Alla inlägg den 23 februari 2017

Av AME - 23 februari 2017 08:18

Ja då var man hemkommen efter en natt i nattpatrullen och trots att det snöade så mkt under gårdagen och även under natten så var det inga problem att ta sig runt överallt, det var fina vägar....möjligen lite halt på sina ställen då de skrapat av så pass mycket så det bara var is kvar.


Nu har jag inget inplanerat jobb förränn på måndagnatt men man vet ju aldrig om man får nåt sms med antingen en bokning nån dag jag ligger tillgänglig eller en förfrågan på någon dag som jag ej ligger tillgänglig...har fyllt upp mina 80% nu men fler timmar utöver är ju välkomna.


Nu ska jag väl se till att få i mig lite frukost medans jag sätter mig ner och kollar på gårdagens avsnitt utav farmen och vem vet mest sedan blir det skönt att kyrpa in under täcket och sova någon timme...också lär jag till min lilla mamma en sväng också för nu är det 2 dagar sedan jag var dit och jag antar hon behöver handla lite.


Igår innan jag åkte iväg och jobbade så var jag iväg en liten stund till veckans övning med kören...kunde ju inte vara med på hela övningen men hann i alla fall vara med och gå igenom de sånger som vi ska sjunga i kyrkan på söndag och det var ju huvudsaken.


Egentligen så skulle jag nog behövt ringt hälsocentralen idag och bett om att få en tid för att kolla upp min högra tumme. Gjorde illa den förr förra fredagen och den är fortfarande väldigt ond och lite krokig...gör nästan mer ont nu än dagen efter. Iom att jag kan röra tummen  rätt okej även fast det gör ont så tror jag ju inte att något är brutet men man vet ju aldrig, något är det ju iom att det bara gör mer och mer ont och är så svullen och lite krokig jämnfört med den vänsta tummen...men avvaktar över helgen och ser hur det utvecklas.


I helgen har vi lite å göra....dels behöver vi ta ner 2 stycken träd intill huset eftersom vi måste få ner dom medans vi kan köra skoter för att frakta upp alla kubbar till vedbacken där de sedan ska bli ved utav allt...sen behöver vi fixa en sak på min bil...på lördag eftermiddag ska vi på 18 års firande av min sambos kusins ena dotter och på söndag ska vi sjunga med kören....också hoppas jag hinna ut på isen en sväng också om vädret blir bra.


Nä, nu är det nog dags för frukost så jag kan gå och lägga mig sedan...godmorgon och godnatt!


#snö #nattpatrull #uska #undersköterska #ennattlängsvägarna #körsång #födelsedagsfirande #ont #tumme 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards