åt god mat...skrattade mycket gjorde vi också.

I går färgade vi hår...efter att ha haft en guldblond tös har jag numera en mörkt rödbrun tös och det blev så fint!!

Var till fränsta på Ica och erikshjälpen en sväng och då följde även "lillsyrran" och hennes tös med.

Bilbingo stod sen på agendan, något jag lovat ta med mig guldkornet på hela sommaren. Ingen vinst blev det för någon av oss men nära satt vi ett par gånger...

När vi kom hem från bingon gick vi ner till "lillsyrran" och hade en riktigt mysig kväll nere vid deras eldstad vid Ljungan. Det var dessutom lyskväll här i byn så hela bron över Ljungan var upptänd med marschaller...så fint, så mysigt. Synd bara att det fattades en famn att kura i hop sig i...

I dag vaknade jag intill mitt äldsta guldkorn som lyckats bli förkyld och har ont i halsen...det slår aldrig fel att något bryter ut ett par dagar efter skolstart...hoppas vi kan kurera i bästa möjliga mån nu bara, i morgon ska det nämligen fotas på skolan.

Sen hoppas jag nu att yngsta guldet kommer till mig i kväll för i morgon är det hennes första skoldag och den vill jag vara med på :-)

Av AME - 21 augusti 2012 00:00

Åkte hem till min nyfunne vän i fredags och hade en mycket trevlig kväll och natt hos honom...och därtill en mycket underbar morgon!

Musik och sång är glädje, helt klart!

Närhet och värme, samtal och beröring...OJOJOJ!


Men så på lördag hände en sak, mitt mående tog en tvärvändning och allt blev skit...åkte hem från min vän vid 14 och då jag kom hem bröt jag samman totalt i en gråtångest som höll sitt grepp om mig i timmar. 

Den bara tog om och tog om, så snart jag kände att det började lägga sig så byggdes en ny upp inom mig...


Klockan 21 orkade jag inte mer utan tog dubbel dosen utav sömntabletter och somnade och sov till klockan 01, vaknade av ångest men lyckades somna om igen efter ungefär 1 timme. Sov 1 timme och sedan var det dags för nästa vaknande och ännu mer ångest. Låg då vaken i 2½ timme innan jag slutligen tog ännu en sömntablett...


Det blev alltså ingen fest eller umgänge för mig på lördagen och det gör mig ont...


Söndagen försvann som i en dimma för min del och jag åt ingenting på hela dagen, sov och vaknade, grät och förbannade....Jävla skit alltså....finns så mycket mer jag skulle kunna skriva men jag väljer att inte skriva mer än så....i nuläget.


Mer än att fredagen och en del utav lördagen var underbar!!!


I dag däremot har jag varit helt närvarande i dagen. Fått undan lite tvätt och funderat en hel del kring hemmet och vad jag vill göra här hemma...får se om jag har möjlighet att börja med steg 1 nu vid månadsskiftet eller inte.


Var ner till "lillsyrran" en stund nu i kväll och pratade av mig lite och kaffade...


Är rätt tom just nu så det blir inget mer skrivet...

Av AME - 17 augusti 2012 16:15

Yngsta guldkornet sov i min säng i natt och det är inte klokt vad ett barn kan detta med att ta upp plats...vet inte hur många gånger jag flyttade henne tillbaka till "sin sida" så jag skulle kunna ligga normalt.

Ett tag var det bara armar och ben kors och tvärs över hela sängen...haha!!!


Strax före klockan 11 kom äldsta guldkornet och deras pappa för att hämta lillasyster och därefter åkte jag upp till min moster i Ånge för att hämta min mamma...kom hem för en stund sedan och upptäckte hur tyst och tomt det var i huset då inte barnen är här längre...konstigt att man kan märka utav tystnaden så väl!?


Men jag ska ju i väg på trevligheter senare och där vet jag att det definitivt inte kommer att vara tyst och ej heller kommer det på något vis att vara tomt. Ska bli rent utav kul faktiskt och jag hoppas jag nu kan tillåta mig att ha kul också...i kväll tar jag egen bil dit och hem men i morgon hoppas jag kunna lifta med någon dit och hem...annars får jag väl ta bilen i alla fall, hade dock hoppats på att kunna dricka något till maten men jag får väl strunta i det kanske?!


Var lite rädd för att jag gjorde bort mig rejält i går kväll angående en sak men jag tror inte det. Jag är ju så fånig, jag är ju så löjlig och jag är ju bara så jävla DUM i bland!?! Men saker och ting visar sig väl i sinom tid...livet är visst till för att levas har jag hört!?!


Men jag har "velat" hit och dit och fram och tillbaka OM jag ska åka eller inte...och jag "velar" fortfarande men jag SKA åka...sån är jag, speciellt då det är massa nya människor.


Nää, kanske man ska ta och äta någonting nu då och börja fundera så smått på detta med dusch och sånt...vet inte riktigt vilken tid jag tänker bege mig men det blir väl fram över kvällningen. Vet knappt vart jag ska men det gick inte att ta fel på vart det var....så jag får väl hoppas på det då.

Av AME - 16 augusti 2012 19:57

Ja den rubriken, eller ordet underbar har nog inte använts så ofta i min blogg i och med att jag mått som jag mått till och från...men i dag, i dag kan dagen sammanfattas med just ordet UNDERBAR!


Vaknade till en klarblå himmel och sol, bara +9 grader ute förvisso men bara detta att solen visade sig gjorde att man vaknade så mycket lättare. Barnen sov rätt länge i dag men efter det att dom vaknat och vi hade ätit frukost så tog vi och åkte till badstranden och tillbringade ett par timmar där.


Barnen badade, lekte och åkte vattenrutchkana, åt glass och fikade men själv satt jag bara och njöt utav solen...tyckte det var en nog bedrift egentligen att jag tog mig till just DEN badstranden vi for till, den här på byn...men jag gjorde det...och jag klarade av att åka förbi där jag och barnens pappa bodde utan att på något vis må dåligt eller bryta samman, och DET gott folk är första gången jag klarar det sedan separationen den 31 september 2009. Jag har åkt förbi där förut men det har lett mig antingen till gråt eller rejält sammanbrott och ångest...men så i dag fixade jag det och det är ytterligare ett steg framåt för mig, ett rätt stort steg också även om inte folk kan fatta det.


Yngsta guldkornet och jag har också varit på ett kort besök på fritids i dag och noggrant valde hon själv vilken låda hon ville ha och satte fast sin namnlapp på den...hon är stor min minsta nu och löjligt nog kändes det i mammahjärtat. Nu är båda mina flickor stora tjejer, skoltjejer!


Äldsta guldkornet bestämde träff med en kompis på badstranden och då det var dags att fara hem så följde hon med hem eftersom hon skulle bli upplockad utav sin mamma först vid halv 6 då hon skulle på fotbollsträning. 
Vi hade säkerligen kunnat varit kvar länge till på badstranden men eftersom hon skulle i väg och träna fotboll så var vi ju tvugna att åka hem och fixa någonting i magen...och lättsammast möjligt så blev det pytt i panna och stekt ägg.


Sedan då denna kompis åkt härifrån så gick äldsta guldkornet till en annan kompis och det yngsta försvann ner till sina kompisar här intill så jag fick lite egentid mitt uppe i allting...så jag gjorde mig en STOR kopp med kaffe, tog med mig kollegieblock, penna och sudd ut och satte mig i kvällssolen och bara njöt och skrev ett par texter, blev mest en massa "blaha" bara men det går ju att fila vidare på dom...skrev bara det som kom upp också får man kanske sätta sig och läsa igenom, ändra, fundera och göra om vid senare tillfälle. För det är ju då det "poppar upp" som man ska se till att få ner det på papper...


Det var ju tänkt att guldkornen skulle åka till sin pappa nu i kväll men jag ville behålla dem ännu en natt. Ska ju inte åka så tidigt i morgon så deras pappa får hämta dom efter det att vi klivit upp och ätit frukost i morgon i stället...eller det blir bara det yngsta guldkornet han hämtar rättare sagt eftersom det äldsta ringde nyss och sa att hon sov hos pappa redan nu i natt. Hon och hennes kompis gick ju förbi där hos honom då de skulle gå och bada nu i kväll så då tyckte hon att hon lika gärna kunde sova där också följer hon med hit i morgon då han hämtar lillasyster och hämtar sina saker då....så det är bara yngsta guldet som blev här en natt extra.


I morgon ska jag upp till min moster i Ånge först och hämta min mamma, sedan hem och försöka vila en liten stund för sen i morgon kväll ska jag åka upp till en liten by ett par mil härifrån, hem till min nyfunne vän och vara med om en kväll i sång och musikens tecken...en liten uppladdning inför själva festen som skall vara där på deras loge på lördagen. Ska bli KUL !!!

Har varit en underbar dag i dag....låt oss nu se om helgen går i samma tecken. Roligt kommer det bli i alla fall...det ska jag se till :-)

Av AME - 15 augusti 2012 22:40

22.40....så tidigt var det rätt länge sedan som jag la mig i sängen kan jag säga men känner jag mig själv rätt så kommer jag inte somna än på ett tag. Nu måste jag ju kika lite nyheter, bloggar och lite annat innan jag stänger ner till att börja med.


Eftersom barnen åker till sin pappa nu i morgon så har vi haft en riktig gotta och mys eftermiddag/kväll.

Dagens middag fick bli älgfilé, ris, smörstekta kantareller (som äldsta guldet plockat), sås och grönsallad och sedan nu i kväll har vi gjort chokladpudding och grädde samt kollat på en film...vill ju gärna "pysa till det" lite extra sista kvällen innan de åker härifrån...


I morgon blir det en lite spännande dag för yngsta guldkornet också då vi ska på skolan och hälsa på en stund på "fritids"...hon börjar ju i förskoleklass nu den 27e och kommer att vara på "fritids" vissa morgnar och efter skolan och de ser gärna att man kommer och hälsar på en sväng innan man ska börja så i morgon ska vi gå dit en stund.
Det lilla toksnöret trodde hon skulle få vara där själv och blev väl lite smått besviken då jag sa att vi bara skulle dit och hälsa på men snart så är hon en skoltjej på riktigt :-)


Tro om man ens får följa med och vara med på hennes första skoldag...hahaha!!?

Det är inte så säkert se....


Har funderat en hel del nu under kvällen också...eller både fantiserat och funderat ska jag väl säga.

Egentligen skulle jag låta bli med bägge delarna för jag vet hur det brukar kunna bli utav både funderingar och fantasier...men det är inte så jäkla lätt.


Jag känner mig upprymd och glad inombords och kommer på mig själv med att småle då och då...det är ju toppen men jag vet inte om det egentligen är så toppen?! Faan å.....GAAH, vad less jag blir på mig själv i bland.

Bla, bla, bla, bla, bla.....


Sluta tänk så mycket och kör bara!!!


Hmmm....


Nä, tror nog jag får ta och stänga ner här nu och inta mitt lilla "nattinattpiller" så jag slipper dessa funderingar och fantasier....hrm!



Av AME - 15 augusti 2012 14:47

Vaknade strax före 7 och kände mig helt slut i kroppen, en rätt märklig känsla faktiskt...kroppen kändes liksom så tung att den inte ville resa mig ur sängen. När jag väl kom upp så kändes vart steg urjobbigt och det gick som stötar i kroppen...ingen vidare bra start på dagen med andra ord!


Men efter det att guldkornen vaknat och frukosten intagits så var det bara till att ta tag i dagen...in med tvätt i maskinen och ut och plocka reda på lite mer hallon. Blev så yr då jag stod där i hallonbusken så jag gick in och ställde míg vid disken i stället och tog reda på den...tappade orken, luften gick ur mig kändes det som.


Yngsta guldkornet har lekt med en kompis i ett par timmar nu och det äldsta suckar över att hon inte har någon hon kan vara med utav olika anledningar...tycker faktiskt lite synd om henne, men på tisdag börjar ju skolan och då umgås de ju om inte annat hela dagarna på skolan.


Får se om vi efter middagen tar och ger oss ut och plockar lite blåbär, yngsta guldkornet har väl inte så långt tålamod och själv är jag lite "småfeg" utav olika anledningar men vi får se...kanske kan få i hop lite i alla fall.

Helst skulle man väl haft plockare men se någon sådan har vi inte så det får bli bär för bär i så fall...


I morgonkväll åker guldkornen till sin pappa eftersom jag ska bort både på fredag och lördag, på saker som jag ser fram emot och jag HOPPAS det blir trevligt båda dagarna....eller kvällarna/nätterna kanske man ska säga eftersom det åtminstonde på lördagen säkerligen kommer vara natt innan jag är hemma.


Mmm, ser fram emot fredagen nu först och sedan lördagen också...


Fast samtidigt blir det ju i vanlig ordning ledsamt då barnen åker från mig men....det är ju så det är och ska vara.

Av AME - 15 augusti 2012 00:07

Denna dag fick ett väldigt tudelat slut innehållandes både glädje och sorg...


Barnen och jag åkte ju upp till min kusin igen nu i kväll vid halv 7 och blev kvar där tills klockan var över 23.
Vi kaffade i vanlig ordning, surrade också kollade vi alpackan som vi trodde hade fått något sår men det var inget sår utan bara något som tovat i hop ullen...

Var på väg att åka hem därifrån strax efter 21 men precis då vi skulle till att fara så startade deras katts förlossning så vi dröjde oss kvar och den drog ut på tiden. Första kattungen föddes med harmynthet men verkade pigg, dock var det något som inte stämde riktigt med efterbörden men iom att den visade sådan livsvilja så tänkte vi väl inte så mycket på det....kattunge nummer 2 kom och den såg frisk ut och var full fart på. När jag sedan skulle flytta upp den första kattungen något så upptäckte vi att den lille även fötts med hela tarmpaketet utanför magen så beslutet tog om att den fick bli en ängel. Med den lilla harmynthet den hade så kanske den hade klarat sig men med alla tarmarna utanför magen fanns ingen chans...den som tog sig an uppdraget att låta den lille bli en ängel blev jag och jag förstår inte HUR jag klarade av att göra det som jag gjorde men då det inte fanns något annat val och både min kusin och hennes sambo inte fixade det så...men det skar i hjärtat när den lilla kroppen blev slapp och det skar i hjärtat då jag la ner den i gropen.


Det har med andra ord varit en väldigt omtumlande dag i dag, som slutade i både glädje och sorg...och jag är i nuläget rätt glad att jag har insomningshjälp för efter detta känns det omöjligt att somna...


Tillråga på allt så blev jag lätt attackerad utav en alpacka i kväll också....

Av AME - 14 augusti 2012 18:33

Vaknade vid 6 redan men dröjde mig kvar i sängen till klockan var närmare halv 8...löste lite korsord och läste lite i en bok men la från mig boken då jag konstaterade att det är en bok man nog bör kunna sträckläsa utan att bli störd så den får läsas då guldkornen åkt till sin pappa och jag är ensam.

Yngsta guldkornet kom nertassandes vid 9 tiden och det äldsta väckte jag vid 10...var tvungen eftersom vi skulle åka och hälsa på mina vänner Anita & Kari m familj och få hälsa på och se deras hundvalpar som nu är 3 veckor.

Har dock bestämt mig för att inte ta en valp på foder ur denna kull, jag VILL ju men måste få lite mer ordning på saker och ting innan jag tar en valp...vet ju inte hur det blir framöver med vissa saker och jag vill få det klart nu först. Nya kullar kommer ju att komma så...

När vi åkte hem från dem så var vi en snabb sväng till min kusin och hennes familj på deras torp...dock var vi tvungna att åka hem och fixa middag, som i dag blev stuvade makaroner och stekt korv...men nu strax återvänder vi till kusin på torpet för lite kvälls surrande + att vi skulle kika på en utav alpackorna som eventuellt hade fått något sår.

Har varit en bra dag i dag och jag har kommit på mig själv med att le emellanåt...vilket jag inte är van med så nu lär man kanske ha träningsvärk i kinderna i morgon...haha!!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards