Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

12 februari...REDAN?!?!

Av AME - 12 februari 2014 16:21

Jösses Amalia kan man nog lugnt säga...tyckte ju nyss jag firade in nyår tillsammans med hjärtat och goa vänner och nu har vi redan den 12e februari!?!


Var ju några dagar sedan jag bloggade ngt sist, närmare bestämt 8 dagar sedan...


Sist jag skrev skulle jag ju möta upp äldsta tösen vid badhuset efter skolan för att styrketräna en stund och det var faktiskt väldigt skönt, dock kom det så jäkla mkt folk så efter ca 1 timme och 20 minuter så gav vi upp och åkte hemåt. 


I fredags kom hjärtat till mig och vi har haft en skön, rolig och trevlig helg fylld med sång, musik och pubkväll. I lördags var det nämnligen en tillställning med musik på byns lokala restaurang och vi var ju så klart dit. Innan vi skulel dit så satt vi hemma hos mig före och vår gemensamme vän Tobias kom hit så det blev en liten förfest fylld med sång och musik hemma i mitt kök och sedan blev det vidare avfärd. Bra musik spelades och det träffades på en del folk...söndagen i sin tur var rätt så seg ska det ju erkännas.


I söndagskväll kom barnen till mig så då blev det lite soffmys för oss fyra...jag, hjärtat och barnen.
På måndag och tisdag var barnen lediga från sina skolor men jag var i väg upp till Ånge ett par timmar på en kurs/projekt som jag börjat med..barnen klarade sig utmärkt själva under den tiden.

Då jag kom hem så gick jag och yngsta tösen ner till "lillsis" en stund för hon skulle klippa mig och yngsta tösen lekte med hennes dotter/sin klasskompis under tiden.


Gårdagen blev rätt loj, efter det att vi stökat undan med frukosten och hjärtat åkt hemåt så satte jag och barnen oss ner och spelade lite wii en stund och sedan så kollade vi på film...


Måste ju berätta att jag och hjärtat har så smått börjat kolla runt på detta med ett gemensamt hem...känns liksom småmysigt att sitta och kolla runt på nätet och prata och fundera. I går hade han dessutom varit och kollat på ett utav dom vi tittat på samt åkt förbi ett annat utav de vi sett.

Kommer ju bli som så att det blir jag som flyttar till hans trakter, att vi kommer skaffa något annat boende däromkring eftersom han ju faktiskt har sitt jobb att tänka på...å jag har ju inget men vet att jag nog har större chanser till att få jobba extra däromkring än här.


Problemet blir ju då detta med mina barn, att ha dem hos mig varannan vecka är ju det ultimata men om jag flyttar vet jag inte hur det blir med någonting och det är en klump i magen i detta...jag vet ju inte hur dom tänker eller vad deras pappa kommer att anse.


HELST skulle jag ju vilja att barnen får bo med mig men :( det är svårt detta och det är väl det enda negativa med det hela....nu är det väl inte aktuellt med någon flytt än på ett bra tag utan vi har bara börjat prata, kolla och fundera men någon gång kommer det ju ske i alla fall.


I dag var det skola för barnen och själv har jag varit i väg till Ånge på projektet/kursen igen....kommer bli 3 ggr/v från nästa vecka och sen utökas till 4 när detta med en arbetsträning kommer igång...


Dagens middag blev potatisbullar och bacon...helt okej faktiskt.


Nu blir det soffmys och en loj kväll...sov väldigt lite i natt som var så jag hoppas man kan lägga sig i skaplig tid i kväll och få sova bättre natten som kommer. Är ju så mkt funderingar och tankar som snurrar på nu kring detta med kursen, arbetsträning, hus, en ev flytt, barnen, ekonomin etc etc....



 
 
Ingen bild

Inga-Maj

12 februari 2014 23:17

Mysigt att kolla på hus tillsammans :-)
Är hans hemtrakter långt ifrån dina?

AME

13 februari 2014 20:20

Nej det är inte så långt, cirka 1-1½ timmes resväg 6-7½ mil kommer det bli isf beroende på vart vi slår ner våra gemensamma pålar...iaf som det ser ut i tankarna just nu, kan ju hända det blir någon helt annanstans men iom att han har sitt arbete att tänka på så däromkring....
Det är verkligen speciellt och mysigt att fundera framåt...tillsammans :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards