Alla inlägg under september 2012

Av AME - 30 september 2012 23:09

Ja så kan jag väl sammanfatta denna helg,,,alltså, JÄVLAR vilken rolig helg!!!


Först pubaftonen här hemma på byn i fredags också pubaftonen i grannbyn i går...JIHAA säger jag bara!


Blev skjutsad ner till en gammal arbetskompis vid halv 8 och satt där hos henne och "ljummade" lite innan vi begav oss av till pubaftonen. Vi blev ett litet gäng på 6 stycken som satt och hade det trevligt innan.
När vi kom dit strax före 10 så hade det redan dykt in ganska mycket folk och det bara trillade in fler och fer allt eftersom...öl och annan dryck beställdes och vi slog oss ner vid ett utav borden.
När sedan trubaduren körde i gång sitt "första spelningspass" så var det tjoflöjt upp på golvet och sedan tillbringade vi den största delen av kvällen där...både då hon körde sitt och då det kördes disco.
Herrejösses, inte undra på att jag har träningsvärk i typ hela kroppen i dag så som jag vevade runt och for....haha!

Men så kul...men så KUL!!!


Fick en massa roliga kommentarer och komplimanger under kvällens lopp...en del som fick mig att kikna av skratt.
En för mig helt okänd människa ställde sig bredvid mig i baren och kollade på mig och såg lite frågande ut...sen sa han "du, du ser farlig ut"....jag tittade på en utav mina kompisar och vi började tokskratta. Bad honom utveckla det där med att jag såg farlig ut men det blev bara en massa tok utav allting....jösses vad fulla människor kan uttrycka sig i bland...hahaha!!


Också detta med komplimanger...har ju liiiite svårt att ta åt mig utav sådana men jag försökte ta till mig allt vad som sas under gårdagen. Dock kan jag i bland bli lite ledsen över då folk som känt mig sedan förut nu säger "men vad fin du blivit"....för då tänker jag -blivit, ok då var jag alltså ful förut.
Jag menar INGEN sa åt mig förut då jag var fet att jag var fin...alltså måste de sett mig som ful då? Eller....

Nåja, jag fick i alla fall höra att jag var fin, jag var snygg, jag var sexig...att folk tyckte jag var en stark människa och att jag gjort det så bra som "kommit tillbaka"....det värmde att höra men jag har som sagt svårt att riktigt ta till mig sådant som sägs...men det värmde.


Träffade till och med på en människa som bad mig om förlåt för saker som denne hade tyckt om mig då jag blev och var sjuk...det förlåtet värmde att få höra.


Som alltid då man har som allra roligast ska ju kvällen ta slut...jag hade med lätthet kunnat hållt igång ett par timmar till om det hade varit så.
När jag skulle hem märkte jag en lite tråkig sak och det var att någon uppenbarligen hade snott min jacka för den hängde inte alls kvar där jag hade hängt den...fy faan sånt kan göra mig vansinnig då folk inte kan skilja på sitt och andras! Men har jag tur så kan det bara ha varit någon som flyttat på jackan så jag ska ringa dit i morgon och höra om det finns någon jacka kvar där...var liksom så typiskt då det var den höstjackan som jag köpte för bara dryga månaden sedan. Förvisso på erikshjälpen men ändå...nu har jag ju ingen höstjacka alls :-(


I dag då...ja i dag har det inte gjorts många knop.

Har förvisso varit jättepigg men det har ändå inte gjorts just någonting....

Var ner till "lillsyrran" en stund här på eftermiddagen och satt där och surrade en stund och sedan inväntade jag mina guldkorn som kom till mig här på kvällskvisten och då dom kom så har vi bara myst på i soffan.


Pratat lite via nätet med en vän nu i kväll. En vän som inte mår så bra just nu...vill ju så gärna finnas där för h*n så som h*n fanns för mig en gång då jag verkligen behövde det men jag vet inte...känns som om denne person inte riktigt vill ta emot mitt stöd och hjälp...just nu.

Men jag fortsätter låta h*n veta att jag finns här och att jag tänker på h*n och bryr mig om....
Man kan ju inte tvinga sig på en sådan här gång utan bara låta personen veta att man finns....en dag kanske man släpps in, om inte annat får man väl stå vid sidan av och bara finnas.


Tycker ju bara så  mycket om denn* person och vill ju det allra allra bästa...det gör ont i hjärtat då någon man bryr sig om och känner för på ett eller annat sätt inte mår bra...vet ju själv hur det är att må skit.


Nu är det snart dags för natti nattet här, guldkornen sover så gott i sina sängar sedan någon timme tillbaka och eftersom det är upp tidigt i morgon som gäller då det är skoldag så ska jag nog ta och stänga ner nu och försöka sova jag också...rätt trött efter denna ROLIGA helg!!!

Av AME - 29 september 2012 16:37

Oj en sån trevlig och rolig kväll och natt det blev!
Vaknade första gången vid halv 8 och var upp men gick sen och la mig igen och sov till klockan var strax efter 10.
Måste tillstå att huvudet var lite "ömt" men värst var det onda i axlar, nacke och armar!?!
MÅSTE göra någonting åt detta nu för det här går inte...så ont som det var i morse och har varit/är i dag har det inte varit tidigare...det blir liksom bara värre och värre.

Har suttit och försökt massera lite själv bak i nacken och axlarna men jag blir så jäkla illamående så det går inte....


Haft besök i dag utav han jag var tillsammans med tidigare, drack kaffe och pratade...känns bra om vi kan hitta ett sätt att umgås igen som vänner faktiskt. Är ju nu snart 6 månader sedan jag lämnade honom och vi har inte pratat mycket sedan dess...men det känns bra om vi kan börja umgås och prata som vänner igen nu.

Vi har ju som sagt en LÅNG vänskap bakom oss och det är synd att bara kasta bort den...men minsta lilla otrevlighet igen så bryter jag igen för jag har liksom fått nog av allt vad sånt heter.


I kväll blir det utgång igen för mig.
Det är pubafton i kväll i grannbyn med samma trubadur som i går också är det både disco och karaoke.

I kväll ska jag gå ut med en gammal arbetskompis och andra bekanta och det ska faktiskt bli kul.

Måste ju börja leva upp och blomma ut igen...och det kan man ju inte direkt göra då man sitter hemma och inte gör någonting med andra.


Barnen får då komma till mig i morgon då, ska ringa dem då jag vaknat till och piggnat på mig så skjutsar deras pappa hit dom <3 <3


Lite mat i magen blir det nu och sedan blir det väl till att fundera på detta med dusch och tillfix...hoppas på en rolig, trevlig och kul kväll nu! Och det SKA det bli...

Av AME - 28 september 2012 18:21

och i skrivande stund (18.20) sitter jag och inväntar min kusin och hennes systerdotter..trodde de skulle ha kommit redan men jag vet ju hur det brukar kunna vara, det brukar kunna dra ut på tider väldigt i bland...men jag väntar.
Sitter och har precis öppnat kvällens första öl och äter lite nötter och lyssnar på stiftelsens album så mig går det ingen nöd alls på.


Alltså dessa grabbar är jag så STOLTA över....ännu en utav kommunens stoltheter!

Takida, Kill kill pussycat, corroded ocksåå nu stiftelsen....ja det finns ju MASSOR utav andra band som spelar kors och tvärs i kommunen men det är väl dessa som blivit lite extra stoltheter om man säger så.

Lyssnar ju mycket på texter i låtar jag och jag kan bara säga att nästan alla utav stiftelsens satte sig direkt på första lyssningen....en del tog jag till mig lite extra, speciellt deras "ur balans"....byter man ut orden han mot hon hade det kunnat varit jag.


Jag identifierar mig rätt mycket i sång och text...och det är både på gott och ont eftersom de texter som verkligen berör mig kan få mig att sjunka så djupt vissa dagar. Jag bara insuper och minns liksom....
Helt otroligt vad musik kan göra med en och väcka hos en...OJ!!!


I dag har jag för övrigt bara stökat på här hemma och möblerat in den "nya" soffgruppen på ett bättre sätt i vardagsrummet också har jag städat undan lite. Barnen blev hämtade utav sin pappa strax efter 15 tiden och då la jag omkull mig på soffan i ungefär en kvart och släppte ur all luft som man  brukar säga att man gör...sen var det upp igen och äta lite + duscha och fixa och dona.


Också nu "pchsytt, klunk, ahhhhh och rap".....och nu, nu kommer dom!!!

Så skål!!!

Av AME - 27 september 2012 23:15

jag åter inte törs säga det högt ;-)
I dag har det varit en bra dag...eller vänta nu!? 
Jag skall ju skrika ut sådant här så varför viska?
I DAG HAR VARIT EN BRA DAG !!!
Med några småsaker till så hade det säkert kunnat blivit en underbar dag...men en bra dag är bättre än de dagar där det kommit någon form av svacka över mig och i dag har jag inte känt av någon sådan alls!


Klev upp med yngsta guldkornet i morse och fixade i ordning med henne eftersom hon skulle till skolan.
Äldsta guldkornet fick sig lite sovmorgon eftersom hon skulle ut på PRAO i dag men hon vaknade strax efter det att jag väckt lillsyrran så hon kom upp i alla fall.

PRAO ja, hon har fått hängt med "lillsyrran" på sitt arbete inom hemvården i dag och jag tror nog att hon tyckte det var rätt okej...är så bra att få följa med ut på olika jobb för att kunna ta senare beslut om utbildning och liknande.


När äldsta guldet åkte i väg så styrde jag kosan upp till Ånge en snabbis, dels för att inhandla ett par öl till morgondagens "ljum ljum" hemma hos mig innan pubaftonen på byn går av stapeln och sedan hade jag en sådan tur att jag utav en kompis fick köpa 2 stycken vinterjackor för 300:- och både jag och äldsta guldet var i behov utav vinterjackor så nu är det fixat, billigare än så hade jag inte kunnat få 2 jackor för....inte i det fina skick som dessa!
Efter Ånge så åkte jag hem till min kusin Lise-Lotte och satt där och kaffade, surrade och pratade om morgondagen...vi ska ju ut på byns sista pubafton för denna säsong och det är en jätteduktig trubadurtjej från "förr" som skall komma och gästspela så det ska bli kul bara för den sakens skull.

Har nu planerat att vi ska sitta hemma hos mig innan och "ljum ljumma" lite innan vi går över till evenemanget....mitt kusinbarn (hennes systerdotter) kommer upp i från Sundsvall också så det ska bli roligt!
Det som känns mindra kul är ju detta att barnen ju då åker till sin pappa i morgon men jag får faktiskt tänka på mig själv också i bland, något som även deras pappa anser...han är ju rätt mån om mig trots allt och vill att jag ska kunna ha kul igen så mycket jag bara kan då möjlighet ges så i morgon skall jag vara "Anna-Maria" för en kväll med goda vänner och på lördag blir jag mamma igen, eller om det blir först på söndag...det får vi se...beror lite på vad som "händer" ;-)


I kväll har jag också fått hjälp utav min kusin och hennes underbara Sylve att hämta hem en "ny" soffgrupp så nu är min gamla soffa utkastad och utbytt. Katterna pinkade ju i den tidigare för ca 1 år sedan och jag har med ALLA medel försökt undhålla doften men sista veckorna har det rent ut sagt varit en gräslig odör vissa stunder och till och med jag som inte är direkt känslig för dofter började tycka det var rent äckligt så nu står min underbara dubbelschäslongsoffa utburen och en ny nätt liten skinnsoffgrupp med en 3sits soffa och 2 fåtöljer är inburna...och ska jag erkänna så gör sig denna soffgrupp bättre i mitt lilla vardagsrum än min gigantiska soffa. Dock var denna inte lika sitt och liggvänlig men vad kan man begära för någon hundring...den var hel, ren och fräsch iaf!


Så i morgon ska jag med glädje dona i vardagsrummet och kanske kan jag nu känna enbart doften då jag tänder mina doftljus i rummet i stället för blandingen utav unket kattpiss och ljusens doft....


Dagen i dag har varit bra men med några små saker till hade den kunnat bli rent sagt underbar....men jag vet att en sådan dag skall också komma, tids nog......nu, natti natt <3

Av AME - 26 september 2012 23:39

Ha...tänk att jag är jag!
Vilken jäkla tur att jag är mig själv och ingen annan...

 

I sjukdom var jag på väg att försvinna men jag kom tillbaka, som mig själv!!!


Att det finns dom som inte ser det så bekommer mig inte för det är oftast dem som antingen inget vet eller de som tror sig veta...jösses säger jag då.


Så FEL många har om mig i dag...sluta se mig så som den mitt sjukdomstillstånd gjorde mig

 till under perioden 28/9 2009- 19/8 2010.

I från den 19/8 2010 har jag kämpat på ensam...är inte tillbaka till 100% på/med och gällande allt än.
Jag är mig själv och kommer så fortsätta vara livet ut...
Sjukdomstillståndet lärde mig att inte hålla käft utan svara för mig, försvara mig, prata för mig.
Vara öppen med känslor och tankar etc för det är inget att skämmas över eller be om ursäkt för.

Det är ju inte för intet jag går och träffar mina kontakter på affektiva med jämna mellanrum...jag trillar ner i tankar emellanåt fortfarande, skillnaden nu är att det stannar vid tanke, handling uteblir.

Så tänk nu alla att ni har en så pratsam och varmhjärtad person här..ödmjuk och jordnära....jodå....
här är jag och det är jag glad för!!!
 
Att jag är jag!
Av AME - 26 september 2012 22:48

Ja vädret har ju inte varit det bästa i dag då det regnat och pissat från ovan precis hela dagen MEN solen lyser ändå i mitt liv nu eftersom det är onsdag vilket innebär att jag nu har mina älskade guldkorn hos mig...de snusar och sover så gott i sina sängar och snart ska jag gå upp och pussa på deras pannor innan jag själv tar och kryper ner i sängen.


Har på förmiddagen tagit och letat fram några gardiner som skall tvättas och sättas upp här framledes, konstaterade att jag skulle behöva införskaffa lite färg på gardinerna eftersom de jag har går i beige och vitt nästan allihop. Måste ju få in lite färg i tillvaron och livet...men det får väl bli den dag man vinner på tipset, haha! Vita spetsgardiner får det bli i vardagsrummet nu fram tills det är dags att sätta upp "julgardinerna"...


Var hem till min vän Carina en stund mitt över dagen och tjoade på lite, hjälpte henne att packa i hop lite porslin ur ett skåp som skulle tömmas bland annat...också blev det ju x-antal koppar gevalia också. 
När jag skulle till att åka hem därifrån så skickade "lillsyrran" ett sms och frågade om inte jag och yngsta guldet kunde komma dit när hon kom hem från skolan så då yngsta guldet och "lillsyrrans" troll kom med bussen stod jag där och väntade också gick vi dit och var där en stund. Äldsta guldet kom med bussen lite senare och kom dit till "lillsyrran" hon också då...


Var i väg och köpte skor till barnen efter det att vi varit där, äldsta guldet hittade ett par kängor som var jättefina...inga direkta vinterskor dock men fina som höst och vår kängor :-)
Yngsta guldet fick 2 par höst och vårskor varav det ena paret var nersatt till 75% av ordinarie pris!

I kväll har vi bara myst på lite framför teven.

I morgon är det skola och långdag för det yngsta guldet (8-14.30) och för det äldsta är det PRAOdag i morgon och då har hon valt att följa med "lillsyrran" på hennes jobb inom hemvården...så hon får lite sovmorgon eftersom "lillsyrran" jobbar kväll i morgon.


Själv ska jag uträtta lite ärenden i morgon och fixa undan lite räkningar vilket alltid är lika roligt :-/
Kan säga att det INTE är roligt att som sjukskriven få ut nästan 11000 mindre i månaden motför då när man jobbade...också tror folk att man VILL vara sjukskriven?!?! Va.......öhhh......jo visst!


God natt!

Av AME - 26 september 2012 00:00

Klockan är nu över 00 och jag håller på gäspa käken ur led så det blir nog till att inta det lilla "nattinattpillret" strax och krypa in under täcket...ensam i den stooooora sängen.


Har varit till stan i dag eftersom jag skulle månadshandla men det blev inte så mycket av med den saken.

Dels så vaknade jag i morse utav att hela övre partiet av kroppen var öm och stel och jag kunde med näppe få armarna över huvudet då jag skulle klä på mig men jag tog ändå och åkte ner till stan eftersom jag tänkte att i stället för att kånka tunga kassar åtminstonde kunde inhandla färg till köket och ett par skor...


men det blev varken eller utan i stället blev det fika på stan med en mycket god vän som jag träffar allt för sällan....var förvisso runt i olika butiker och provade skor men hittade inga som var så som jag ville de skulle vara.
Är i behov utav nya höst/vinterskor eftersom de jag hade förra året inte är "i användbart skick" längre och har fått förpassa sig till soptunnan....men som sagt, nu hittade jag ju inga så jag får väl gå i  mina vår/sommarskor ett tag till.


Åkte hem i från stan med vantar till mig och barnen samt en ny bh och trosor...det var allt.


Har ju varit på veckans gospel övning också och söndag den 14e oktober håller vi koncert i Bethel i Stöde och jag HOPPAS få se många välkända ansikten där då. Törs lova att det kommer bli en härlig kväll med massor av skön sång...sång som kommer beröra alla!!!


När jag kom hem nu i kväll började tankar att snurra...men helt andra tankar än tidigare, tankar som får mig att LE.
Ska nu försöka hålla dessa tankar kvar och får se huruvuda tankarna blir annat eller stannar vid enbart tankar...


Nu natti natt, i morgon kommer mina älskade guldkorn <3 <3


Av AME - 24 september 2012 22:00

Hade tid på vårdcentralen klockan 10 i dag för hälsokontroll...var och tog prover förr förra veckan så i dag var det samtal och genomgång utav hälsoenkät och prover och jag fick en stor OK stämpel.
Alla värden och prover var jättebra och jag tog upp detta med att kanske boka en tid hos sjukgymnasten för att få hjälp att på rätt sätt börja träna upp min muskelmassa igen...det är ju mycket som försvunnit i muskler också med de 104 kilona som jag tappat och det skulle göra mig mer ont än gott om jag bara gick och börja tokträna så en sjukgymnast kan nog vara till god hjälp tror jag så jag ska ringa dit och be om en tid nu framöver.


Efter det att jag varit på vårdcentralen så styrde jag kosan hem till en fin vän i Ljungaverk som ville ha sällskap i dag då det skulle köras upp lite byggvaror till Vemdalen. Det blev några välkomna timmar hemifrån i gott sällskap...ett sällskap som jag trivs med och det är väl människor man trivs med som man ska omge sig med.


Då jag kom hem så tog jag ta i de "måsten" som jag hade lämnat då jag åkte hemifrån i morse, fixade lite att äta och sedan satte jag mig i soffan och slog på teven och DÅ kom en känsla utav stark olust och förtvivlan krypandes över mig. En sån där känsla man kan få om man oroar sig över någonting eller känner på sig något som är "galet"....funderade och funderade men kom till sist på att det ju nu närmar sig årsdagen då mitt liv rasade och såklart är det väl därför som det känns inombords just nu. Det är samma känsla utav olust och förtvivlan som jag kände den kvällen då jag läste mailet från barnens pappa, det mail som fick allt att rasa.


Människokroppen är väldigt märklig som omedvetet kan reagera på olika händelser...både för glada saker och ledsamma saker. 


Så i kväll har jag låtit saker komma, finns liksom ingen anledning till att hålla inne saker och ting...i alla fall inte då jag är själv.


På onsdag så kommer mina älskade guldkorn till mig efter skolan och jag längtar så efter dom.
De fattas ju mig varje stund som dom inte är här...den här veckan kommer att bli lite mindre tid med dom också eftersom jag ska gå ut med min kusin och några vänner på pubafton här på byn på fredag så på fredageftermiddag åker dom till sin pappa igen och sover där då.


Trubaduren som ska spela där då är en trubadur som spelade mycket förr då man var yngre så det blir väl till att färdas tillbaka till övre tonåren och början på 20 års åldern igen. Och jag ska gå dit med goa vänner och kommer säkerligen få lika kul då som jag hade sist vi var ut då det var pubafton här på byn. Kanske man får lika mycket komplimanger även denna gång....sånt är inte helt fel eftersom det känns som en vinst varje gång man får höra vissa saker, har förvisso svårt att ta till mig vissa saker som sägs men man STÄRKS när det fått sjunka in...


I morgon står det månadshandling av mat (istan) i agendan så det blir till att inta "nattinattpillret" lite tidigare så man kommer i väg i tid. Är ju inte så där jätteupplagd att åka och handla men det måste ske i morgon eftersom barnen kommer sedan. Har suttit och gjort en lista på vad som ska köpas så det kommer förhoppningsvis gå smidigt att handla...ogillar att vela omkring bara utan jag vill göra det jag ska och sen åka hem.


Tisdag är det ju också så i morgonkväll är det ju övning med gospelkören också...något jag ser fram emot.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards