Direktlänk till inlägg 4 maj 2014

Men nu var det länge sedan!!!

Av AME - 4 maj 2014 20:51

Och jag kan nog inte sammanfatta allt som hänt dessa 3 veckor som gått men jag kan väl säga som så att det har tillbringats mycket tid hos min älskade i Ede och Hassela...vi har ju gått och blivit husägare nu och det är mycket vi har att fixa med innan vi ska/kan flytta in.

Så vi har målat, tapetseras, slipats, spacklats, fixat och donats med både väggar, tak, golv, fönster, lister och annat och under 4 dagar har barnen varit med och hjälpt till också...en dag har även hjärtats dotter varit med och fixat :)


Har även bytt ut min lilla gröna skruttiga Pugh till en betydligt nyare, fräschare, större svart sådan och jag är helt förälskad i den bilen...fick den till ett mkt bra pris så både jag och hjärtat är nöjd med bilköpet!
Sängar som kommit att ha fattats då vi ska flytta samman har införskaffats och vi köpte de faktiskt begagnade...det enda som är är att vi ev kommer köpa  nya bäddmadrasser till vår stora säng samt till hjärtats dotters säng.

Nu är jag dock hemma i Gim igen och blir hemma här nu i 1 vecka eftersom jag har mina älskade guldkorn hos mig men sedan blir det nog till att åka till Hassela och fixa vid all annan ledig tid som ges då inte barnen är hos mig...hjärtat bor ju i närheten så han kan åka dit och fixa med de små sakerna men tapetseringen och golven etc ska vi hjälpas åt med...sen jobbar ju han varje dag under veckorna och har väl någon spelning inbokad på ngn helg...men förhoppningen är ändå att kunna vara inflyttningsklara till 1 juni....det är iaf min önskan eftersom jag vill komma på plats innan jag ska börja jobba.


Har gått 3 inskolningsdagar också nu på boendet i Hassela och det kändes bra att få komma ut "på golvet inom vården" igen...ska bara skicka in mina betygskopior nu och kopior på de tjänstgöringsintyg som har så att de kan skriva in mig i deras vikariesystem och kunna sätta rätt lön på mig...så i  morgon ska jag ringa och be dem skicka en kopia på  mitt avgångsbetyg från undersköterskeutbildningen för tyvärr hittar jag inte orginalet någonstans.


I morgon bär det av på kurs/kafferep Nordljus i Ånge...likaså tisdag och onsdag. Har inte varit på den kursen nu på nästan 2 veckor iom att jag dels har haft barnen på påsklovet och sedan jobbat  men nu blir det till att åka dessa 3 dagar.


På tisdag ska jag tillbaka på vårdcentralen igen och kolla blodvärdet....hade bara kommit upp till 100 sist och det ska upp till minst 120 innan de slutar kolla....jag hoppas det har stigit för jag har stoppat i mig både järntabletter och multivitaminer + brus med extra järn....men vi får väl se...kan ju tom vara så att det sjunkit igen också...


Klockan har precis passerat 21 och jag är trött som en gnu, barnen har lagt sig och jag tror banne mig att jag ska göra det samma alldeles strax...känns i kroppen att man hållt igång och fixat + att man suttit och åkt mycket bil sista dagarna då vi letat bil och köpt sängar...också ska jag ju upp med guldkornen i morgon bitti och iväg på kurs...så det kan nog bli ryggläge strax.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards