Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

Hinner inte med....

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då?

Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (jaa vi älskar tomater!) men det ska till någon mer paprika och nån mer gurka och kanske nåt mer...får se vad jag hittar i helgen då jag ska åka på shoppingtur med mina döttrar och inhandla avslutningskläder och annat, skattepengarna ska visst komma innan fredagen så jag hoppas bara de gör det också som sagts.


I år är första året på många år som jag får behålla mina skattepengar....tidigare har ju kroonofogden tagit dom men nu då jag fått skuldsanering så får jag behålla den skatt jag ska få tillbaka och i år är det en liten välkommen summa, hälften ska dock min sambo ha men det som blir kvar ska då räcka till kläder åt barnen och kanske så kan jag unna mig en klippning...har fasen inte klippt håret på över 1 år och nu är det extremt slitet så en klippning är ett måste.


Nästa vecka är det vårruset på måndag i Sundsvall och det blir första gången som jag ska gå det...ska göra det tillsammans med mina 2 barn, mitt ex sambo och hennes dotter, min kusin och 2 till. Min kusin ska ha sin transportrullstol med sig så vi ska turas om att skjutsa henne. Tittade på väderleken nyss och det såg ut att bli ett regnigt vårrus men vi är inte gjorda av socker så det blir till att ta med sig extrakläder, skor och kanske nån regnponcho eller nåt...i värsta fall får vi ta simfötter och simglasögon...HAHA!!!


Nu är jag tillbaka i jobb igen efter min sjukskrivning också och det känns bra. Ska på hälsocentralen igen nu på fredag och diskutera en eventuell höjning utav en av medicinerna...vilket jag tror behövs. Känner ju en liten bättring men ändå inte riktigt bra...känner mig ff nedstämd till och från och ångesten bultar inombords lite då och då.


Jobbar bara lite nu innan det är dags för 3 veckors semester från midsommarafton. Ska bli skönt men inser i dag att jag nog lika gärna hade kunnat minskat ner på de veckorna då det visar sig att min sambo kommer vara upptagen de 3 lediga helger som jag har i sommar...hade ju så gärna velat att bara han och jag hade kunnat kommit i väg en helg då mina döttrar inte ska vara här men så blir det inte. Får väl göra det bästa ändå av mina semesterveckor...sen från den 16e juli kommer jag jobba rätt mycket så då blir det nog inte så stort utrymme att göra något. Jobbar ju nätter så dagarna har jag ju ledigt ändå kan man säga så det får väl bli dagsturer och utflykter och sånt...det blir som det blir.


Ikväll är det bilbingo i grannbyn och jag funderar på om jag ska åka i väg och sätta mig där för att rensa lite i hjärnkontoret. Kanske ha turen å vinna en extrapeng också....förra året vann jag ju vid 2 tillfällen så chansen finns ju...man kan ju inget vinna om man inte spelar heller så men vi får se hur jag gör.


Livet känns helt okej just nu men det är lite saker som stör mig som får tankar att snurra och som kan framkalla ångest och nedstämdhet...men det är  bara att bita ihop, inser att det inte ens är värt att prata om det ändå då vederbörande inte fattar. Går inte att förklara saker för nån som inget förstår ändå så...ungefär som att torka sig i arselet innan man ens skitit typ.


#växthus #tomater #paprika #gurka #dill #jobb #uska #nattjobb #vårruset2017 #snartsemester #skattepengar #tankar #depression #ångest




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Av AME - 9 maj 2017 13:56

och sist jag skrev så skrev jag om att vi skulle iväg på 50+50 års fest med 80 tals tema i påskhelgen och jag kan ju berätta att det blev en mycket lyckad fest och vi vart supersnygga...ALLA var så snygga så på den festen! Det var nåt speciellt med 8...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards