Alla inlägg den 1 februari 2017

Av AME - 1 februari 2017 16:07

Ja jag gick ju och lade mig för att försöka få lite sömn men det gick inget vidare...hade ställt larmet ifall jag skulle somna så att jag skulle vara vaken till dess hjärtat kommer hem.
Hamnade väl efter en liten stund som i en sorts dvala...var någonstans mellan vaken och sovande. Ryckte till då jag hörde en röst som sa "klockan är halv fem"...rösten var pappas! Och den var så tydlig.....sen var det så klart lönlöst att blunda igen så jag steg upp...en halvtimme under täcket var vad som blev.


Blev lite ledsen efter det att jag tyckte jag hört min pappas röst...skulle ju så gärna vilja prata med honom, få hålla hans hand ännu en gång och få se hans klarblå ögon igen...men vem vet, kanske jag tar kontakt med någon som kan hjälpa mig med det. Annars så hoppas jag att jag någon gång kommer att få ett tecken på att han finns i min närhet...kanske blir det till våren/sommaren då jag ska fortsätta städa ur mina föräldrars hus. Kanske ska jag ta med mig en termos kaffe och gå till vårt speciella ställe i skogen...stället där vi kunde sitta och lyssna på vindens sus i träden och se hur ekorrarna klättrade i träden runtom samtidigt som vi hörde bäckens porlande en bit ifrån. Kanske kan doften av grankåda få mitt sinne att öppnas...för det var så pappa luktade då han kom hem från skogen och jag tyckte han luktade så gott.


När jag var liten så arbetade min pappa på ett sågverk och jag tyckte om att vara där med honom och se hur träden åkte genom diverse maskiner för att sedan bli till brädor och plank...jag brukade få hjälpa till att stämpla dessa plank och brädor när jag var där på sågen med pappa. Men bäst tyckte jag om att vara på den stationen där de skalade av barken eftersom det luktade trä och kåda lite extra mycket där.


De bästa stunderna som jag minns med min pappa var just de gånger vi var i skogen eller då jag fick vara med honom på sågen...kanske därför som jag finner en sorts frid i skogen....


Jaja, nu inväntar jag att hjärtat ska komma hem så vi kan få ihop någon middag innan det är dags att bege sig till kkören. Har precis suttit och sorterat in alla de sånger som vi ska sjunga nu framöver och kan konstatera att det är många fina sånger. Många sånger och kärlek och ljus och sedan i mars då vi har koncert tillsammans med delar av Stockholms symfoniorkester så blir det även en del Bach och Mozart...ja också har vi ju sista april med alla sånger som hör till då. Det är en härlig sångarvår med andra ord!


#saknarminpappa #körsång #bach #mozart #snartmiddag #sång #minnen 

Av AME - 1 februari 2017 11:38

Ja då får man väl säga hejdå januari och välkomna februari månad.


Idag var det ju tänkt jag skulle åkt iväg och presenterat mig på kommunens övriga boenden och verksamheter samt boka introduktionspass MEN innan jag ens tagit mig ur sängen i morse så hade det pinglat till i mobilen och jag var inbokad på att jobba nu i natt, i morgon natt samt en natt nästa vecka på det ställe där jag hittills varit...så jag får skjuta på detta med presentation och bokande av intro...89 timmar till ska jag förvisso få ihop innan månaden är slut men det lär nog orda sig. Får väl boka intron nästa vecka....om jag nu inte får fler sms om inbokade arbetspass.


Det system som bemanningen har är nämnligen att man får gå in i schemasystemet och lägga sig tillgänglig de dagar man kan/vill jobba också får man ett sms att man är inbokad om det blir så....rätt smidigt. Kan ju hända man blir tillfrågad om dagar då man inte ligger tillgänglig också iofs men....


Igårkväll följde jag ju med hjärtat till studion där han tillsammans med 2 andra spelade in. Var som sagt roligt med ett avbrott...hade gärna velat flika in med lite av min syn på deras arbete men jag satt och var tyst, det blir nog bra...


Idag är det ännu en sån här vacker dag med strålande sol men temperaturen är lite kallare -10.6 i skuggan just nu.
Hade tänkt tagit mig en tur med skotern men tror nog jag hoppar över det idag...eftersom jag ska ut och jobba i natt så går jag nog och lägger mig och försöker sova en liten stund sedan innan hjärtat kommer hem ifrån jobbet och vi ska äta middag innan vi åker iväg till veckans övning med kören.


Kören ja....onsdagkväll är liksom veckans höjdpunkt på något vis då man får åka iväg och sjunga någon timme. Jag älskar å sjunga och det gör mig glad. Ikväll blir det till att gå igenom de sånger som vi ska sjunga i kyrkan nu på söndag också blir det säkerligen att sjunga igenom lite av det vi ska framför längre fram...tyvärr kommer ju jag att behöva åka tdiigare eftersom jag ska iväg och jobba så jag kommer inte vara med sista halvtimmen men jag hinner ju vara med en stund iaf..typ 1½ timme.


Till helgen kommer inte barnen till oss utan de får vara kvar hos sin pappa och sin stora familj denna helg. Hjärtat och jag är bortbjuden på mat och trevligheter med övernattning på lördag och det blir ju ett välkommet avbrott i från det vanliga...bara hoppas det blir både roligt och trevligt också bara och att jag kan känna mig som en i gänget istället för det där femte hjulet...vilket jag brukar kunna göra bland andra människor ibland...varför jag känner så ibland vet jag inte, bara känns så...


Men det blir nog bra....


#tankar #körsång #bemanningsanställd #uska #nattjobb #trevligheter #solsken #sovapådagen #hejdåjanuari #välkommenfebruari 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards