Direktlänk till inlägg 29 mars 2017

Var ett tag sen jag skrev....

Av AME - 29 mars 2017 15:12

och dagarna sedan dess har väl rullat på kan man säga.

Är inne i en väldigt låg period nu så min sinnesstämmning har väl inte varit den allra bästa och det har ju TYVÄRR gått ut över den människan jag bor med och som jag älskar av hela mitt hjärta...flera gånger sista veckan har det brustit och det rejält...jag har INTE varit snäll men det blir så när det blir kollission mellan tankar och känslor och jag blir så jäkla trött på att det blir så, är så jäkla trött på att falla ner i detta.

Det är liksom höga berg i bland men dalarna är djuuuuuupa!


Kommer försöka få en tid på hälsocentralen i alla fall inom snar tid för att diskutera min medicinering, uppenbart är att det behövs antingen ändras eller justeras för som det är nu funkar de inte...jag blir inte hjälpt utav dom, tvärtom. Äter lyrica och mirtazapin....och sen skulel jag tro att de rår lite på att jag ökat så mkt i vikt också för det började jag göra då jag börjat med dessa.


I skrivande stund är jag dessutom inne på dag 3 med feber och det är irriterat i ögonen och vänster öra värker....svider dessutom då jag kissar så det skulle inte förvåna mig om jag har urinvägsinfektion också i hop med allt annat, så jag antar jag bör kolla upp det också men som det är nu på hälsocentralerna så lär man väl boka ett besök för varje "problem" man har....blir flera besök isåfall.


De sista dagarna har jag inte gjort så värst mycket och det har inte blivit något jobb heller för min del...går ju inte att jobba med gamla infektionskänsliga människor då man har feber och så. Tog mig i alla fall hem till mamma en snabbis i dag för att hjälpa henne å betala räkningarna och skjutsa henne på affären så hon fick handla, passade på att ta med mig hennes tvätt också så den snurrar runt i tvättmaskinen nu.


Jag hoppas jag kurerar mig tills på lördag i alla fall för då ska bonustösen ha "tårtbjudning" hemma hos oss och vi ska fira hennes 20 års dag som är nästa onsdag. Hon bor ju hemma hos sin mamma och de bor ju inte så stort så med släkt och vänner har det blivit väldigt trångt där så därför ska vi hålla till hemma hos oss och det ska bli kul! Så jag HOPPAS jag känner mig bättre till dess, annars blir det nog inte så jättekul...


Håller på fundera kring en present till henne för fullt nu men vet inte riktigt vad jag ska hitta på...vi kommer ju så klart ge henne något gemensamt också men jag skulle vilja ge henne något bara från mig också. Får se vad och OM jag hittar på något...


På fredag är det sista dagen att lägga in om sommarsemestern också och jag har faktiskt inte gjort det än...vet inte hur många dagar jag ska ta ut. Jag har första semesterperioden i år i alla fall så jag kan ta semester från midsommarveckan och 4 v framåt om jag vill...dock tänker jag inte ta alla semesterdagarna utan ska spara ett par till hösten/julen också men några dagar blir det i alla fall. Sedan har jag bett om att få vara på nattpatrullen och jobba i sommar så det blir bra....man får ju dagarna lediga ändå på nåt vis då.
Jag hoppas på en sommar med massor av sol i år...behöver det!


I dag har jag gjort min andra inbetalning till koronofogden på min skuldsanering också, känns skönt!

Sommaren kan nog bli rätt bra ändå  ty i juni får jag behålla alla mina pengar då jag har en betalningsfri månad då (samt i december) och sen fick jag veta att jag dessutom kommer få tillbaka en del pengar på skatten också och dom kommer ju också i juni....så KANSKE kan vi komma iväg på nån liten semestertripp i sommar också.


#deprimerad #psykiskohälsa #låg #antideppressivt #lyrica #mirtazapin #viktuppgång #inrekaos #humör #elak #känslor #tankar #uska #undersköterska #feber #ontiörat #irriteradeögon #uvi #urinvägsinfektion #skuldsanering #skattepengar #semester #sommar #födelsedag #tårta #bonusbarn #mamma #orkeslös



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards