Alla inlägg under januari 2013

Av AME - 31 januari 2013 14:46

Har förvisso sovit nästan 2½ timme sammanlagt men det är ändå på tok för lite för min del, speciellt då jag har 2 nätter till bakom mig med ytterst lite vila/sömn men men...det är liksom inget att göra någonting åt.

Jag kan ju inte tvinga kroppen till sömn, förvisso torde min medicin hjälpa mig men då den inte gör det så är det inte så mycket mer att göra än att "gilla läget"...ska ju snart börja prova en annan medicin så man kan ju hoppas att den hjälper till mot det bättre då i alla fall.


Som mest har jag ju haft 11 nästintill sömnlösa dygn på raken....och detta är ju "bara" dygn 3.


I dag har jag varit ner till "lillsyrran" på lite kaffe och umgänge...var ett tag sedan vi sågs nu på grund av olika "sjukor". Sedan då jag kom hem så slängdes det in tvätt och togs tag i disken. Hade tänkt gjort fläskpannkaka till middag i dag men det får bli rester (köttgryta och kycklinggryta) eftersom jag inte har mer plats för evenetuella rester efter den i kylen...så rester i dag och fläskpannkaka i morgon.


Tänkte försöka flytta om litegrann i köket nu i eftermiddag och kanske försöka få lite ordning på mina böcker i bokhyllan...böckerna ligger just nu nerpackade i kartonger uppe på äldsta tösens rum och det är ju synd att de ska stå där och ta plats eftersom det finns en bokhylla att ställa dom i...nu är ju inte jag någon som läser så där jättemycket men...ja....


Har varit upp på ena tanket på huset i dag för att försöka knacka bort lite is. Ligger/hänger som en stor klump med snö som smält i hop till is där och den ligger/hänger precis över där man gå när man ska in i huset och tänk om det släpper precis då någon går där...då kan det gå riktigt riktigt illa. Lyckades få bort litegrann men det är mycket kvar och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få bort resten...kanske jag måste upp med en stege och försöka knacka från sidan men det är inget jag vill göra då jag är själv utan måste nog ha någon som hjälper mig....måste lösa det på något vis!!


Den magkänslan som jag skrivit om håller i sig och jag tror mig ana varför den känns vid...hoppas dock att magkänslan är fel!! :(



Av AME - 30 januari 2013 22:04

Ja så ligger då guldkornen i sina sängar och det är dags för detta att komma till ro och varva ner för mamman...det KÄNNS att jag inte sovit just någonting alls de senaste dygnen kan jag säga så i natt HOPPAS jag att jag kan sova...


Har varit på möte angånde skolans "vara och inte vara" nu i kväll och jag vet inte, men efter det mötet så känns det i magen som om att skolans framtid ändå känns rätt ljus...många bra saker sas och många bra förslag finns den dag de kommer tas beslut och det känns bra att veta att det finns politiker på vår hemort som kommer strida likt oss föräldrar och som är av samma åsikt som oss. Ja till och med kommunalrådet...


Men det återstår att se hur det blir med allt...och kommer det vara/bli fler möten...japp, då är då jag på plats.

Skolan skall vara kvar, helst då från förskola - 6e klass... så är det bara!


Nu i eftermiddag fick jag en väldigt olustig magkänsla...en känsla om att någonting är/blivit fel men kan inte sätta fingret riktigt på vad eller varför. Eller är det en föraning om att någonting kommer att gå/bli fel?!?

För så har jag ju känt av saker och ting tidigare...ogillar verkligen detta!!! Helvete också...

Känslan känns av nu också så ska detta nu bli den tredje natten utan eller minimalt med sömn tro...ja det återstår väl att se...





Av AME - 30 januari 2013 10:40

Tog ju migränmedikamenter och la mig i sängen igen då gulden åkt till skolan, somna riktigt lyckades jag dock inte med utan låg som i någon sorts dvala i ungefär en halvtimme...med dvala menar jag ett mellanting mellan sovande och vaken...och sedan lyssnade jag på lite avspänningsmusik en stund och funderade lite.


Kom fram till att jag har många rikedomar i mitt liv, barnen är ju den allra största rikedom som jag har men sedan har jag ju mina vänner och de betyder så oerhört mycket för mig. Är nog väldigt dålig på att tala om det för de runtom mig men jag älskar verkligen mina vänner och alla som finns runtom mig...alla på olika sätt.

Så om nu någon utav mina vänner läser detta så hoppas jag att ni förstår att ni har ett stort värde i mitt liv.


Pratade lite via fejjans chatt med en utan mina finaste vänner som verkligen har fått och kan få mig att tänka till och lyfta och som alltid fick han det att ske även i går...så vänner är fasen lika värdefulla som ens familj, de ÄR ju som en del i ens familj...och jag har en stor sådan, fastän jag är "ensam"...


Älskar er alla som sagt :)...denna är till er:



Nu ska jag försöka få lite gjort här hemma i alla fall, migränen har nu övergått till "vanlig huvudvärk" och den är ju åtminstonde mer hanterbar. Så lite tvätt ska jag väl köra i gång och middag skall fixas...i dag blir det kyckling och currysås + ris. Sedan kan hända det blir en vals med snabeldraken också.


I kväll är det möte på skolan igen angående skolans framtid etc så i kväll kommer de älskade gulden få vara hemma själva en stund...blir väl cirka 2 timmar även denna gång skulle jag tro....och det klarar dom galant :)


Nu, en kopp kaffe och på med spotify!

Av AME - 30 januari 2013 07:22

Ja det blev sömnkontot på i natt totalt...inte sammanlagd sömn alltså utan en sönderhackad sådan. Dvs sovit-vaknat-sovit-vaknat.....och tankar+känslor har snurrat så pass att herr Å kom på besök!

Hatar den jäveln!!!

Migränen blixtrar framför ögonen och bultar och slår hårt så bara guldkornen åkt till skolan blir det migränmedicin och ryggläge.
Varje rörelse får det att blixtra nu men jag visar inget för gulden...

Hade tänkt hunnit gjort lite här hemma i dag då de är på skolan men det blir nog inte mycket gjort...få bort migränen är prio 1 för att dagen ska funka överhuvudtaget så.

Yngsta guldet har kort dag i dag så hon kommer hem kl 13. Äldsta guldet kommer hem strax före 15.
Så till 13 hoppas jag migränhelvetet gett med sig!!

Faan vad jag hatar sömnbrist, migrän, ångest och alla tankar och känslor!!!

Ingen bra start på dagen...men den kan ju bli bättre :-)

Av AME - 29 januari 2013 22:57

Skulle VERKLIGEN behöva en on/Off knapp nu vad gäller det känslosamma och detta med tankar och funderingar....för det är faan mycket nu!

Egentligen ska man väl bara flyta med i livet men det är fasen inte lätt.

Hann väl bara säga god natt till barnen, stöka undan lite och tippa omkull mig på sängen så var allt i gång...så antar detta också blir en natt med noll eller ytterst lite sömn :(

Ja vad rör sig runt hos mig i nuläget då?
Jao, känslan av att vara tom och vilsen av speciella anledningar.

De sista månaderna nu har innefattat så mycket i känsloväg och resulterade i en kollision mellan hjärtat och hjärnan där det blev så fel...ett fel som ännu inte retts ut och som på något vis mal omedvetet inom mig hela tiden.

Det har varit vinster och förluster, skratt och tårar, glädje och sorg. Så mycket positivt har tillförts sista månaderna, jag har blivit påverkad, rörd, berörd, fått känna mig värdefull och omtyckt...men så även väldigt ratad och lurad.

Känt hopp som blev till förtvivlan...
Känns som jag är ett enda stor fel. Jag gör fel, säger fel....är så fel!

Notera nu att detta är vad JAG känner...

Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på emellanåt. Vill i bland riva ur mitt hjärta för att slippa känna, min hjärna för att slippa tänka och mina ögon för att slippa gråta...

När ska saker bli rätt? När ska jag göra rätt?
För även när det känts rätt och jag tycker jag gjort rätt så har det ändå bara blivit skit av allting.

Jag vill bara få ro, frid och balans i mitt liv.
Omges med människor som jag tycker om och som gör detsamma med mig.
Jag vill få känna närhet och någon form av samhörighet med en annan människa igen...få älska och bli älskad.

Just det här sista...att få känna närhet och samhörighet och att få älska och bli älskad...är något jag verkligen önskar ofta, ofta, ofta...men som jag i bland känner att jag lika gärna kan ge upp.

Det tar så hårt då saker går fel...jag har gått sönder så många gånger men ändå lyckats hålla samman...hittills...men kommer jag kunna hålla samman igen om jag går sönder?

Jag är rädd att kanske falla sönder helt...likt en kristall som krossas och alla vet väl att en kristall går inte att laga :-(

Tankarna snurrar för fullt, kollissionen mellan mitt hjärta och hjärna är ett faktum och jag förbereder mig på en sömnlös natt...

Tankar går till en vän som fattas mig, en vänsom jag saknar så jävla mycket i min närhet och liv...som finns i mitt innersta.
Tankarna går även till en vän som jag undrar vad denne egentligen vill...ska inte fundera så i detta fall men det bara dök upp nu här.

Tankarna och känslorna snurrar...
Jag är en dum jävla idiot...god natt!

Av AME - 29 januari 2013 14:41

I natt var en sån där natt där det var totalt jävla hopplöst att komma till ro och somna....

Tankar och funderingar tog fart då jag lagt mig och försöken att avleda dem var lönlösa försök då det bara satte igång snurrandet än mer...fullmåne var det ju också men huruvida den påverkade min sömn vette tusan?!

Dracks ju mycket kaffe under gårdagen men det brukar inte påverka mig just heller så "spöket" var nog alla tankar och funderingar skulle jag tro.

Tog till och med 1½ sömntablett men inte ens de fick mig att somna så vid halv 3 gav jag upp försöken att somna och efter inrådan utav finaste T, som också han satt vaken hemma hos sig, så slog jag i gång youtube och kollade igenom ett par avsnitt utav en serie han föreslog en gång tidigare...dock kunde jag inte kolla på mer än 2 avsnitt (av 11) eftersom jag höll på skratta ihjäl mig stundvis och risken fanns ju att mitt trötta hysteriska skratt skulle ha väckt guldkornen....så det blev musiklyssnande och några enträgna försök att skriva av mig lite kring det som snurrade inom mig...lyckades inte så bra dock med den biten.

Några få själar till satt ju vaken i natt och häll mig sällskap stundvis vis chatten på facebook så på något vänster passerade natten och det var dags att väcka guldkornen och få i väg dom på skolan.


Då de åkt la jag mig på sängen en stund och lyckades somna till i nästan 1 timme...det är all sömn jag fått sista dygnet så jag är rätt så mör nu kan jag villigt erkänna.


Var hem till den vän som jag återfått kontakten med en stund i dag och kaffesurrade lite...hon satt barnvakt åt en liten bäbiskille också så jag fick förmånen att snusa lite på honom också...och nog ska det erkännas jag saknar de stunderna med en bebis i min famn och att det sög aningen i "bebistarmen" men jaa....


Nu har guldkornen precis kommit hem från skolan och äldsta tösen har en kompis med sig hem i dag...de ska till grannbyn på "ungdomsgården" sedan i kväll så då skall det skjutsas dit och hem.


Köttgryta står på dagens meny här i huset, en sån gryta med allt i ett....GOTT!!!

Av AME - 28 januari 2013 21:44

Jag lyckades faktiskt utan några just större sproblem somna i natt faktiskt och jag sov faktiskt ända fram till dess att klockan ringde 20 över 6...hade fått ett meddelande på mobilen från H strax före 23 men det hade jag inte ens hört att det kommit så jag SOV.


Upp med gulden till morgon och då de ååkt till skolan så tog jag och styrde kosan mot Ånge och ombesiktning på bilen...godkänd nu så nu kör man 1 år till :)


På vägen hem från besiktningen så var jag in till en gammal kompis på en kopp kaffe och lite surr och passade på att gosa lite med hennes 3 hästar, hennes hund och även hennes kisse.
Är så jäkla sugen att ta mig upp på hästryggen igen och där finns det möjligheter att göra det...men jag är lite feg av mig. Minnet utav sista gången jag satt på hästryggen "på riktigt" sitter kvar och den ridturen blev lite traumatisk...men jag är så sugen så vem vet.


Var hemma igen vid 12.30 och barnen kom hem från skolan då klockan var 13....en kort stund därpå så fick jag besök utav en person som jag tidigare var rätt nära vän med men som det blev lite "fel" med för några år sedan.
Jag är inte helt säker men det är nog kanske närmare 4 år sedan vi pratade med varandra sist och jag får nog säga att jag blev GLAD att hon kom förbi och det känns oerhört skönt att "isen är bruten" och kontakten är åter.
Så skönt att kunna sitta och prata och fika igen...så tacksam när borttappade pusselbitar ur ens livspussel hittas igen, för det är ju långt från alla som man någonsin hittar igen...många bitar försvinner ju för gott.

Så TACK för ditt besök i dag :)


Sedan strax före 17 så kom min kusin och hennes 2 barn hit på "försenat födelsedagsfika" för äldsta tösen....så i dag har det blivit otroligt mycket kaffe och fikande och det känns i magen nu i kväll kan jag säga.

Men det göööör inget för det har ju varit en så bra dag :) å kaffe är gott...hehe!!


Nu ligger de älskade guldkornen i sina sängar och jag tror nog jag ska ta och göra detsamma nu strax...lite funderingar snurrar i skallen på mig skall väl erkännas, borde försöka lära mig att inte fundera så jäkla mycket.
Det som kretsar nu är en massa dumma "varför" och lite detta med saker som blivit/gått fel här i livet sista tiden.
En del fel går ju att reparera men långt från alla...men jag HOPPAS att det fel som känns utav allra mest är ett sådant som går att reparera. Det MÅSTE det göra....


Tittar ut genom fönstret och konstaterar att det är fullmåne i  natt...tro hur det blir med sömnen denna natt då, brukar ju påverkas utav detta runda klot på himlavalvet...men jag säger god natt också får vi se hur god natten blir.

Av AME - 27 januari 2013 21:30

Huset lever igen och det råder frid i mammahjärtat nu då guldkornen ligger här i sina sängar...älskade ungar <3

Har bara myst på hela eftermiddagen och kvällen...tittat på en film och skrattat så tårarna runnit och magen gjort ont, tittat lite på teve också har yngsta guldkornet och jag spelat lite wii.


I morgon är det skola och då barnen åkt så styr jag kosan mot bilbesiktningen i Ånge för ombesiktning på bilen så nu hoppas jag handbromsen är okej. Bävar dock att köra kan jag säga för det snöar här just nu och mina däck är ju som sagt inte vidare värst bra...men jag tar det lugnt så det ska nog gå.


I morgoneftermiddag kommer kusin med familj hit och fikar lite tårta...äldsta guldet fyllde ju år i veckan som var men var ju då hemma hos sin pappa så i morgon har vi lite fika och tårta här hos mig.


Klockan är "bara" halv 10 nu men jag är jättetrött och ska nog ta och krypa ner redan nu faktiskt...sen om och när jag somnar återstår väl att se. Har snurrat på rätt bra i skallen på mig nu här och det har väl varit lite utav en kollission mellan hjärtat och hjärnan. Många tankar, många känslor, många funderingar och annat....


Just precis här och nu känner jag mig mest bara vilsen...och tom på något konstigt vis...varför?

Jaaa, jag vet inte...men det är mycket som snurrar!!


God natt....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards