Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Ny vecka, måndag...

Av AME - 3 februari 2014 20:00

Och jag är i dag hemkommen efter en helg hos älskade hjärtat i paradiset...en helg som varit både bra och mysig trots att jag inte känt mig riktigt 100%igt piggelin.


På fredagen då jag kom dit så fixade vi lite med middagen som blev vitlöksspäckad skinkstek med ris och sås och det var hur gott som helst, till det ett glas rött. Hade rätt så ont i magen och kände mig allmänt uppblåst och spänd i magen men det hade sin förklaring visade det sig...det var ju DEN tiden i månaden visade det sig på lördag då jag vaknade.


Lördagen blev rätt så loj, dels så sov vi ganska så länge och sedan så var vi hem till "kära svärmor" och fikade. Lördagens middag blev lax, romsås och potatis + grönsallad...kvällen gavs melodifestivalen och i år var det FÖRSTA gången sen jag började se melodifestivalen då jag var barn som jag blivit totalt berörd utav en låt från första tonen till den sista....låten "songbird" med Ellen Benedictsson gav mig gåshud och fick tårar att falla...GUD SÅN UNDERBAR låt, så mycket JAG!!! 


Går och gnolar och sjunger på den typ hela tiden....


På söndag var det tänkt att jag skulle åka hem men jag  valde att stanna kvar hos hjärtat ytterligare ett dygn, köpte varsinn bingolott som vi spelade i går kväll...vann dock inget men jag har ju ändå vunnit den högsta vinsten i form av vår fina kärlek.


I helgen har vi örjat prata lite om det som vi har framför oss, nämnligen vår gemensamma framtid. Har pratat om den dag vi skaffar ett gemensamt hem, något som hjärtat är allt mer och mer inne på. Finns ju en hel del att fundera över när vi kommer till den biten så det finns ju en del att prata om. Satt lite för skojs skull och kollade på hus som låg ute på blocket och jag ska väl erkänna att fantasi och drömmar tagit fart efter denna helg...men det kan ju vara något som ligger något år framför oss och jag har ingen brådska eller något sådant men visst vore det underbart att både få somna och vakna tillsammans var kväll och var morgon. Dock komemr det ju den dagen ske på viss bekostnad...men som sagt, det är ju inget som kommer ske här och nu...utan i vår framtid.


I dag då jag kom hem från paradiset så fick jag besök nästan direkt utav kära kusin med son som kom farandes på sparken neröver "berget" och sedan så dök även våran kompis Tobias upp så det blev kaffesurrande och musiklyssnande...


Nu har jag sjunkit ner i soffan och ska kolla på "familjen annorlunda" på tv4...otroligt hur så stora familjer får ihop sina dagar...jag blir svettig bara av att tänka tanken på att ha 8 eller 12 barn! HUA!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards