Direktlänk till inlägg 2 februari 2017

Hemkommen efter en natt med jobb...

Av AME - 2 februari 2017 08:28

21-07 jobbade jag och var väl hemma strax efter halv 8.
När jag svängde ner på gården möttes jag utav 2 stycken rådjur som stod och mumsade i sig solrosfrön på marken nedanför fågelborden...var snabb upp med mobilen och slog på kameran....POFF! Då var dom ju så klart borta...så tyyyypiskt!


Sitter i skrivande stund och äter frukost och tittar på gårdagens inspelade program som jag missade eftersom jag jobbade...har nå djävulskt ont i mina fötter och är väldigt väldigt trött. Ska bli skönt att krypa ner under täcket sedan och jag hoppas kunna få sova länge eftersom jag ska ut och jobba ytterligare en natt i natt som kommer.


Igår innan jag skulle till jobbet så var det ju veckans övning med kören...alltså detta med sång är ju så underbart. Tyvärr kändes inte min röst något vidare igår men jag hoppas den känns okej på söndag då vi ska ha framträdande i kyrkan i samband med gudstjänsten...är fina sånger vi ska sjunga och jag hoppas det dyker upp några människor i kyrkbänkarna i alla fall. Förstår egentligen inte varför inte fler människor besöker kyrkan..man behöver faktiskt inte vara troende, man behöver inte ta till sig det prästen säger men man kan gå dit och lyssna på sång och bara vara. Kyrkan är öppen för alla...


Jag vet inte om jag är troende på Gud och Jesus men något tror jag nog på...har brukat sagt att jag tror på människan och sen har det fått räcka. Jag gick i kyrkans miniorer, kyrkans juniorer och jag är konfirmerad...men är jag troende? Njäe....eller?


Med detta så säger jag nog godnatt på en stund nu (om man kan säga godnatt när klockan är 09.00 på morgon) ...väldigt trött nu kan jag lova och mina fötter värker!


#nattjobb #uska #undersköterska #godmorgon #godnatt #rådjur #nysshemkommen #frukost #tevetittande #körsång #kyrkan #troende #trorpåmänniskan #ontifötterna #ettjobbmedmycketspring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards