Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Dagen blev bättre...

Av AME - 31 januari 2017 15:39

Kröp ju in under täcket en stund efter mitt senaste inlägg eftersom jag började få migrän...lyckades slumra till i 1 timme och när jag klev upp kändes det bättre, migränen var borta men tyngden över bröstet kändes fortfarande av.


Tog mig i alla fall in i duschen och begav mig sedan hem till min lilla mamma för att ta en kopp kaffe och prata lite, skjutsade henne till affären också innan jag styrde kosan hemåt igen...hon vågar (orkar) ju inte gå den lilla sträckan som hon har till affären så jag får alltid skjutsa henne dit någon gång i veckan.


När jag kom hem så klädde jag på mig och tog skotern och körde ut på isen till ett ställe där solen värmde extra mycket...la mig på skotern och bara njöt utav solens värme, underbart nu då man börjar känna dess strålar som värmer.

När man ligger så där och känner sig alldeles avslappnad så dyker det ju så klart alltid upp en massa funderingar och det slutade med att jag låg där på skotern och tårarna rann nerför mina kinder.


Tänkte på hur det varit genom livet, på saker som hänt. Tänkte på min pappa och hur det var under hans sista tid i livet. Tänkte på mina barn...tänkte på kärleken i mitt liv...tänkte på hur saker och ting är...jag blev ledsen...


Nu har jag ialla fall kommit hem och har prcis ätit litegrann. Väntar på att hjärtat ska komma hem från sin arbetsdag i skolan och då han kommer så ska jag följa med honom dit där de ska spela in lite musik tillsammans med det "band" som han spelar i...blir alltså ett avbrott från hur våra kvällar annars jämt brukar se ut.


I morgon ska jag åka runt och presentera mig för de olika enhetscheferna på kommunens övriga boenden och verksamheter. Har ju hittills haft turen att få varit på ett och samma ställe då jag gått på rad men från i morgon ska jag in till bemanningen där jag har min ursprungliga tjänst så nu måste jag boka in introduktionspass på alla andra ställen och platser för att kunna ligga tillgänglig för arbete överallt...har ju visst många timmar som jag måste få ihop varje månad och ju fler ställen jag kan jobba på desto större är chanserna för mig att få ihop dessa timmar.
Hade tänkt ringt till var och en men känner det är bättre att besöka dem och få presentera mig personligen...så det är vad min morgondag kommer innehålla..på med ett leende och hej på er, här är jag!

Lite orolig är jag dock att behöva börja hoppa runt på flera olika ställen och lite ont i magen får jag över att behöva jaga mina timmar varje månad...har ju inte varit i denna situation sen jag började jobba för typ 25 år sedan...


#kännsbättrenu #känslor #tårar #solsken #skoter #presentation #nyajobb #oroimagen #musikikväll #ontimagen #bemanningen #uska

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards