Direktlänk till inlägg 6 april 2017

Sjukskriven...

Av AME - 6 april 2017 15:40

Japp, så blev det efter dagens läkarbesök...sjukskriven till den 7 maj en gång också skall det trappas ut medicin och trappas upp en annan.


Har ätit mirtazapin 45 mg och lyrica 100mg så där ska det trappas ner till 15mg mirtazapin och 50mg lyrica också skall sertralin trappas in med 25mg fösta veckan och sen 50mg fortsättningsvis.

Läkaren var väldigt bra tyckte jag för hon tog sig tid att lyssna och hon insåg att en medicinändring var ett måste samt att jag nog var i behov av en längre sjukskrivning...hon ville testa mitt minne lite också då jag sa att jag glömde av saker ibland så jag fick titta på ett papper med 10 bilder på under några sekunder och sedan skulle jag räkna upp vad jag sett...jag kunde räkna upp TRE saker av dessa 10 så det sa ju en del om hur närminnet är emellanåt.


Jag ville egentligen inte bli sjukskriven så länge men hon ansåg att jag behövde det och hon sa att eventuellt kunde det bli tal om längre än så...jag funkar inte som jag ska och det blev rätt tydligt då hon gjorde minnestestet på mig, jag BRUKAR minnas...och i mitt yrke som uska krävs det att man minns och är 100% närvarande i allt man gör och ska göra. Mitt yrke är även rätt stressigt emellanåt och hon gjorde ett litet stresstest också som inte gav sånt bra resultat, det visade att jag var väldigt stresskänslig just nu.


När jag berättade om min viktuppgång så sa hon att hon var övertygad om att mirtazapinet hade viss inverkan till det och såg också att jag hade börjat med den ungefär då min vikt började öka så den ville hon sätta ut helt men den måste trappas ner. Lyrican tyckte hon också skulle minskas ner och i stället så ville hon sätta in Sertralin och den skall trappas upp nu första veckan och sen ska jag ligga på en dos till dess jag blir kallad på återbesök veckan innan sjukskrivningen går ut. Då vid nästa besök ville hon även ta massa prover och kolla blodtryck, ekg och lite annat samt utvärdera hur jag tycte det funkade och om jag märkte någon skillnad...och då kanske den skulle ökas ytterligare.


Det var ju inte riktigt vad jag hade tänkt precis, att bli hemma så länge men när läkaren anser det så är det väl bara å rätta sig efter det...i sjukintyget skrev hon utmattningssymtom/deprimerad.


Tummen kollade hon också och den har blivit rejält stukad och kunde ta flera veckor till att läka ut...skulle bara försöka låta bli att använda den så mkt...vilket ju inte är så enkelt eftersom man ju använder hela handen då man gör vissa saker men men...


Min sambo har inte ifrågasatt min sjukskrivning ÄN men vet att han garanterat kommer att göra det för han fattar ju inte hur det står till med saker och ting fastän jag har förklarat sååååå många gånger hur det är att vara nedstämd och deprimerad...han är en sån som anser att man bara ska rycka upp sig, så enkelt är det för han. Ibland önskar jag att han kunde få känna på hur en riktig jävla ångestattack känns, att han fick känna på hur det är att känna det som en annan känner, att han kunde få gå med hjärtklappning i tid och otid, att hans ansikte kunde domna bort liksom armar och händer, att han kunde drabbas utav hysteriskt gråtande rätt som det är...att han bara kunde få känna, för då kanske han också skulle kunna förstå och inse att jag inte spelar nån jävla teater!!!


När man mår så här så vill man ju gärna känna stöd och förståelse från den man lever med men jag måste tyvärr säga att jag känner inte alltid det...för då skulle jag aldrig behöva bli ifrågasatt, då skulle jag aldrig behöva bli misstrodd.


Nu under den här sjukskrivningen tänker jag också försöka ta tag i detta med en viktnedgång...jag måste ner i vikt och det ska jag fixa, så är det bara!


#sjukskriven #utbränd #deprimerad #lyrica #mirtazapin #sertralin #nollnärminne #dåligtnärminne #ledsen #arg #övervikt #gånerivikt #misstrodd #oförståelse #uska #undersköterska #stresskänslig #psykiskohälsa #utbrändhetssymtom

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards