Direktlänk till inlägg 5 april 2017

Misstrodd...

Av AME - 5 april 2017 19:44

En av de saker jag inte tycker om är att bli misstrodd och då spelar det ingen roll på vilket sätt eller vad det gäller.

Något jag ofta blir misstrodd över är mitt mående och så fort jag sjukskriver mig eller blir sjukskriven så blir jag ifrågasatt...precis som om folk tror att man vill vara hemma och förlora en massa pengar och arbetstid...visst!!!

Dumjävlar, jag blir så förbannad och väldigt väldigt ledsen...

Just nu är jag ju sjukskriven och har en tid på hälsocentralen i morgon för å träffa en läkare. Jag mår faktiskt skit och min högra tumme är inte alls bra så jag funkar inte i mitt jobb men det finns det ju dom som ifrågasätter mig för.

Fick nyss höra en ifrågasättande kommentar från den jag bor med till och med...halva dagen idag har jag tillbringat utomhus där jag med stor ansträngning lyckats kratta våra gräsplättar och rensa trädgårdsland från löv. Inga lätta saker å göra då jag inte kunnat använda min högra hand fullt ut iom min onda tumme, men jag försökte så gott jag kunde och jag fixade det fastän det tog tid. ( nästan 4 timmar motför normalt kanske max 1½)

Efter det att min sambo kommit hem från sitt jobb och vi ätit middag så gick jag med ut för å hjälpa till och klyva ved. Jag fixa att sköta klyven men ibland behöver man vrida runt det vedträ som man kluvit och det fixade inte jag....då möttes jag av denna kommentar från min sambo "men du har ju brukat använda tummen förut"....ja klart som faan jag har gjort det men det har gjort ont varje gång och varje dag också.
Då påpekade han att jag hade krattat...jaa visst, jag krattade men jag kunde inte kratta och ta i så som man brukar eftersom jag inte ville få mer ont i tummen än vad jag redan hade.

Tummen är till och med både krokig och svullen men vad gör det....nää, misstro mig bara.

Min sambo VET att jag har tid på hälsocentralen i morgon och han VET varför jag varit hemma från jobb och varför jag ska träffa läkaren i morgon. Han VET också att sköterskan på hälsocentralen hade velat skicka in mig till röntgen av min tumme då hon inte tyckte den såg bra ut men jag ville inte åka...skulle läkaren anse detsamma i morgon så får jag väl lov att åka.

Så min sambo VET...men ändå blir jag både misstrodd och ifrågasatt.
Jag älskar honom MEN ogillar bli misstrodd och ifrågasatt....jämt!

Jag blir så jävla ledsen!!! 

#misstrodd #sjukskriven #ifrågasatt #ont #ledsen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards