Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Så var det kväll återigen...

Av AME - 15 augusti 2013 22:00

och längtan efter alla de mina slår till med ett extra hårt KABONG så fort det blir kväll, man tänder ljus och ska till att börja varva ner.


Tänk om Hans-Erik varit här och vi hade kunnat satt oss ner i soffan och jag hade kunnat fått luta mitt huvud emot hans axel eller bröst och lyssnat på hans hjärtslag och känt hans värme, tänk om Astrid och Hannah varit här och vi kunnat myst ner oss alla 4 och kollat på en film...tex någon utav Ice Age filmerna och skrattat gott tillsammans.


SUCK!!!


Hans-Erik kommer jag i alla fall träffa i morgon eftermiddag och få vara nära tills på söndagkväll eller eventuellt måndagmorgon men barnen dröjer det tills på måndag eftermiddag innan jag träffar...då körs det  igång med varannan vecka pappa/mamma igen eftersom skolorna börjar, så då är det tillbaka till veckans "rutiner" eller vad man ska säga. Slut med sena tevekvällar och sovmorgnar...ska på sätt och vis bli skönt men samtidigt kan jag tycka lite synd om barnen de dagar vi ju fortfarande kommer att få ha härligt sommarväder, för det vet jag att vi kommer få...eller brittsommar som de säger?! Säger man så? Eller vad heter det?!


Nåja...båda barnen ser nog på sätt och vis ändå fram emot att börja skolan tror jag...äldsta tösen byter ju skola nu och får åka cirka 1½ till och från skolan och där blir det ju annorlunda klasser och fler elever eftersom det från 6e klass är 3 skolor som slås samman och skapar nya klasser. Yngsta tösen börjar i ettan och det tror jag hon tycker ska bli spännande för nu blir det ju ett annat sätt att lära sig saker och ting...


Klockan är snart 22 och jag börjar allvarligt fundera på att gå och lägga mig...har ju bara de markbundna kanalerna på teven och där visas det enbart skit så det är inte ens någon idé att slå på den så sängen känns lockande kan jag säga. Kommer säkerligen inte kunna somna på ett bra tag (är inne i en orolig period med sömnstrul) men jag får väl ta och läsa någonting eller lägga mig och lösa lite korsord eller spela wordfeud/alfapet på  mobilen ett tag...och har jag inte somnat före kl halv 1 så får det bli ett litet snarkpiller för sova måste jag göra i natt eftersom jag inte vill vara halvseg i helgen då jag ska umgås med hjärtat och en massa andra mäniskor...jag  behöver sömn!!


Så god natt alla fina säger jag väl då <3





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards