Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Ingen bra morgon...

Av AME - 31 januari 2017 09:48

Ännu en sån där morgon då jag vaknar med en tyngd över bröstet och en förlamningskänsla i kroppen...en sån där morgon där nattens drömmar får en att gråta och det gör så ont inuti så man tror det ska brista.

Ingen vidare bra morgon med andra ord...

Lyckades i alla fall få den där känslan av förlamning att försvinna så jag tog mig ur sängen men tyngden över bröstet sitter kvar och varje andetag känns tungt.

Dammsugit huset fastän jag gjorde det igår, allt för att försöka få nåt annat att tänka på än nattens jävla drömmar...lyckades så där!
Otroligt hur drömmar kan ta ner en...

Känner mig ledsen, känt mig ledsen en längre tid...ledsen över hur det är med en del saker just nu.
Visst, jag har mycket som jag är glad för och över också men den här ledsenheten har liksom fått övertaget och glädjen har kommit i skymundan.

Sen är jag trött, trött i både huvudet och kroppen...ibland vill varken hjärnan eller kroppen funka och samspelet däremellan skedar emellanåt.

Känslan av ensamhet är något som känns av emellanåt och det är ingen rolig känsla.
Sen jag flyttade så är de besök vi haft väldigt lätträknade och de flesta har väl varit planerade besök som vi vetat av...spontanbesöken går nog att räkna på händernas fingrar.

Har inte lyckats kommit mig in i nån bekantskapskrets häromkring utan de enda jag hälsar på här är min mamma, min svärmor och en bekant. Har liksom inte lyckats få några att umgås med...och det saknar jag ibland. Ingen man kan åka och fika och surra av sig hos...
När jag bodde i thr kom det besök var och varannan dag och om ingen kom så åkte jag å hälsade på någon.

Men det är väl som det är...med allt.

Vad ska det nu blir av denna dag då? Ja den lär väl se ur som alla andra dagar fram till dess man lägger sig antar jag...ska tippa omkull mig och dra täcket över mig en stund nu iallafall och hoppas den migränhuvudvärk som börjar kännas vid inte blossar ut.

Ingen bra morgon som sagt...

#tungt #förlamad #ledsen #ensam #deppig #migrän #dummadrömmar #trött #blirvälbättre

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards