Direktlänk till inlägg 15 april 2014

Tisdagkväll och klockan är snart 20.30....

Av AME - 15 april 2014 20:25

Satt mig ner i soffan och slagit på teven, slökollar på äntligen hemma och surfar runt lite på blocket och annat...


Natten som var var väl si så där, vaknade pga dumma drömmar vid halv 4 och kunde inte somna om så jag klev upp och slängde in en tvätt och när klockan var 6 gick jag ut på en promenad på 4 km innan jag fixade till frukostgröten...när klockan sedan närmade sig 8 kom tröttheten över mig och en huvudvärk började ge sig tillkänna så då gick jag och la mig i 1½ timme, tvärslocknade nästan direkt och hade jag inte ställt klockan så hade jag nog kunnat sovit längre än den 1½ timmen.


Satte mig sen vid datorn och började leta fram lite dikter etc som jag har skrivit, i morgon på kursen ska det komma en författare dit och han vill ta del utav sådant vi har skrivit så jag ska plocka med mig lite ev dem och hoppas kunna få någon form utav respons på dem från honom + att han kanske kan ge en råd huruvuda man går tillväga om man vill publicera dessa i en bok....vilket jag skulle vilja. Skriva en bok med dessa dikter och historien bakom varje dikt...
Mailade över ett par till min coach på den kurs jag går och hon svarade med varma ord och beröm och hon skrev att hon definitivt tyckte jag skulle göra något utav dessa...det gladde mig!


Något mer gladde mig i dag....dels ett brev som kom i brevlådan med yngsta tösens handstil på som visade sig innehålla ett fint påskkort som hon gjort på skolan, det värmde och gladde mammahjärtat. Sen fick jag ett glädjande samtal gällande jobb i sommar...jag kommer få jobba natt HELA sommaren, precis där jag önskat och så som jag önskat...det blir inte heltid men jag kommer nog få in extrapass så det kan komma bli heltid i slutändan.


Nu i kväll har jag också satt mig ner och skrivit ett CV för första gången i hela mitt liv (har glidit på en räkmacka in i alla mina tidigare jobb) och skickat i väg en ansökan till tjänst som undersköterska inom bemanningen där i Hassela/Bergsjö (Nordanstig kommun) så nu håller jag ju så klart en tumme, skulle vara UNDERBART att få ett fast arbete direkt då man flyttar...precis som jag fått alla andra ggr jag flyttat.


Kände mig lite låg en stund mitt över dagen då jag suttit och läst igenom  mina dikter men efter påskkortet i brevlådan, det glädjande telefonsamtalet om jobbet i sommar och att ha sökt ett fast jobb har gjort att det just nu känns väldigt bra....bara längtar tills hjärtat kommer hem till sig i kväll så jag kan få dela med mig av allt till honom.
Har inte kunnat prata med honom något i dag på grund av att han varit med på 4 musikalframställningar under dagen och en nu i kväll...men han är nog snart hemmavid och då ska jag nog ta och ringa honom :)


I morgon åker jag ner till honom efter kursen och då ska vi åka och införskaffa all färg och tapeter etc som skall vara till vårt hus så jag har dubbelcheckat med barnen i kväll så de är säkra på sina val om färg och tapeter...och de höll fast vid sina val båda två :)...jag däremot har börjat vela kring färgen i allrummet uppe men det hinner hjärtat och jag diskutera i bilen till stan + i butiken då vi ser alla kulörer....


Känns som det kan komma bli en rätt tidig kväll i kväll...är inget att se på teven nu efter Äntligen hemma så det kan nog hända jag kryper ner redan efter programmet. Tar väl med mig plattan till sängen i så fall och spelar lite wordfeud, ruzzle och quizkamp till dess det är dags att sluta de blå...också måste jag ju prata med älskade hjärtat något innan jag somnar också...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards