Alla inlägg den 7 april 2017

Av AME - 7 april 2017 12:33

Började denna fredag  med att sjunga på en begravning tillsammans med delar utav kören. Det var en bagravning för en körkamrats man så det var klart man ville vara med och visa sitt stöd...

Det rörde så klart upp en del känslor inombords när vår körledare satte sig vid orgeln för att spela den inledande orgelmelodin vilken var "gammal fäbodpsalm"...samma som jag valde till pappas begravning och som jag komemr välja även då min mamma går bort. Den är så vacker...så oerhört vacker.

Jag lyckades i alla fall bita ihop så inga tårar kom men jag satt och svalde bra nog...


Min körkamrat hade valt sångerna "närmare Gud till dig" och "min jesu du får skänka ro" som vi sjöng...det blev en fin stund i kyrkan.


Nu är jag i alla fall hemkommen och sitter ute på altanen...har gjort mig en kopp kaffe och kaffe smakar ju faktiskt som allra bäst utomhus. Himlen är ljusblå så när som på några enstaka moln, solen skiner och är var, fåglarna kvittrar för fullt och en och annan fluga surrar förbi mig här jag sitter...det ÄR vår!!!

 

Tittar ut över sjön och konstaterar att isen släppt från land nu och att den is som ligger nog inte är så mycket att gå på nu men kanske vågar vi oss ändå ut här intill land och sätta ut några angeldon i helgen, vi får se...har ju lite annat att pyssla med också om inte annat.


I morgon lär vi ta oss in till stan och kolla på lite secondhand butiker för i påsk är vi ju bortbjudna på 50+50 års fest med temat 80-tal och både jag och hjärtat behöver hitta något passande att ta på oss...och eftersom vi varken kan eller vill lägga ut en massa pengar så ska vi försöka hitta något på typ erikshjälpen eller myrorna. Sen på söndag är det badkalas för yngsta tösen så då blir vi borta någon timme då också så huruvuda vi hinner med att försöka ta oss ut på isen återstår att se.


Skrev ju att jag blev sjukskriven igår och kommer vara det nu en gång fram till 7e maj...funderar över hur jag ska lägga upp mina dagar nu men kom på att jag under denna tid enbart ska försöka må bra på olika vis...som nu i dag då solen skiner vistas utomhus. Ska också försöka komma igång med promenader, minst 30 minuter om dagen till å börja med. Har ju en cykel också som står hos svärmor men måste skaffa slangar och nya däck till den men bara jag gjort det så blir det till och cykla också...är ju ett måste å röra på sig också om man ska kunna gå ner i vikt överhuvudtaget.


Tänk om det bara var så enkelt...att bara...knäpp med fingrarna och minus 10 kilo bara så där!
Men några kilon ska bort innan sommaren...basta!!!


#begravning #körsång #körkamrater #gammalfäbodpsalm #närmaregudtilldig #minjesuduvillskänkaro #kaffe #vårsol #fågelkvitter #flugor #vår

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Skapa flashcards