Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

Nattvak igen...

Av AME - 21 mars 2017 23:50

I eftermiddags fick jag en förfrågan från bemanningen om att sitta vak hos en av våra gamla och jag tackade ja på den förfrågan...så nu sitter jag här fram till klockan 07 i morgonbitti.

Skrev precis en liten dikt om nuet när jag sitter här och vakar...ord som bara kom.


Jag sitter och håller din gammla och knotiga hand
Jag smeker din mjuka och skrynklig kind
I väntan på din resa till ett annat land
I väntan på livets sista ljumma vind
När tiden är kommen och din tid på jorden är förbi
Då öppnar jag ditt fönster och släpper din ande fri
Och under tiden nynnar jag på en sång...


För det är ju så det är...jag sitter alltid och håller den gamle/sjukes hand och jag smeker dem ofta på kinden eller deras panna. Och sjunger gör jag för jag tror det är lugnande...när jag suttit vak hos människor som varit helt okontaktbara och haft relativt ytlig andning har jag märkt att sången gjort att de andats aningen djupare.

Men mig även denna natt har jag avdelningens lilla kattunge som ligger ihopkurad vid fotändan hos den som jag sitter vak hos...känner nog på sig att han behövs mest här tror jag eftersom han har många andra ställen att kunna ligga på.

#vaka #sittavak #undersköterska #uska #iväntanpådöden #terapikatt #kattunge #djurivården #nattarbete #dikt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards