Direktlänk till inlägg 16 februari 2017

Då har vi torsdag...

Av AME - 16 februari 2017 14:26

Igår var jag ut tillsammans med mina arbetskamrater från natten.
Åkte bussen in till Hudiksvall strax före 17 och väl inne i stan hade vi beställt bord på en restaurang där vi åt och drack gott och umgicks ett par timmar innan bussen hem gick strax efter 22.

Det var trevligt att komma hemifrån lite och göra något tillsammans med andra människor...

Maten var supergod, hade förbeställt pepparstek och den serverades med klyftpotatis, pepparsås och sparris....så gott!!!


Idag har jag varit lite tung i huvudet och mått pyton...och det har väl sin förklaring och jag får skylla mig själv om man säger så. Nu när det gått mot eftermiddag så känns det helt okej och jag håller på ladda för en jobbnatt. Skulle egentligen varit ledig i natt men det plingade till i mobilen strax efter halv 9 i morse också blev jag inbokad på jobb.

Får jag en natt till så har jag fått ihop mina timmar nu i februari så det där med intro i hemtjänsten kan skjutas till mars...


Har ju sökt en tjänst på nattpatrullen men jag hyser inga större förhoppningar på att jag skulle få den...sista ansökningsdagen var i söndags men jag har inget hört än och om det är positivt eller inte har jag ingen aning om. Men jag håller en tumme till dess jag vet....sen är det väl bara att fortsätta söka när och om det dyker upp fler nattjänster att söka och till dess får jag hanka mig fram genom att ta det jag får.


Idag har saknaden efter pappa varit påtaglig, drömde om honom i natt och det gjorde rent ont i hjärtat då jag vaknade. Pappa må ha varit som han var ibland men han var ändå min pappa.
Idag då jag var till mamma och hälsade på så kom jag på mig själv med att tänka "undra hur länge jag får ha kvar henne i mitt liv"...mamma blir 77 år i år, är relativt pigg men man vet ju aldrig.
De tankarna gjorde mig ledsen och i bilen hem lät jag tårarna komma.


Nu är klockan snart 15 och det är väl dags för mig att krypa in under täcket någon timme innan jag ska iväg och jobba...hej på er!


#utgång #pepparstek #tungihuvudet #nattjobb #uska #undersköterska #nattarbete #mamma #pappa #saknad #tankaromlivochdöd #sova

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards