Direktlänk till inlägg 14 april 2014

V 16 har vi så.....

Av AME - 14 april 2014 19:15

Jahopp, ny vecka igen då och den 16e utav detta år 2014...


Helgen har jag och guldkornen tillbringat med och hemma hos hjärtat i paradiset.


Åkte ju ner dit till honom i fredagskväll och i lördags så var jag, mina barn, hjärtat och hans dotter in till huset i Hassela och kollade runt och visade deras rum och berättade hur vi tänkte oss med saker och ting...barnen fick sen i uppgift att fundera ut vad de ville ha för kulörer i sina rum.


Lördagens middag blev hjärtats gudomligt goda gäddfärsbiffar med potatis och rårivna morötter...så gott och så uppskattat av barnen. Tror vi alla åt så det stod ut genom öronen och magarna stod i sjutton hörn :)


Sedan på lördagkväll så var vi in till Bergsjö på vårcapricen och det gick faktiskt bra...kände inte utav den nedstämdhet jag gjort senaste gångerna vid olika musikaliska tillställningar utan det blev positivt....dock var capricen lite väl lång kan jag tycka...eller yngsta tösen tyckte nog det iaf för hon satt och häll på somna sista halvtimmen. Den började 19 och slutade 22 och för en kvällstrött 8 åring var det kanske i längsta laget...båda barnen somnade ganska snabbt då vi kom hem till paradiset efteråt.


På söndag gjorde jag, hjärtat och äldsta tösen oss en sväng in till huset igen och gick runt och planerade och funderade. Yngsta tösen stannade hemma i paradiset och var och fiskade med hjärtats kusinbarn under tiden.


Något som gjorde mig väldigt väldigt glad då på söndagen när vi var till huset var äldsta tösens engagemang och funderingar kring saker och ting, hennes önskemål om hur hennes rum skulle se ut etc.
Jag har ju tidigare känt av en klump gällande detta med flytten och kring barnen då främst men den klumpen har minskat nu...nu känns det som att de är insatta i att jag ska flytta, att de också kanske ser fram emot det på något sätt...känns som att allt kommer att både gå och bli bra nu.


ÄLSKADE BARN <3


Barnen ja...är tyst och tomt här i huset nu i kväll eftersom de åkt till sin pappa och sin stora familj nu i eftermiddag men om 1 v + ngn dag så lever huset upp igen! Får ta tillvara på de "ensamma dagarna" på det bästa sätt som jag bara kan...känns inte lika tufft nu som tidigare dessa "veckobyten" faktiskt. Visst, tyst och tomt blir det men de är ju ändå alltid med och hos mig i mitt hjärta...och saker känns även så mkt lättare sedan jag slöt fred med allt, det känns bra!


I morse hade jag tid på vårdcentralen för att kolla upp mitt blodvärde och det hade stigit från 79 till 100 nu men ska upp till 120 minst innan de slutar hålla koll, ny provtagning igen om 4 veckor...vidare i dag så har jag vart på kurs i Ånge och i dag stod det ett  besök till blomsterbutiken där...där fick vi var och en göra varsitt påskarrangemang, jag gjorde en med 4 narcisser, 5 pärlhyacinter, violer och dekorationsbark och fåglar + fjädrar...det arrangemanget hade jag tänkt behålla själv men det slutade med att jag gav det till min kusin i stället...tyckte hon behövde en vårblomma :)


En halvtimmes körsång blev det också på kursen i dag...eller körsång och körsång...sång i alla fall.
Ska hålla på med det vid ett par tillfällen till och till nästa gång ska vi plocka fram någon sång som vi känner att vi skulle vilja sjunga...och det är inte lätt kan jag säga för en sång som jag gillar kanske inte faller en annan i smaken och vice versa....men men nåt ska vi väl i kursgrupen kunna hitta som vi kan skråla till!


Var upp till min moster i Ånge i dag också och hälsade på. Min mamma åkte med mig upp till Ånge i dag så hon var hos sin syster under tiden jag var på kurs och möte.
Mötet var tillsammans med kursledaren och min handläggare på arbetsförmedlingen där vi diskuterade hur det gick med och kring saker och ting...handläggaren på af gladdes åt den respons jag fått gällande jobb där i Hassela och Bergsjö och det kändes bra att få höra.


En utav boendecheferna ringde mig faktiskt i dag också så nästa tisdag ska jag få komma och träffa henne för att prata om detta med inskolning och sommar. Det boendet ligger 5 minuters promenadväg från där vi ska bo och vore det ultimata stället för mig att få vara på i sommar. Har pratat med den andra boendechefen inne i Bergsjö också och har förklarat att om det blir så att jag får  vara i Hassela i sommar så måste jag prioritera det men har sagt att jag mer än gärna hoppar in som vikarie vid behov närhelst det behövs bara jag finns på plats...har också sagt att jag kan tänka mig börja jobba så smått redan nu bara det är antingen under de veckor barnen är hos sin pappa eller på helgerna....för då kan barnen åka med mig och vara i paradiset...sen när jag väl flyttat blir det ju annat.


Känns SÅ BRA detta att det ordnar sig med jobb för min del och det känns bra att vara en eftertraktad arbetsresurs igen :)


Nu ska jag slå mig ner i soffan för resten av kvällen, kolla lite på teve och botanisera och fundera kring gardiner och annat...på onsdag åker jag ner till hjärtat för då ska vi iväg och införskaffa tapeter, färg och annat...och nästa vecka börjar vi fixa i VÅRT hus :) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards