Direktlänk till inlägg 1 februari 2017

Snabbt inlägg innan middag...

Av AME - 1 februari 2017 16:07

Ja jag gick ju och lade mig för att försöka få lite sömn men det gick inget vidare...hade ställt larmet ifall jag skulle somna så att jag skulle vara vaken till dess hjärtat kommer hem.
Hamnade väl efter en liten stund som i en sorts dvala...var någonstans mellan vaken och sovande. Ryckte till då jag hörde en röst som sa "klockan är halv fem"...rösten var pappas! Och den var så tydlig.....sen var det så klart lönlöst att blunda igen så jag steg upp...en halvtimme under täcket var vad som blev.


Blev lite ledsen efter det att jag tyckte jag hört min pappas röst...skulle ju så gärna vilja prata med honom, få hålla hans hand ännu en gång och få se hans klarblå ögon igen...men vem vet, kanske jag tar kontakt med någon som kan hjälpa mig med det. Annars så hoppas jag att jag någon gång kommer att få ett tecken på att han finns i min närhet...kanske blir det till våren/sommaren då jag ska fortsätta städa ur mina föräldrars hus. Kanske ska jag ta med mig en termos kaffe och gå till vårt speciella ställe i skogen...stället där vi kunde sitta och lyssna på vindens sus i träden och se hur ekorrarna klättrade i träden runtom samtidigt som vi hörde bäckens porlande en bit ifrån. Kanske kan doften av grankåda få mitt sinne att öppnas...för det var så pappa luktade då han kom hem från skogen och jag tyckte han luktade så gott.


När jag var liten så arbetade min pappa på ett sågverk och jag tyckte om att vara där med honom och se hur träden åkte genom diverse maskiner för att sedan bli till brädor och plank...jag brukade få hjälpa till att stämpla dessa plank och brädor när jag var där på sågen med pappa. Men bäst tyckte jag om att vara på den stationen där de skalade av barken eftersom det luktade trä och kåda lite extra mycket där.


De bästa stunderna som jag minns med min pappa var just de gånger vi var i skogen eller då jag fick vara med honom på sågen...kanske därför som jag finner en sorts frid i skogen....


Jaja, nu inväntar jag att hjärtat ska komma hem så vi kan få ihop någon middag innan det är dags att bege sig till kkören. Har precis suttit och sorterat in alla de sånger som vi ska sjunga nu framöver och kan konstatera att det är många fina sånger. Många sånger och kärlek och ljus och sedan i mars då vi har koncert tillsammans med delar av Stockholms symfoniorkester så blir det även en del Bach och Mozart...ja också har vi ju sista april med alla sånger som hör till då. Det är en härlig sångarvår med andra ord!


#saknarminpappa #körsång #bach #mozart #snartmiddag #sång #minnen 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards