Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Ny vecka, måndagkväll...

Av AME - 17 februari 2014 19:36

Ja så var det måndagkväll och början på en ny vecka...datumet vi har är den 17e februari!?!

FEBRUARI!!! Tyckte nyss det var nyårsafton....


Sovit hårt i natt som var och drömt en hel del, om framtiden, och jag vaknade först då klockan ringde halv 8i morse.
I och med att jag sovit så pass hårt så vaknade jag givetvis med världens jäkla huvudvärk, en huvudvärk som har legat i gnagt hela dagen och gör så ännu...


Förmiddagen mellan 9.30-13 har tillbringats uppe i Ånge på projektet nordljus...och jaa, vad ska man säga? Vi drack kaffe, pratade lite och hade en halvtimmes avspänning/avslappning...jihoo!?!?! (bläää!!!)
Efteråt åkte jag hem till min kusin och drack lite mer kaffe och surrade av ett tag. När jag var där så ringde min kompis Tobias och frågade i fall jag kunde skjutsa hem honom eftersom att de han tidigare lånat en bil utav själva behövde bilen...så jag avslutade dagen med att göra honom den tjänsten och sedan åkte jag hem och fixade något ätbart = Limpa med stekt ägg..


Håller på eldar för att försöka få upp värmen lite..eldade inte till morgon innan jag for så det var 15.5 grader inne förut då jag kom hem...har kommit upp till 20 grader nu men ska elda tills jag fått upp till 23 så får det vara bra tills i morgon bitti sedan.


Har slagit mig ner i soffan nu för att kolla på veckans första avsnitt av farmen, ett program som jag egentligen mest bara retar upp mig på men eftersom  jag bara har de fria markbundna kanalerna så finns liksom inte så mkt annat att välja på så....lite kul är det dock att jag faktiskt i år ytligt känner en utav deltagarna!
Bodde ju i Grycksbo (dalarna, mellan falun och rättvik) då äldsta tösen föddes och i år är ju faktiskt en utav utmanarna från just Grycksbo och hon var mig ett bekant ansikte...så det var ju lite "kul" om man säger så...


Efter farmen är det dags för veckan avsnitt av familjen annorlunda och efter det serien elementary...sen kl 22 blir det till att krypa under täcket tror jag...känner mig både trött och frusen...också är det ju denna smått gnagande huvudvärk.


Kursen jag går på ska ju vara måndagar, onsdagar och fredagar men nu på onsdag blev det ingenting så eventuellt så åker jag nog ner till hjärtat i morgon om jag kan fixa så jag kan tanka bilen + om hjärtat inte har något annat inplanerat. Ska väl prata med honom något nu under kvällen...å så får vi se hur det blir.

ALL tid tillsammans är så värdefull och all tid som går tar vi ju tillvara...så jag hoppas vi kan trixa ihop så vi kan träffas i morgon och på onsdag. Han jobbar ju dagtid med timmarna han är borta så kan jag roa mig bra på egen hand....något som ju faktiskt kommer att bli den dag vi har något gemensamt också så...lite "uppvärmning" för vad som komma skall kan man ju säga :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards