Alla inlägg den 3 april 2017

Av AME - 3 april 2017 15:02

I helgen firade vi lite i förskott min sambos dotters 20 års dag så vi hade fullt hus i lördags och det var bara trevligt...vi vart väl närmare 25 personer. Bonusdottern och hennes pojkvän kom till oss redan i fredags och fixade med tårtor och annat...hon gjorde en hallonmousse tårta på kladdkakebotten, en maräng och lemoncurdtårta, några jordnötscups och en kaka till som jag inte kommer ihåg vad de hette men det var som 2 ihoplagda kakor med chokladfyllning...jääääättegooooda!!!


I övrigt har helgen bara varit loj...


Var på hälosocentralen och tog lite prover, lite feber, sänkan visade sig vara förhöjd, bakterier i urinen och blodtrycket något högt men ej alarmerande och resterande prover kommer det provsvar på nu i veckan. Sköterskan sa att jag skulle ringa och boka en läkartid nu i dag så sagt och gjort så ringde jag direkt i morse då man kunde ringa men inte fanns det någon tid att få...inte föränn på torsdag! Så nu blir det till å vänta tills på torsdag innan man får träffa nån läkare....så till dess blir jag hemma från jobb för jag funkar inte riktigt som det är nu. Kommer få träffa ännu en ny läkare på torsdag, känns lite så där att få träffa olika läkare varje gång man är dit...man hinner ju inte skaffa sig nåt direkt förtroende och det är jättetråkigt. Jag HOPPAS nu bara att denna läkare tar sig tid och ser att jag behöver få min medicinering ändrad...den funkar ju inte som den är nu och tidigare läkare har ju bara höjt doserna. Sen tog jag upp lite med min högra tumme också så jag vill även att de kollar på den på torsdag...halkade ju och gjorde illa den för snart 1 månad sedan och det har inte blivit bättre utan den har bara blivit mer och mer öm och jag tycker den är svullen också. Så det blir måendet och tummen som är att ta upp på torsdag...


När det gäller mitt jobb så är det väl till största delen tummen som ställer till det men iom att jag inte känner mig 100%igt närvarande i hjärnkontoret så funkar det inte med jobb heller just nu...men det ska bli ordning med ALLT tids nog...det bara SKA det!!!


Solen skiner idag och jag gick ut och satte mig på altanen för en stund sedan men det var ingen vidare värme i luften så det blev inte långvarigt ute. Gick in och gjorde mig en kopp kaffe i stället...



Igår då jag skjutsade upp mina barn till sin pappa så var jag hem en sväng till mitt barndomshem och det blev väldigt känslosamt. Hittade massa minnessaker och kort som påminde mig om min pappa och min barndom och uppväxt...satt och grät i princip hela tiden då jag var där, skitjobbigt!!!

Konstaterade i alla fall att jag MÅSTE röja ur allting där i vår/sommar/höst för jag vill verkligen försöka få till det på något sätt där så man ska kunna vara där...hur jag ska få bort all röklukt som sitter i väggarna vet jag inte men förhoppningsvis försvinner den lukten då man river bort allt man bara kan. Allt ska i princip ut därifrån och det ska in både nya golv, väggar och tak...jag bara hoppas det går att få till så man kan vara där, som det är nu vill man inte det, tyvärr...

 

SAKNAR DIG PAPPA   



#födelsedagsfirande #20åring #tårtor #kakor #bonusbarn #solsken #kaffe #hälsocentralbesök #förhöjdsänka #litehögtblodtryck #ondtumme #mårintebraisjälen #minnen #saknad #känslor #psykiskohälsa #depression #nedstämd #villbaramåbra #villmåbra #skamåbraigen

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards