Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

29 maj har vi då....

Av AME - 29 maj 2014 21:17

Och det har sprungit iväg en hel vecka sedan sist jag skrev någonting...

Lördagen tillbringade jag och barnen på badstranden i Torpshammar, barnen badade och jag satt och solade.
Yngsta tösen och jag åkte iväg efter kanske 2 timmar och hälsade på en bekant medans äldsta tösen stannade kvar på stranden med några kompisar...cirka timmen senare började det höras muller längs bergen och ett åskoväder med blixt och dunder och världens hällregn drog in så då var det bara till att hämta äldsta tösen och åka hem.
Hann precis laga klar maten då så gick strömmen och var borta i ungefär 1 timme.
Det var inget speciellt på teven då på lördagkväll så vi åkte iväg och hyrde 2 filmer som vi tittade på.


I söndags skjutsade jag barnen till Fränsta på badhuset för deras halvsyster hade sitt badkalas där då.
När jag lämnat av barnen så packade jag en väska och begav mig hem till hjärtat i paradiset där jag nu befinner mig.
Har jobbat måndag, tisdag och onsdag och ska jobba fredag, lördag och söndag också.

Igår då jag var på jobbet ringde hjärtat mig och berättade att han skulle åka in på sjukhuset.
Han hade berättat för mig dagen innan att han haft en konstig sorts migrän men han hade inte berättat att han hade haft minnesbortfall och lite annat...han hade i alla fall berättat det på jobbet och varit på vårdcentralen där de skickade in honom till sjukhuset eftersom det kunde varit en TIA han haft.
Jag blev så klart jätteorolig då han ringde och berättade det för mig och gick med en klump i magen någron timme där innan han hörde av sig och sa att han skulle åka hem.

Han hade inte fått några direkta svar på de prover som tagits men fick trombyl utskrivet också kommer han bli kallas till en skiktröntgen och annat ganska snart...otäckt...men han mår bra så det är ingen fara så men det bör ju kollas upp riktigt...min älskling!!!


När jag hade hämtat hem honom från sjukhuset efter jobbet så åkte jag hem en snabbis till Gim för att kolla posten och annat...då jag kom tillbaka till paradiset sedan på kvällen så hade hjärtat dukat upp ett bord ute på altanen med ost, kex, frukt och vin och där satt vi och mådde gott intill varrandra och såg solens nedgång bort mot bergsåsen som man har utsikt över från hjärtats stuga.....det var så underbart skönt att sitta ute där i kvällssolen med honom intill, med goda ostar, kex, frukt och ett väldigt gott rött vin som vi smuttade på.


Svalorna flög runtomkring oss och lagade småkryp, fåglar kvittrade runtom, kossorna i hagen strosade omkring och det var  bara så perfekt allting...kände en total frid och en känsla av lycka och kärlek som var nästintill obeskrivlig.


Älskar honom så mycket!!!


I dag har vi varit till IKEA och inhandlat lite saker till vårt gemensamma hem och just nu i skrivande stund är jag hemma ensam för hjärtat har åkt iväg på rep med spelmanslaget för att öva inför koncerten de har på midsommardagen...har precis duschat och krupit upp i soffan och här tänker jag sitta till dess hjärtat kommer hem och förhoppningsvis kurar han ner sig intill mig och vi bara kan vara resten av kvällen.


Jag BORDE ha gjort lite nytta den här stunden han är borta men näe....känner mig lite "så där" så därför fick det bli dusch och soffläge istället.


I morgon jobb...och tapetsering...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards