Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Tisdagkväll och snart natti natt.....

Av AME - 6 maj 2014 22:15

Vaknade av dumma drömmar strax före 5 men lyckades somna om ganska så snabbt och då klockan ringde halv 7 så drömdes det i stället drömmar som jag mer än gärna hade fortsatt drömma...typiskt!   


Väckte guldkornen och stökade på med frukost och annat innan de gick ut till bussen och åkte till sina skolor. 
Vid halv 9 styrde jag kosan upp mot Ånge och kurs men gjorde ett stopp i Fränsta för att kolla mitt blodvärde.
Hade ökat till 115 nu men ska upp över 120 innan de slutar hålla koll så det blir nog en gång till jag måste dit...


På kursen i dag hade vi författarbesök och vi fick ta del av sånt som vi skrivit och författaren kom med lite synpunkter och annat. Innan han gick så sa han att det var helt okej om vi hade maikontakt med honom och kom med frågor eller skickade honom sånt vi skrivit så han kunde ge kritik...jag har ju en liten dröm att ge ut en bok där många utav mina dikter skall finnas med samt med berättelserna bakom varje text...så vi får väl se vad som händer, OM det händer något...eller om allt får fortsätta ligga i byrålådor och annat.


Innan jag åkte hemåt från Ånge så var jag och hälsade på mina vänner Kari och Anita och tiggde åt mig lite kaffe och en stunds surrande.


Dagens middag här i huset blev en leverfärslimpa med kokt potatis, en enkel gräddsås, lingonsylt och rårivna morötter och jag tror det var väldigt uppskattat av barnen för båda 2 tog 2 portioner och det blev inte mycket alls kvar...sånt gläder en mamma!   


Kusin L-L kikade in en snabbis med sin son här på kvällskvisten och det bestämdes att han ska följa med yngsta tösen hem efter skolan i morgon så i morgon blir det lek i huset...

Nu i kväll har jag och gulden suttit och kikat på teven, på halv 8 hos mig, äntligen hemma också delfinal 1 av eurovisionsschlagerfestivalen...Sannas låt UNDO är så bra! Men huruvida det kommer stå sig vet jag inte....


Nu blir det snart godnatt här i huset, känner mig lite "halvknepig" men kan inte sätta fingret på varför...ingen oro elelr ångest eller annat utan bara en konstig känsla i kroppen på något vis...så det blir till att krypa ner under täcket och försöka invaggas i sömn. Saknar min älskade väldigt mycket just nu och skulle önskat han fanns intill så jag kunnat lutat mig emot honom och fått lyssna till hans rogivande anding och känna hans lugnande hjärtslag, hans värme och hans närhet...men snart, på fredag först får jag hålla om honom...älskar den mannen så det nästan gör ont!


Men saknad är ju hjärtats sätt att påminna om hur mkt man älskar   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards