Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Så har det gått någon dag då igen....

Av AME - 22 maj 2014 17:02

och i dag har vi torsdag och det är den 22a maj.


I morse då guldkornen åkt i väg till sina skolor så la jag mig på sängen för att läsa lite men det blev inte mycket läst kan jag säga utan jag tvärdäckade och sov i 2 timmar istället...vilket jag antar var välbehövligt eftersom jag somnade?!


Tagit reda på lite tvätt och så smått börjat rensa lite bland mina kläder...kommer att gå igenom och rensa rätt rejält då det blir dags för flytt både bland mina kläder men även bland barnens kläder. Yngsta guldet har dragit iväg på längden så där är det mycket som ska rensas bort och kastas eller ges bort och jag skulle tro att även den äldsta har en del som inte ska vara kvar.


Gjorde mig en sväng till Fränsta också mitt på dagen för att kika lite på erikshjälpen, blev 2 par byxor, 1 blus, en tshirt och en klänning till yngsta tösen...det var allt.
Hem och fixa middag som i dag blev plättar med sylt, glass och grädde.


Vädret är ljuvligt, just nu är det +28.2 på termometern och den sitter i skuggan...inte helt soligt utan det finns moln som skymmer solen emellanåt men det är jätteskönt.


Snart ska jag och barnen åka till min kusin och gratulera hennes dotter på sin 14 års dag...blir väl där en liten stund innan det är dags att åka hemåt och fixa för kvällen.


I morgon ska jag ner på sjukhuset i Sundsvall och göra en gastroskopi undersökning för att det ska kunna uteslutas att jag har någon blödning eller sår i magen eftersom mitt blodvärde varit så lågt...en rektoskopiundersökning ska också göras för att kolla tarmarna också men de börjar med en gastroskopi nu i första hand. Bävar lite faktiskt eftersom jag vet att kräkreflexerna nog kommer få jobba utav bara den då slangen ska ner genom halsen och ner i magen men jag hoppas det kommer gå bra...ska iaf bli skönt då den är gjord, då är det bara å gruva sig för rektoskopiundersökningen sedan då.


I går var det utvecklingssamtal för yngsta tösen och som alltid så går man därifrån som en mkt stolt mamma...


Fick ett rätt glädjande telefonsamtal också i går. Det var boendechefen i Hassela där jag börjat jobba lite som timvikarie som ringde och berättade att hon ville skriva ett anställningsbevis på mig från maj...så nu blir det månadslön istället för timlön på mig, och det är ett plus! Det innebär ju att de vill ha kvar mig där och att jag komemr få jobba kvar där....det var bara fram till sista augusti en gång men kommer med största säkerhet att bli längre än så eftersom det blir 2 tjänster som skall tillsättas längre fram och då har man ju viss förut om man har en anställning redan...så jag blev jätteglad!!


De tidigare motgångarna har nu blivit till medgångar :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards