Alla inlägg den 14 februari 2017

Av AME - 14 februari 2017 14:17

 


Eftersom det är alla hjärtans dag idag så vill jag börja med att skänka er alla ett hjärta dagen till ära.


Vädret denna dag är strålande solsken och flertalet plusgrader...inte riktigt det väder som jag önskat eftersom jag helst velat haft minus 8-10 grader i stället. Tittar ut över sjön, snön som i helgen låg vit är nu bytt till en vattning och blank is...går inget vidare att köra skoter nu och det gör mig ledsen för det är ju exakt vad jag hade velat gjort i dag. Hoppas det blir kallgrader igen och att det kommer lite mer snö...hör du det du vädergud? Snö och kallt tack!

Ogillar slasket som blir nu....


Igår då jag skjutsade yngsta tösen till sin pappa så var vi ju till min kusin en stund innan. Då vädret var bra så tillbringade vi tid utomhus där min kusin och jag satt och njöt i solens sken medans min dotter och hennes som roande sig med skoterkörning och att åka på madrass bakom skotern. Vi fixade fika också grillade vi korv.....fler sådana dagar behövs! Är ju så skönt att bara kunna vara....och det tillsammans med människor man tycker om!


Idag har jag inte gjort så mycket mer än att jag har varit till min mamma. Köpte med mig en bakelse och lite annat också fikade vi tillsammans och pratade lite...


Nu är jag strax på väg att gå och lägga mig en stund. Ska ju ut och jobba i nattpatrullen i natt så det är nog bäst att man är pigg då man ska köra bil hela natten...känns lite nervöst som sagt eftersom det är min första riktigta jobbnatt i nattpatrullen men som sagt, har jag bara en van person med mig i bilen så ska det nog gå bra!


I morgon ska jag nog ringa hälsocentralen...i 2 ärenden...dels skulle jag behöva kolla upp min höger hand/tumme/arm då den blivit svullen och gör jäkligt ont, misstänker att något kan ha blivit skadat då jag slog i den häromdagen. Skulle inte tro något är brutet men däremot nån spricka eller mjukdelsskada. Ont gör det i alla fall....

Sen skulle jag behöva få se över min medicin, en stor biverkning utav 2 mediciner som jag äter är viktuppgång och med tanke på att jag ökat så i vikt så kan det vara dessa som är en del i det då det började bära iväg då jag började med dessa. Visst, kosten är väl också en bov i det hela men på båda mina mediciner så är viktuppgång med som den vanligaste biverkningen. Går ju i alla fall att ta ett snack med läkaren och höra vad han/hon säger....det är antideppressiv medicin jag talar om.


Nu in under täcket! 


#allahjärtansdag #mamma #töväder #slask #halt #villhasnöochkallt #nattpatrull #uska #hemvården #nervös #sova #ont #antideppressivmedicin #medicinbyte #viktuppgång #ringahälsovårdscentralen 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards