Direktlänk till inlägg 21 februari 2017

Trött i dag....

Av AME - 21 februari 2017 14:06

Vet inte vad det är med mig idag, har varit trött i princip hela tiden sedan jag klev upp i morse.

Känns som kroppen vägde ett ton och huvudet strax därunder, skulle jag blunda så skulle jag nog somna direkt.

Antar att det kan bero på spänningar och att det är så oerhört mycket som snurrar runt i huvudet och känns inuti just nu och som så har gjort en längre tid...


Det har varit lite turbulent på flera olika sätt...men jobb, privatliv och annat...men det ska väl bli bra allting i slutändan. Just nu är det bara....lite mycket med allting!


Just nu har jag tagit med mig datorn, en kopp kaffe och en kolaboll och satt mig ute i solskenet på altanen. Känner hur vårsolens strålar värmer och en stunds ro och frid infinner sig i all den kaos som känns.

 

Om en stund är det tänkt att jag ska ta och krypa in under täcket någon timme, det vankas ju nattjobb i natt så någon timmes sömn/vila lär behövas. Eftersom jag känenr mig så trött hoppas jag ju kunna få sova ett tag men det kan lika gärna bli som så att jag bara ligger och snurrar runt...brukar kunna bli så också om jag är trött konstigt nog. Fick ett sms förut också så i morgonnatt är jag inbokad på nattpatrullen igen.


Angående de 2 tjänster jag sökt i patrullen så vet jag nu att jag var inte en av dom som fick någon utav dom. Hade nämnligen att mail i mailboxen i morse där det stod "tack för visat intresse men tjänsten är redan tillsatt"...så det blev ju så som jag trott. Men jag hoppas det kommer ut fler nattjänster och jag kommer söka varenda en isåfall eftersom jag helt vill jobba nätter...har i alla fall sagt till om att jag vill jobba nätter i sommar så jag hoppas att jag kommer få göra det också. Vet dock inte om jag ska be om att få vara på patrullen eller på huset...tror det lutar åt att jag ska be om att få vara på patrullen faktiskt. Ska ju ha min semester också i sommar och i år har jag första perioden så jag ska väl ta några dagars ledighet...jobbar man nätter så har man ju dagarna ledig ändå så då är behovet av att ta semesterdagar inte så stort men jag ska ialla fall ta så jag blir ledig över midsommar och kanske veckan efter. Sen får man väl anpassa sommaren utifrån hur jag jobbar....och hitta på saker utifrån det.


Antar att vi inte kommer se äldsta tösen så jättemycket i sommar eftersom hon säkert vill vara tillsammans med sin pojkvän nere i Ulricehamn så mycket det bara går men lite hoppas jag att vi får rå om henne i alla fall...yngsta tösen däremot lär vi får rå om en hel del skulle jag tro och det blir väl en hel del fiske, bad och annat skulle jag tro.


#trötthet #tungiknoppenochkroppen #mycketnu #turbulent #kaffe #kolaboll #solsken #vårsol #nattjobb #uska #undersköterska #fickingentjänst #nattpatrull #älskadebarn #familjen #sommarsemester #sommarfunderingar #snartsova


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards