Alla inlägg under september 2013

Av AME - 29 september 2013 22:18

Gulden ligger uppe i sina sängar sedan en tid tillbaka och själv sitter jag nere i vardagsrummet och försöker finns ro i kroppen och min inre frid...lyckas inte så där jättebra med något av dem.


Dagen har varit bra men ändå blir det så här så snart kvällen kommer, det är då som tankarna sätter igång och snurrar runt och känslor blir så där extra påtagbara och jag måste se till att bryta nu snart och krypa ner i sängen känner jag.


Dagen har som sagt varit bra, började iofs tidigt då yngsta tösen kom ner redan strax efter halv 7 men hon kröp ner bredvid mig och lyckades faktiskt somna om ända tills klockan var halv 9 då vi blev väckta utav ena kattens jamande...mjukstartade dagen med frukost framför teven och sedan cyklade yngsta tösen ner till sin klasskompis som bor i grannskapet och lekte med henne ett par timmar med avbrott för en kort stund då hon, hennes kompis och dennes pappa kom upp hit och kaffesurrade lite. Äldsta tösen har haft en dag vid datorn och det tycker jag faktiskt kan vara okej någon gång i bland.


Fick besök utav en vän också på eftermiddagen, en vän som nog behövde få göra det som gjordes...en vän som jag lyckades spräcka känslobubblan hos och som jag fick erkänna det jag hela tiden både sett och känt. Denne person har inte alls varit så glad och uppåt som denne gett sken utav utan det var en sida som var tvärtom jag fick se i dag och det var "skönt" för det gav mig en bekräftelse på att jag har dennes förtroende och att vänskapen är dyrbar oss emellan. Denne person har hjälpt mig så enormt mycket och gett mig så mycket så kan jag nu bara få vara till minsta lilla hjälp i allt detta så är det guld värt...jag vill ju att mina vänner ska må bra!


Finns även en annan MYCKET nära vän som haft och har det jobbigt känslomässigt just nu och även hos denne lyckades jag spräcka en bubbla...något jag är glad för. Med spräcka en bubbla menar jag i båda fallen att de öppnat sig och vågat gråta sina tårar...för gråta är något man behöver göra om man är ledsen och det är något båda dessa vänner till mig haft väldigt väldigt svårt att göra inför någon annan.


Jag hoppas att bubbelspräckningarna var till det positiva och att allt ordnar till sig på bästa möjliga sätt för samtliga...gjorde även en annan sak här i kväll som jag hoppas kunna öppna upp för ännu en person och att det i sin tur kan komma att leda till att en utav dessa vänner kan få komma sig mer till ro....för det behöver både min vän och denne andra person få göra. Skrev en dikt till dem båda som löd:


Om nu känslor mellan er två finns kvar
varför då inte ge det en andra chans ?
Obesvarade frågor finns ju och dessa måste få sina svar
för att båda framåt ska kunna fortsätta livets dans.
För att leva med det obesvarade är något som kan gnaga
igenom både ens hjärta och ens själ.
Svaren kan de hjärtliga och själsliga såren laga
närheten igen kan få en att åter må väl.

Försök att mot framtiden skåda
lämna det som varit bakom er.
Tårar faller ju hos er båda
och de verkar bara bli fler och fler.
Att sitta på varsitt håll och sakna
är för ingen av er bra.
Önskar jag kunde få er att vakna
och återgå i ett liv som ni båda ju faktiskt vill ha.

Så fatta varsamt varandras händer
glöm, förlåt och älska igen.
Sök livets stig och ta från nu en dag i sänder
livet pågår här och nu och ska så göra länge än.
Lyssna till hjärtat och följ dess röst
inget kan bli värre än vad det redan är.
Känslor finns ju kvar i bådas bröst
hitta tillbaka och var varandra när.

Det går inte att förlora mer 
ni kan bara vinna.
En andra chans kan få er att känna vad ni i den andre ser
istället för att bara från varandra försvinna.
Så våga den andre åter släppa invid
erkänn eventuella rädslor och var ärlig.
Men var ändå rädd om er och värna om egentid
skåda framtiden och se den som härlig.

Jag kan inte längre bara stå här vid er sida
utan jag känner jag måste göra någonting.
Kanske kan mina ord väcka er så ni ska sluta lida
jag kan inte längre bara blunda och låtsas som ingenting.
Ni skadar inte bara er själv utan även varandra
i alla fall som situationen är nu.
Jag ber er därför sakta att vända er om och vandra
mot den andre och bli åter vänner eller helst igen ett tu.

Om nu mina ord gör någon skillnad vette tusan men kanske kan de få dem att tänka till och våga...

 

I morgon är en ny vecka i antågande och jag kan räkna ner dagarna tills jag får vila i hjärtats famn...saknar honom så mycket och har så gjort ända sedan den stund jag lämnade honom och paradiset förra söndagkvällen. I bland är jag rädd för att jag älskar honom för mycket men det sägs att man inte kan älska för mycket...jag älskar honom lika mycket som jag älskar mina barn och den totala lyckan vore ju så klart att alltid få ha dem nära men det vet jag ju aldrig kommer att ske.

 

Nåja, dag för AM att bryta nu och söka mig till sängen och försöka komma mig till ro däri...upp med guldkornen i morgon, skola juh!

Av AME - 26 september 2013 22:15

Mammas älskade guldkorn ligger sedan snart 1½ timme tillbaka i sina sängar här hos mig...det var ju tänkt de skulle ha kommit till mig först på söndag men nu skulle deras pappa, hans sambo, deras 2 gemensamma barn och hennes 2 barn åka till Stockholm i morgon och iom att de varit 8 stycken om mina 2 guld skulle åkt med så hade de varit tvungen till att åka i 2 bilar dit och hem eftersom de bara har plats för 7 i sina "familjebuss"...så guldkornen fick komma till mig nu i eftermiddag för då kan de åka i en bil ner.

Hade ju tänkt gått ut nu på lördag tillsammans med min kusin och några till men nu då barnen kom så blir det nog ingenting av med den saken eftersom jag inte har någon som kan vara barnvakt åt dem...så det blir en hemmalördag med barnen nu i stället men jag kommer nog få ställa upp och skjutsa min kusin och de andra skulle jag tro så jag kommer behöva smita hemifrån vid 2 kortare tillfällen och det lär ju iaf gå bra....


I dag har det bakats vetebullar här i huset, återstår nu att se hur länge de räcker...det brukar kunna vara hård åtgång på dessa de få gånger det händer att jag bakar....


Fick besök utav en relativt ny bekantskap vid namn Robert (en som varit hit tidigare tillsammans med min vän T) som kikade in på en kopp kaffe, kusin Lise-Lotte kom också in och likaså gjorde min vän T...så i dag har huset inte varit ensamt och tomt på långa vägar och nu kommer det ej heller vara tomt på 1 vecka framöver då barnen är här :)


I kväll har saknad efter min älskling gjort sig påmind flera gånger...det är nyttigt att sakna den man älskar men ack så ont det kan göra också...och det är allt för många dagar kvar tills vi ses...inte förrän nästa fredag får jag vara nära honom igen....

Älskar och saknar så mycket!!!



Av AME - 23 september 2013 19:48

Har slagit mig ner framför teven och just nu är det "halv åtta hos mig" som visas...är ju ingen större tevetittare men brukar i alla fall slå på den om kvällen och sedan sitter jag bara och "har den som sällskap" då jag sitter vid datorn och surfar runt...efter detta program var det visst något bygg och inredningsprogram och sånt kan jag faktiskt titta på eftersom man kanske kan få lite ideer och tips etc?!


I eftermiddags fick jag besök utav min vän T som tittade in på ett par koppar med kaffe och lite surrande. Satt också vid datorn och kollade lite på Youtube och som vanligt öppnades mina musiköron upp ytterligare då han visade videor på grupper etc som jag aldrig tidigare hade sett...mycket bra artister och låtar som vanligt. Måste nog börja skriva ner namnet på alla artister och grupper och låtar som jag lyssnar på för jag lyckas ju alltid glömma bort hälften...


På onsdag kommer han tillbaka med en leverans utav älgkött och jag måste säga att jag är jätteglad över att få köpa lite älgkött utav honom, har försökt få tag i älgkött i flera år nu men det har varit väldigt svårt att få tag i eftersom de flesta jägare brukar behålla sina delar utav de älgar de skjuter och då man väl fått tag i någon bit så har de varit jättedyrt. Nu kommer jag få köpa för 60:-/kilot och det tycker jag är ett mkt bra pris....i butik, de FÅ ggr det funnits, så har det kunnat kosta 100:-/ kilot och uppåt...

15 kilo har jag beställt och det blir blandat utav allt möjligt, inte så mycket färs dock men jag är glad för vad jag får köpa loss...min kusin skulle också få köpa lite så nu måste jag komma ihåg att tala om att han kommer på onsdag så att hon också kan komma då för han hade ingen lust att åka runt med allt kött till olika ställen.


Sitter och leker lite med tankar och funderingar kring framtiden...ser ju gärna att det någon gång bler ett gemensamt hem för mig och mitt hjärta men frågan är hur det skulle kunna ske och vart samt hur.

Jag är ju så måna om  mina barn så jag känner mig låst till området häromkring men hjärtat har ju sitt arbete i Bergsjö så där har vi ju ett "problem" eller vad man ska säga.
Men nu har ju jag sagt att jag inte tänker vara den som tar upp ett samtal kring detta utan det får bero...vårt förhållande är ju relativt nytt ändå och jag tänker inte skynda på eller ha för bråttom och kanske riskera att någonting går fel...för ingenting får gå fel i detta mellan oss!


Älskade hjärtat...


Sitter och ler över på hur roligt vi hade det tillsammans med mina guldkorn förra helgen då han var hos oss, vad vi skratade och vad vi tokade oss...hahaha...ÅH VAD JAG ÄLSKAR MIN LILLA FAMILJ <3
Eller lilla....jaa, med hjärtat och guldkornen är det en liten familj  men han har ju faktiskt också 2 barn så egentligen är vi inte en så liten familj...


Behöver bara skriva om guldkornen så saknar jag dom, behöver bara skriva om hjärtat så saknar jag honom. Guldkornen kommer till mig till helgen (alt på söndag i fall jag ska ut på lördag) men hjärtat dröjer det ända till nästa helg innan jag får träffa nästa gång. Han ska nämnligen få hem 2 av sina vänner till helgen och ha en grabbhelg där de ska bada tunna, dricka öl, fiska och bara vara...så till helgen som kommer ses vi inte alls.
Hur ska det gå då jag saknar honom redan?!?!

Av AME - 23 september 2013 11:15

Vecka 39 skriver vi visst nu och måndag har vi i dag.


I fredags åkte guldkornen till sin pappa på eftermiddagen och jag styrde kosan ner till mitt älskade hjärta i paradiset Ede...Edes lustgård ;)

På fredagen blev det inte så mycket gjort utan det fixades med mat också kom hans dotter och hennes pojkvän dit. Det blev en sen middag och efter den så slog hjärtat och jag oss ner i soffan för resten av kvällen och sedan gjorde vi kväll relativt tidigt eftersom vi skulle upp och iväg på lördagen.


KLockan 8 blev det uppstigning och frukostintag och tillfixning och sen styrdes kosan till Gränsfors där de hade "skapande verkstad" s dag. Elever från skolor i Nordanstig hade fått vara där ute i Gränsfors och skapat div alster i lera, smide, trä, blyerts etc och det var som en stor utställning av alla deras alster denna dag. Hjärtat hade ansvaret för ett bildspel som stod och rullade hela dagen (10-14). Måste säga att det var otroligt vackert där ute i Gränsfors...vad sägs tex om detta?

 

Då vi kom hem från Gränsfors tog vi en liten stunds vila innan det var dags att duscha och fixa till oss för att sedan åka till Älgered på 70 års fest, en farbror till hjärtat hade fest där och hjärtat skulle agera toastmaster och stå för underhållningen. Han hade dels bjudit in en spelemans kollega vid namn Tomas Von wachenfeldt som är något helt otrolig på fiol och har dessutom gjort ett examensarbete kring hjärtats farfarsfar riksspelemannen Jon Erik Hall...en person som gjorde oerhört mycket vacker, och lätt vemodig, musik på fiol. Hjärtat och Tomas spelade dessutom ihop på en del utav låtarna och de framförde även en låt som Jon Erik gjort och som hjärtat skrivit en text till...en text som han kom på hemma hos mig en natt då vi inte kunde sova...en visa som heter just, VISA. Har ju hört hjärtat spela den på gitarr och sjunga den flera ggr men då tillsammans med en fiol dessutom....jag GRÄT!!! Så jävla (ursäkta) vackert!!!

Hjärtat hade även bjudit in sitt band (en trio) som kallar sig för gradvis och de sjöng och spelade i omgångar under kvällen och det dök dessutom upp en kvinna som spelade dragspel....så det var full fart, god mat, trevliga människor och fest.


Dessvärre så bråkade min jävla nacke och axlar med mig så pass att jag höll på tuppa av inne på toaletten där. Det gick som en elstöt genom hela kroppen på mig och kändes som en explosion i bakhuvudet och hade jag inte suttit på toaletten utan stått så hade jag nog fasen tuppat av helt och hållet...så efter den händelsen blev jag väldigt väldigt "låg" och fick ångestkänningar så då drag jag mig åt sidan för resten av kvällen. Hjärtat och jag åkte hemåt vid halv 2 men det fanns andra som stannade kvar ända till halv 5 på morgonen....hade säkert vi också kunnat gjort om det inte hade blivit så tokigt för mig...kände det lite som att jag förstörde saker och ting då vi åkte hem för hjärtat hade säkerligen kunnat stannat kvar mycket längre men....jag ska erkänna att det var skönt att komma hem och få krypa ihop intill min älskling, somnade gjorde vi nog båda två rätt snabbt så...


På söndagen sov vi länge och kom inte ur sängen föränn klockan var strax efter 12, vaknade gjorde vi väl dock vid halv 11 men det är så skönt att bara ligga nära tätt intill varandra så där på morgonen om man kan. En tur in till Hassela gjorde vi och därefter var vi hem till hans farbror (som hade haft festen) och pratade en liten stund.
Tog fram krattorna och krattade ihop lite löv gjorde vi och det var tänkt vi skulle ha ställt undan husvagnen och städat ur den men vi var hem till hans mamma en sväng och tvättade av bilen i stället.


La oss i soffan och höll om varandra och blundade en liten stund innan det var dags för middag som blev pölsa och potatis, hjärtats mamma kom och gjorde oss sällskap också.

Vid halv sju var hjärtat dock tvungen att åka eftersom han dels skulle åka och plockaihop sin utrustning i festlokalen och sedan skulle han i väg på innebandyträning i Illsbo....så det blev för mig att styra kosan hemåt och denna gång gjorde jag det med vemod. Har nog aldrig tagit så emot tidigare att åka hem och i från honom som det gjorde i går. Var tvungen att stanna vid 3 tillfällen efter vägen hem och torka bort tårarna för jag grät....varför jag reagerade på det  viset vet jag inte men det kändes inombords.


Sen hann jag bara komma hem så kom ångesten över mig och det slår ju aldrig fel...hinner bara hem så kör det igång inom mig. MÅSTE vara något jävla spök i dessa väggar i detta hus... Går bra då jag har någon hos mig men då jag är själv så snurrar allting igång och jag blir låg...

Sen blev det hela inte bättre utav att det bara var 14.5 grader inomhus då jag kom hem = KALLT!!!

Kröp i ulltofflorna och drog på mig morgonrocken utanpå kläderna medans jag satt och kollade en stund på teven men sedan gjorde jag kväll ganska tidigt och kröp ner under täcket där jag till sist i alla fall fick upp värmen någorlunda.


Sömnen däremot uteblev större delen utav natten, kom mig liksom inte till ro riktigt på grund av allt det som satte igång och snurra då jag kom hem. Men då jag väl lyckades koppla bort allt sådant så var det ändå hopplöst att somna....tror klockan var närmare 5 då jag lyckades slå igen ögonen och somnade. Efter 2 timmar var det dock färdigsovet men jag låg kvar i sängen under täcket ändå tills klockan var strax efter 8 då jag klev upp och fixade kaffe...


Mamma var in en sväng då hon kom från affären, bjöd henne på en kopp kaffe också och skorpor med apelsin marmelad = gott! :)


Vad jag ska hitta på nu och resten av dagen vette tusan, en maskin tvätt ska väl igång men sedan tror jag faktiskt att jag ska bege mig och hälsa på någon utav mina vänner i dag. Var länge sedan jag var hem till vissa så det är nog möjligt att jag gör mig en tur senare i dag. Nu strax ska jag dock ta och lägga min vetekudde runt nacken för det är ont, ömt och stelt där...är bortdomnad ända ut i fingerspetsarna så det är uppenbarligen något som ligger väldigt mycket i kläm där bak (var väl därför jag höll på tuppa av i lördags också?!)...hjärtat masserade mig i går och det gjorde rejält ont och strålade på som tusan.

Brukar ju kunna få så här med jämna mellanrum och det har kunnat suttit i rätt länge, får se hur länge det sitter i denna gång...det är väl ungefär 1 vecka sedan jag började känna utav det och sista dagarna har det blivit sämre...men det vänder väl snart? Skulle kanske behövt sökt hjälp för detta hos någon massör, naprapat eller liknande men det finns inte ekonomin till det så jag får istället försöka med vad jag kan, låta andra massera mig då tillfälle ges och hoppas det ska ge med sig snart...


Så vetekudde på axlarna nu och sedan får vi se hur dagen blir....

Av AME - 18 september 2013 13:42

och jag kom ju på att det ju var några dagar nu sedan jag skriv någonting...dagarna har liksom bara runnit i väg kan man säga.


I fredagskväll kom i alla fall hjärtat hit till mig efter att först ha varit och spelat på en "after work" i grannbyn. Hade tänkt åkt dit jag också för att äta och lyssna på då de spelade men det blev ingenting av med det, kände mig lite låg och valde att sitta hemma framför teven och bara må gott i stället till dess han kom. Blev inte så sent som jag hade trott det skulle bli utan han var hos mig redan vid halv 11...och det blev en rätt tidig kväll för oss då.


På lördag klev vi upp, fixade frukost och sedan satte vi igång med utrivandet utav balkongdörren uppe och insättning av ett fönster. Barnen kom också efter det att dom hade vaknat till och ätit frukost och så hemma hos sin pappa. Lördagens middag bidde bruna bönor och stekt fläsk, något som egentligen var ett önskemål i från äldsta tösen och har så varit ganska länge men eftersom hjärtat också ville jag skulle göra bönor så fick det bli nu då vi alla var samlade. Min kusin Lise-Lotte kom och hälsade på lagomt vid middagen och fick äta även hon...
Sen på lördagkväll blev det skönhetssalong här i huset...för sminkade barnen varandra och sedan sminkade äldsta tösen mig och yngsta tösen sminkade hjärtat...äldsta tösen fick dock måla om mig flera gånger eftersom jag skrattade så tårarna rann och det blev kladd utav allting....SEN kom barnen på att jag ju faktiskt hade 2 stycken peruker så vips så satt hjärtat och jag bredvid varandra med varsin peruk på huvudet och sminkade....och så mycket som jag skrattade då under lördagkvällen var det länge sedan jag skrattade, i alla fall tillsammans med barnen och den jag älskar. JÖSSES!!!

Foton från kvällen finns här nedan.....


Lördagkvällen avslutades med soffmys och filmen madagaskar 3. Det dippades grönsaker, vilka barnen och hjärtat gjorde en "Mr gurkan" utav under tiden jag duschade (foto längre ner...) popcorn hade vi också och hjärtat och jag drack lite vin och barnen drack dricka.

En mycket underbar lördag på många sätt :)


På söndag var hjärtat tvungen att åka hemåt ganska så tidigt, eller tidigt...redan vid 11...eftersom han skulle vara och repa med ett band utanför Hudiksvall vid 13 tiden. Men innan han åkte så snickrades det lite till runt fönstret uppe.


Söndagens middag blev köttgryta och ris och vi blev många runt bordet då. Dels så kom min vän T förbi och drack kaffe och eftersom mat var på gång så bad jag honom stanna kvar och äta också. Min kusin Lise-Lotte med barn kom också och likaså gjorde hennes Sylve...så vi blev 8 stycken runt bordet = underbart! Älskar då man är många runt bordet....så underbart!


På måndagkväll kom hjärtat åter tillbaka till oss och då fixades det med det sista invändigt runt fönstret så nu är det målning och annat kvar bara...var underbart att få ha honom hos oss en kväll/natt extra så där än  vad det brukat vara. Detta hem är ju lika mycket hans som vårt och han är så välkommen närhelst han kan och vill. Anledningen till att han kunde komma och vara hos oss i måndags var den att han jobbade några timmar på en annan skola än den han är anställd vid och den skolan ligger närmare åt mitt håll så därför kunde han sova kvar här och åka till den på morgonen. Om han skulle sova här då han är på sin ordinarie arbetsplats så blir det en resa på någon mil längre och en mil på morgon är mycket det...i alla fall så tidigt...


Var på föräldrarmöte i måndagskväll också i yngsta tösens klass och fick lite information huruvida de jobbar och så...och jag kan ju bara säga det att det ändrats väldigt bara sedan äldsta tösen gick i ettan. Nya benämningar och sätt att räkna...hua, skulle behöva gå skola jag också nästan! :P


I går dök det upp kaffefrämmande mitt på dagen och sådant är alltid välkomna...i dag har det inte kommit något men däremot har jag lyckats få i mig massa kaffe utan någon att surra med.

Kyckling, ris och currysås blir dagens middag....


Bjuder på lite bilder från våran tokroliga lördag...


               



Av AME - 12 september 2013 22:30

Klent med sömn även denna natt men jag ska inte ägna den biten så mycket tanke...är jättetrött men kan bara inte sova. Somnar och vaknar, somnar och vaknar....jobbigt?! Jaa faktiskt....börjar bli väldigt kännbart och jobbigt.


I dag har jag  varit till Ånge ens väng på försäkringskassan och har träffat min handläggare där, nu är det ju på gång detta med att jag ska ut i någon form utav arbetsträning så småningom så hon ville "kolla av läget" också kommer det bli ett möte så småningom med en representant från arbetsförmedlingen där det ska diskuteras vidare...känns tudelat då jag inte har en susning om vad jag vill göra.
Saknar ju det arbete som jag hade men vet att jag nog aldrig kommer att få komma tillbaka dit eftersom min föreetta jävla arbetgivare satte en stämple på mig iom deras uppsägning utav mig...hyser sånt agg gentemot den arbetsgivaren så fy faan!!! Och jag  blir arg eftersom jag genom kunniga personer fått veta att de begått ett stort fel...och mest arg blir jag över att man som den lilla människan är den som drabbas medans kommuner och annat slår sig fri hur lätt som helst...USCH!!!


Dock lär det ju ändå bli som så att jag försöker få mig en arbetsträningsplats inom det samma som jag arbetade med förut eftersom det är den enda yrkeskategori jag har erfarenhet kring och rätt utbildning för...så jag får väl svälja det agg jag känner antar jag. Dock HOPPAS jag somliga personer vet om hur jävla fel de gjort....och att kharma slår tillbaka en vacker dag, på ett eller annat sätt.


På väg hem från Ånge hade jag en tid till att passa på vårdcentralen, diskussion kring det som jag tidigare berättat om att jag tagit ett beslut kring. Anledningen till att jag bokat denna tid är att jag hade lite mer frågor och funderingar + att jag ville diskutera mer kring andra eventuella "lösningar" eller vad man ska säga...så det beslut jag tagit är under fasen "funderingar" igen...


Sedan har jag varit hem till mina föräldrar en sväng i dag och gratulerat mamma som fyllde 73 år i dag...jag älskar mina föräldrar på ett sätt men det finns saker som jag absolut inte tycker om och det är deras hem och hur de lever. Det är allt annat än fräscht där hemma hos dom om man säger så...och det skäms jag över! Är faktiskt glad över att det var fint väder i dag så vi kunde sitta ute då jag kom så jag slapp vara inne där....låter hemskt kanske ni tycker men tyvärr är det som så. 


Kan med största säkerhet säga att jag nog aldrig kommer att ta med mig hjärtat hem till dom utan den dag de får träffa honom och vice vers så får det bli som så att jag hämtar dom och låter dem komma hem hit...räcker  med att han ser annat. Nu skäms jag inte för mina föräldrar som personer...nej nej, de är mina föräldrar,  men.....jaaa, jag vet inte hur jag ska förklara det hela :(


Lilla mamma och pappa...


Måste ju berätta en sak om gårdagen förresten...jag måste få säga att jag har oerhört omtänksamma vänner. En utav dem har oroat sig för mig på flertalet olika sätt...detta med att jag inte sover med någon ordning, att jag nästan inte äter något, att jag är ledsen fastän jag borde vara jätteglad och detta med det beslut jag tagit, det som jag nu funderar kring. Han ringde mig helt sonika och sa "Nu är det jag som kommer och lagar mat!".....öhh, jaha tänkte jag och minuten därpå stövlade han in i  köket och fram till kylen och skafferiet.


Tilläggas kan att jag inte hade handlat någonting så det  var VÄLDIGT tomt men hipp som happ så satt vi och åt en hemmagjord pytt med stekt ägg och varsinn mellanöl....vi surrade och lyssnade på musik. Han pratade om saker som hände i hans liv och tankar etc och jag pratade om mitt liv och det som händer, sker och är.

AM blev både mätt i magen, fick nya musiktips och fick dela med mig utav mig och mitt...ska man se tillbaka så var det ju faktiskt tack vara honom som jag mötte den kärleken som jag nu har i mitt liv. Det var han som fick mig att VÅGA ta steget mot hjärtat och öppna upp mig själv för kärleken igen....en fin vän, en vän jag är väldigt rädd om och som liksom alla mina vänner betyder väldigt mycket för mig.


Nu hoppas jag bara att allting blir till det bästa för hans skull också...på alla tänkbara sätt.


Pytten har jag för övrigt ätit utav även i dag och det finns fortfarande lite kvar så det var en enorm portion pytt som tillagades här i köket i går...ska det vara så ska det vara rejält...haha!!!


Men nu är det alltså torsdagkväll och jag har precis kollat på veckans avsnitt av serien BROADCHURCH på tv4...del 7 av 8 och nu är det väldigt spännande kan jag säga, HUA!!!

Tittar sällan på serier på teven och det finns en anledning till det, nämnligen att det är så långt mellan avsnitten men denna serie blev jag helt fast i och nu är det bara 1 avsnitt kvar men det är en hel vecka kvar till dess nu...GLÖÖÖÖH!!!!


Ska strax ta och krypa ner under täcket och se om jag får mig någon sömn nu i natt då...det skulle vara väldigt skönt att få sova! Känner mig yrslig och har ett hjärta som slår i 240 känns det som...så sängläge är nog ett måste nu strax....


I tanken har jag min älskade Hans-Erik, i morgon är det fredag och i morgonkväll får jag vila i hans trygga, goa, varma och underbara famn. Han och vår gemensamma vän Marie ska spela på "after work" i grannbyn i morgonkväll, skulle gärna vilja åka dit men ekonomin tillåter nog inte det utan jag får vara här hemma och invänta honom då när han kommer efter spelningen...sedan kommer lördagen vigas åt till att riva ut balkongdörr och sättas in fönster och sedan har hjärtat bokat teven mellan 17-19 då det tydligen är hockeypremiär (eller ngt sånt)...så barnen å jag får väl finna oss i det men efter hockeyn hoppas jag på mys med både hjärtat och barnen och kanske någon film och gotta :)


En helg med de jag älskar mest <3







Av AME - 11 september 2013 14:00

och om natten som varit finns inte så mycket att säga mer än att det blev klent med sömn så det är en viss zombievarning även i dag här.


Kvicknade väl till något efter morgonens dusch och intag av de första kopparna med kaffe, fick besök utav kusin Katarina en sväng också så det blev lite surr till kaffet också vilket ALLTID är något som uppskattas.

Satte mig sedan ner och plockade fram mina fotoalbum och blev sittande med att bläddra i dom och OJ så mycket känslor....oj så mycket minnen...så mycket glädje, så mycket sorg...tiden går för fort! Vad hände...varför?!


Ska försöka sätta ihop något fint kollage på barnen i alla fall här framöver. Har ju ända sedan separationen bett om att få ta de studiofoton och dagis/skolkort som vi hade på barnen samt de 2 album som finns efter våra studiofotograferingar men ännu har jag inte fått dem...har bara fått höra att jag ska få dom....blir så ledsen! Jag vill ju ha upp fotona här på min vägg för att kunna få känna mig någorlunda hel!!! Och på så vis ha barnen nära mig även då de inte är här...

De korten betyder så mkt för mig men....antar att jag nog aldrig kommer att få se dessa igen :(


Klockan är nu 14.00 och vad som blir utav återstoden av denna dag återstår väl att se...skulle ju behöva åka hem till min fabror en sväng för att hälsa på dem men jag vet inte...känner mig...inte så bra...men vi får se, än är ju inte dagen över...







Av AME - 10 september 2013 21:10

och klockan har passerat 21....har satt mig vid köksbordet och håller på att rosta 2 frallor och ska ta mig ett glas kall mjölk till.


Satt tidigare och zippade på ett glas vitt vin blandat med lite krusbärscider men det blev inte många munnar tagna ur det förrän jag hällde ut det...var sugen på att hälla i mig en massa vin för att kunna koppla bort allt det som rör sig och kanske sedan kunna få sova i natt men näe, dels smakade vinet vedervärdigt och sedan finns det säkert bättre sätt att få bort sina tankar och sova än att dricka vin och liknande...jag tänker på alla de som har problem med alkohol i släkten och där vänder det sig i magen på mig. Jag vill INTE bli sån....HUA!!!


Tyvärr har jag slut på mina snarkpiller nu och har glömt beställa nytt recept så det kan hända det blir ännu en vaken  natt...men då får det väl bli som så, tids nog lär jag slockna och sova...hmmm!


I dag har det inte blivit så många knop gjorda, huvudvärken har legat och gnagt hela dagen och gör så fortfarande. Har haft en lätt hjärtklappning till och från och domnat i händerna och läpparna = haft ångestkänningar. Vet inte varför men det har blivit lite mer utav detta sista tiden...inget som direkt påverkar mig till det sämre men jag måste säga att det är rätt så jobbigt och jag hoppas att det inte blir mer och mer nu bara. Kanske läge att börja med medicin igen? Jaaa....kanske det...


Fick främmande utav min vän T på eftermiddagen vilket blev ett litet avbrott från allting...drack kaffe, surrade lite och sedan begav vi oss hem en snabb sväng till min kusin på torpet...det blev väldigt kort möte men alla möten med vänner är så välkomna.


Hemma hos min kusin var min farbor och hans fru också då vi kom dit och jag kunde få lite klarhet kring en person som är pappa och hans syskons kusin och som tydligen bor i Hassela i närheten av där hjärtat bor och nu är jag tämligen säker på att det är hon som jag trott det varit hela tiden....så nu skulle det vara "kul" att se om man hade några tremänningar därikring kanske. Frågan är hur jag ska få reda på det, men nu vet jag ju i alla fall att det är hon som bor där + att jag vet lite mer om henne...ska försöka åka till min farbror med fru en sväng i morgon så jag får skriva ner allting. De åker hem till Gnesta i övermorgon så det är nog bäst jag tar mig dit i morgon för annars kommer det dröja ända till nästa sommar innan de kommer hit till sin stuga igen....har förvisso både adress och telefonnummer till dom men jag vill nog hinna träffa dem innan de åker...


Då jag kom hem från kusin så fick jag för mig att jag skulle plocka bort dörren in till köket i från hallen och trappen...lyckades med konststycket att få den rätt över tårna och vet ni hur jävla TUNG en gammal spegelträdörr är?! JÄVLIGT TUNG kan jag intyga.....och jag hoppas ingen hörde mig för jag var inte direkt tyst om man säger så.
Återstår att se om jag blir blå om halva foten/över tårna nu eller om jag klarar mig ifrån det...har ofta hänt att jag gjort illa mig på tårna men har sällan fått blånagel eller blivit blå så jag hoppas ju undslippa det även denna gång....ömt är det dock! :( ...dörren står nu ute i kallfarstun och jag må nog invänta till dess jag har bärhjälp för att få ut den till boden.


I övrigt har eftermiddagen och kvällen varit si så där...har känt mig jätteledsen och konstig men vet inte varför. Lyssnade på musik förut och allt bara brast då jag hörde en sång...ingen sång som jag reflekterat något skärskillt över tidigare eller förknippar med något/någon men det bara brakade samman allting och tårarna sprutade!

SAKNAR mina guldkorn och jag saknar hjärtat så det gör ont just nu...


Ska äta mina rostade frallor nu och dricka mitt glas med mjölk...sedan tar jag nog och kryper ner under täcket. Hur det blir med sömn återstår ju som sagt att se....god natt!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards