Alla inlägg under februari 2015

Av AME - 12 februari 2015 13:23

Precis pratat med älskade hjärtat och det ser ut som vi kan våga hoppas och tro...

Det är nämligen som så att vi föröker ordna med ett nytta boende, ett boende som ligger 8-10 meter från Hasselasjön, ett hus med solläge från morgon till kväll, ett hus med ett sånt läge som man bara kan drömma om...ett hus som hjärtats farbror ska sälja och som vi så gärna vill få chansen att köpa.

Idag var hjärtat på banken och de är positivt inställda till detta men de vill göra en värdering dels på det hus vi har nu samt på det vi vill köpa och det är väl först därefter vi vet om vi får klartecken eller inte.

Innerst inne vill jag tro...men jag vågar fortfarande inte tro föränn vi vet till 100% att vi får okej.

Nu ska vi lägga ner allt vi bara kan i att måla nere i tvättstugan och källaren för det är bara där som vi inte fixat och det är bara där det är ofräscht till skillnad från överiga huset...tror helhetsintrycket av huset är viktigt då det ska läggas ut till försäljning. Med allt vi fixat så är det typ bara att flytta in och bo för den som nu ev köper det.
Får vi det inte sålt så har vi ett par som mkt väl kan tänkas hyra det...och detsamma gäller hjärtats stuga, även där finns det de som är intresserade av att hyra.


Alltså jag hoppas nu av hela mitt hjärta att vi får möjligheten att köpa hjärtats farbrors hus, kan redan se oss göra oss varsin kopp kaffe på morgonen om sommaren och gå ner på bryggan och sitta där (nakna om vi så vill) och njuta av både kaffet, solen, värmen och omgivningen tillsammans.


Än är inget klart men det verkar lovande :)

Av AME - 12 februari 2015 11:12

I dag sitter jag hemma i soffan och är spänd som en fiolsträng av förväntan kring en sak som jag och hjärtat kanske kan få klarhet kring i dag...en sak som kommer att innebära viss (rätt stor) förändring för oss.

En sak som jag vill tro på men som jag inte riktigt vågar tro på föränn vi vet.

Och vet gör vi kanske om någon timme :)


I övrigt känner jag mig rätt seg i dag...antar det kommer efter då jag var vaken i nära 40 timmar mellan måndagmorgon och tisdagkväll...anledningen var att jag först jobbade 6.45-15.15 och sen körde en vaken natt på det...efter den natten åkte jag direkt till sundsvall och tillbringade dagen på himlabadet tillsammans med yngsta tösens skola. Så jag var alltså vaken från 05.50 på måndagmorgon till strax efter 22 på tisdagkväll...och även fast jag sov bra i går natt och nu i natt så känner jag mig ändå väldigt seg.

Ska lägga mig sedan igen runt 17 och försöka sova 2-3 timmar för sedan ska jag ut och jobba natt igen.


I måndags då jag jobbade dagen blev dagen på jobbet inte riktigt så som de brukar vara. En av de boende somnade in lugnt och stilla och när en sådan sak händer så blir det ju till att omstrukturera sina sysslor. Jag var den som först kom in till den avlidne då de 2 sönerna som var hos sin mamma larmade på larmet och som sedan såg till att sköterska/läkare kom dit för att kunna dödförklara henne innan jag och min svägerska (som också jobbar där) tog som uppgift att klä henne och göra henne klar så barnen kunde få ta ett farväl av sin mor.
Allt var så fint och jag kände mig nöjd då jag gick hem...var ju tänkt jag skulle sova någon timme då jag kom hem eftersom jag skulle ut och jobba natten också men jag hade för mycket tankar i huvudet då så det blev ingen sömn alls.


I morgon är det fredag och då ska jag upp till Torpshammar och hämta mina älskade guldkorn. Förra helgen var det bara yngsta tösen som kom till oss eftersom äldsta tösen ville vara kvar i Torpshammar och gå på en fest som en av hennes klasskompisar skulle ha då på lördagen. Hon var helt själv där hela helgen eftersom pappan och den övriga familjen åkte ner till Stockholm. Kan tänka mig hon tyckte det var skönt att vara hemma helt själv eftersom de annars är 8 stycken i den familjen...hon kunde ju spela musik så som hon ville, se på vilket tv program/film hon ville, lägga sig i badet utan att någon röck i dörren och behövde på toan....så jag antar hon tyckte det var skönt.


Många kanske inte skulle låta sin 14 åring vara hemma själv en hel helg men både hennes pappa och jag litar på henne till 100% så det var inget att fundera över då hon sa att hon ville vara hemma där.


Men i morgon får jag med mig båda töserna hit och får dessutom 2 bonusdagar eftersom de har ledigt från skolan på måndag och tisdag...och som tur är så har jag lediga dagar måndag och tisdag :)

Får se nu vad vi ska hitta på...på lördag är det ju alla hjärtans dag så då tänkte jag i alla fall vi skulle fixa något gott att äta och sen kanske vi ska försöka vara ute nu då det är så bra väder. Lite synd är det dock att det töat så väldigt men kanske kan vi ta oss ut på någon is eller åka iväg så barnen får åka lite slalom i backarna...vi får se.


Nu ska jag fortsätta vara som en spänd fiolsträng ytterligare ett tag men snart hoppas jag kunna slappna av...tjing på er!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards