Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Måndag och en ny vecka då igen....

Av AME - 5 maj 2014 22:15

Denna dag har känts rätt lång kan jag säga...vaknade nämnligen kvart i 5 till morgon och det var rätt hopplöst att somna om, MEN strax innan klockan ringde halv 7 så hade jag nog precis lyckats slumra till så jag var tröttare än tröttast då klockan ringde och hade huvudvärk som tusan...men det var till att kliva upp och väcka de älskade guldkornen, fixa med dusch och frukost och såg till att de kom med bussen till sina skolor.


Då de åkt hoppade jag själv in i duschen och sedan vart det till att styra kosan mot Ånge och kursande...ett kursande som jag tidigare kallat för kafferep eftersom det kändes så i början och det inte gav mig något och jag ansåg det var väldigt onödigt att åka 9 mil tur och retur för en dryg timmes fika och prat, till en ersättning av knappa 170:- / dag!...men numera ger det mig utbyte, det är längre tid och vi gör saker, det händer saker och det känns bra att åka dit de gånger jag gör det, även fast jag går back gällande resekostnaden.

När jag satt där på kursen så ringde en av boendecheferna i Hassela och tänkte erbjudit mig ett vikariat från nu och fram till sista augusti....berättade att det fanns en del problem med att kunna ta det...dels att jag ff bor kvar här i Torpshammar och att jag har barnen varannan vecka och att det inte funkar att pendla + att jag ju redan blivit erbjuden nattjobb där i sommar. Hade ju hoppats på att hon ringde för att erbjuda mig TJÄNSTEN som jag sökt där men så var ju inte fallet.....nu skulle hon dock sätta sig ner och kolla om de kunde ge mig de arbetspass som finns de veckor som jag inte har barnen för det skulle möjligen kunna funka + att de sätter någon annan på de dag och kvällspass där jag ska jobba natt nu i sommar. Hon skulle kolla över det hela lite och höra av sig igen så jag får väl hoppas hon gör det under någon av de närmaste dagarna här...


När yngsta tösen kom hem från skolan i dag så tog vi och åkte till min kusin en stund för att jag och kusin skulle kunna få prata av oss lite och att tösen och hennes son (som ju är tremänningar och klasskompisar!) skulle kunna leka en stund...jag och kusin har ju inte träffats på nästan 2 veckor nu eftersom jag varit hemifrån och det är nog nästan 2 veckor för mycket det...haha! Så det fanns lite att surra kring eftersom mkt har hänt runt oss båda...


När jag skulle åka hem och börja fixa med maten till dess äldsta tösen skulle komma hem från skolan så ville yngsta tösen stanna kvar där så i dag blev det bara jag och äldsta tösen vid middagsbordet...fiskpinnar, stuvad spenat och potatis blev dagens middag och äldsta tösen "tokade sig" efter maten så jag skrattade så tårarna rann....ÅH vad jag älskar att skratta med mina barn!!!!

Efter middagen så åkte äldsta tösen iväg med sin pappas sambo och tränade i Fränsta och jag åkte hem till min kusin för lite fortsatt surr och för att hämta hem yngsta tösen...


Nu i kväll blev det en stunds tevetittande och nu ligger de älskade gulden i sina sängar på övervåningen och jag ska väl snart ta och krypa ner under täcket jag med. Upp med gulden i morgon och sen iväg till Ånge på kurs igen...ska in på vårdcentralen i morgon bitti också och ta ett nytt blodvärde. HOPPAS det stigit något sen sist och helst till en okej nivå så jag slipper åka och kolla det fler gånger....


I morgon ska mamma åka med mig upp till Ånge också för att hälsa på hos sin syster under tiden som jag är på kurs....blir ju inte så lång stund men ett tag hinner hon ju vara där i alla fall.


Godnatt alla....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards