Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av AME - 25 augusti 2014 11:43

Måndag, ny vecka...

Guldkornen har varit hos oss i helgen och jag måste säga att det kändes i mammahjärtat då jag skjutsade hem dom till sin pappa med familj i går...tidigare har jag ju haft mina guld hos mig varannan vecka men nu blir det bara på helgerna och loven som de kommer...och en helg går på tok för fort...2 dygn är liksom ingen tid alls   


Nu kommer det dessutom troligast gå TVÅ veckor till nästa gång vi ses eftersom jag jobbar till helgen som kommer och har bara 3½ timme ledigt på lördagen mellan den delade turen och hjärtat ska iväg och spela :( ...så troligen blir barnen hos sin pappa m familj nästa helg och kommer då inte hit föränn nästa helg...MÅTTE tiden gå snabbt till dess för jag längtar redan efter dom   


Den här veckan lär försvinna rätt snabbt åtminstonde eftersom jag jobbar varje dag, skulle egentligen varit ledig i dag men tog på mig ett pass mellan 13-21...behöver all tid jag kan få utöver det schema jag har.

Schemat jag går på har jag bara till på söndag så från den 1 september blir det till att ta på sig allt jag bara kan då det gäller timmar...dock ska de annonsera ut ett par vikariat så jag hoppas kunna få något utav dem för hur det än är även om jag vet att jag kommer få jobba timmar ändå så är det en trygghet att ha en rad och en månadslön i grunden...men vi får väl se.

De ska ha arbetsplatsträff på jobbet i dag och sedan ska väl dessa vikariat komma ut...bara å hoppas!!!


Förra veckan var det 2 år sedan hjärtats och min väg korsades och jag kan konstatera att mycket har hänt på dessa 2 år...


Finns vissa orosmoment i vår relation och det är ju främst detta med helgerna...det får enligt mig på intet sätt bli så att barnen inte kan komma till oss pga att han ska iväg och spela då jag jobbar (som nu i helgen) utan att han må vara spelfri då jag har jobbarhelg. Har varit väldiga diskussioner kring detta och dessa diskussioner har gjort mig både ledsen, arg och upprörd...men jag HOPPAS han förstår...ty barnen SKA vara hos oss på helgerna eftersom det är all tid som jag får med dom och han lovade ju faktiskt att anpassa sig efter hur jag jobbar innan jag ens började fundera på detta med flytt....


Nu har han redan tagit på sig spelningar i september fastän jag inte vet hur  jag kommer att jobba och det är något jag har reagerat på...för är det så att jag får jobba så kan jag ju inte säga nej till det och spelar han...ja då kan ju inte barnen vara här, det gör mig ledsen....och han verkar inte förstå att jag får liksom ingen ersättning alls om jag inte jobbar och hade det varit så att jag stämplat och tackat nej till jobb så har jag kunnat bli avstängd...han har ju iaf ett jobb med fast lön men jag har liksom ingenting om jag inte jobbar!!


Blir så less...för han verkar inte förstå...han lär väl ta varenda jävla spelning han kan utan att ta någon som helt hänsyn....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards