Alla inlägg den 22 maj 2017

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.
I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar...


I lördags tog jag med mig yngsta dottern och åkte i väg och fiskade under ett par timmar medans min sambo var på sitt jobb där de hade en arbetslivsmässa. Det var så härligt att komma iväg och fiska, sånt får mig att känna frid...och det blev ju inte direkt sämre utav att vi hade god fiskelycka också. Yngsta tösen hann bara kasat i så fick hon napp det första hon gjorde...åkte hem med fina regnbågar som nu ligger i frysen och väntar på att tillagas nu till helgen.


Blir en långhelg för barnen eftersom torsdagen är röd dag och fredagen bli klämdag...blir bara yngsta tösen som kommer även denna helg då den äldsta ska till Stockholm och bo på hotell tillsammans med sin pojkvän.
Vi hoppas på fint väder så vi antingen kan åka ut med båten å fiska här på sjön eller åk till tjärnen och fiska där.


I morgon börjar jag jobba igen efter att ha varit sjukskriven ett par veckor...ska bli skönt å komma in i jobb igen och bara hoppas jag bli inbokad på en massa också nu bara så jag inte hamnar allt för mycket minus. Hoppas också att kroppen vill som jag vill nu och att jag inte åker på att bli sjukskriven igen för det funkar inte ekonomiskt. Tur det bara är några veckor med jobb nu för från midsommarhelgen har jag semester i 3 veckor...och då hoppas jag värmen kommit på riktigt så man kan åka och bada. Älskar sommaren, då den är solig och varm...


Ikväll ska vi ha gemensam övning med alla 3 pastoratskörerna inför en mässa vi tänkt sätta upp i höst...kan bli skoj å göra något utöver alla gudstjänster och annat. Har också fått veta vilken som är gästartist vid vinterns koncert ÄNGLALJUS och det blir Sonja Aldén i år...en av mina favoriter så det känns extra skoj! Tredje året nu som jag är med på detta och det är något som är återkommande varje år.


Min sambo och jag har börjat bygga på ett växthus här hemma och det ska vi också försöka få klart under denna vecka så att vi ska kunna fylla det med tomater, gurka och annat...längtar tills vi kan plocka solvarma tomater och äta, så GOTT!!!


Tomheten efter vår Emil känns fortfarande av stundvis och tårarna faller emellanåt...det är så tomt utan honom i familjen och både vi och de 2 katter som är kvar saknar honom...han fattas oss alla. Min prins och fyrfotabarn   


#fiske #regnbåge #mysighelg #körsång #änglaljus #saknad #fyrfotabarn #växthus #jobb #långhelg



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards