Direktlänk till inlägg 2 september 2014

Höstmånad nr 1 är här....

Av AME - 2 september 2014 15:11

Ja så var vi inne i september månad, den första utav höstmånaderna...naturen börjar ändra färg och den härliga sommarvärmen är slut, dock lär det kunna bli många finas sensommardagar och höstdagar men sommarvärmen, ja den får vi vänta på i flera månader innan den kommer igen.


Vattnet i sjön låg på 24-25 grader förut, nu i förrgår var det 15-16 grader...brrr!!!

Lyckades byta arbetspass i helgen som var så att barnen skulle kunna komma till mig/oss...hjärtat spelade ju så hade jag inte kunnat byta pass så hade barnen inte kunnat komma alls...men iom att jag lyckades byta så fick vi en helg tillsammans. Dock fick vi inte en kväll tillsammans allihopa :( men men, viktigast är min tid med mina barn...men helt klart hade tid alla tillsammans varit bättre.


Är ledig nu till helgen som kommer också och då har hjärtat ingen spelning inbokad, tack och lov!
Men helgen därpå så jobbar jag och hjärtat har osmart nog tagit på sig en spelning...han har bokat in 2 spelningar och båda är på de helgena som jag jobbar...det innebär ju att barnen inte kommer att kunna komma till oss de helgerna och det gör mig...ledsen!


Har pratat med hjärtat igen om detta  men han verkar inte förstå mig....dock hoppas jag han kan ta den hänsyn som han säger att han tar då jag skrivit i hur jag kommer att jobba framöver och gud nåde om han tar en spelning på en helg då jag jobbar...gör han det, då tas ingen hänsyn!


Slog mig en annan sak också och det är det faktum att barnen inte kommer vara hos oss på julen i år utan de kommer på nyår och jag antar han kommer bli tillfrågad om att spela då...gör han det, ja då kommer jag fundera om vad gäller det mesta. Nyår blir julen med barnen och om han tänker spela då...ja då har han gjort ett mkt fel val! :(

Nu tror jag ju att han isf kommer säga nej och tillbringa tiden då med oss men det är ändå som en liten omedveten klump i magen ändå...


Inväntar att vikariaten ska bli utannonserade snart, det är ju tänkt att det ska bli start på dessa den 1/10 så de må ju komma ut snart...och jag hoppas, bönar och ber att ett utav dom blir mitt! Så jag vet hur jag ska jobba...och hjärtat vet hur han kan ta på sig ev spelningar.


Skulle vilja skaffa mig någon hobby eller intresse känner jag men vet inte vad...sjöng ju i kör tidigare och älskade det men jag vet inte om kyrkokör är riktigt vad jag vill gå med i. Sen jobbar jag ju säkerligen ibland då de har sina övningar och då missar man ju det...så jag vet inte.


I dag har jag för första gången sen jag flyttade hit känt mig ensam och saknat de hemikring...nära snudd på att jag tänkte ha satt mig i bilen och åkt uppöver bara för att träffa någon av dem där hemma, men jag gjorde det inte utan tog och dammsög och tvättade lite istället...

I morgon, på torsdag och fredag jobbar jag i alla fall så då slipper jag vara hemma och känna efter samt ha folk runtomkring mig...sen hämtas gulden på fredag då jag slutat <3


Nu i eftermiddag då hjärtat kommer hem så har jag bett att vi ska koka lite kaffe och ta med oss något mer till det och åka iväg och fiska ett par timmar vid någon sjö/tjärn...det är avkoppling att stå intill vattnet och fiska, dricka lite kaffe och bara vara...och sånt behöver man ibland, sånt behöver jag NU...


Längtar tills hjärtat kommer hem nu....



 
 
Ingen bild

inga-maj

6 september 2014 22:28

Det är svårt att flytta till nytt ställe och skaffa sig nya vänner. Det var lättare som barn ;-)
Kanske nåt gympa-pass om du går på sånt? Genom jobbet träffar du ju mkt folk. Och kom ihåg att när det gäller att skaffa sig nya vänner så var lite framfusig. Säg rätt ut att kan vi inte ses o fika imorgon ..typ.
Väntar du kommer nog inget hända eftersom de har redan bekanta.
Kör hårt.
Du verkar vara en trevlig tjej.

Förresten , det du skriver om din sambo och att han tar spelningar.
Kanske du ska tänka efter lite så du verkligen tänker rätt här.
Jag vet inte om jag har fel, men det är ju för det första inte hans barn så han tänker naturligtvis inte som du om dina barn.
Sen kanske du kan styra ditt jobb lite bättre så du inte jobbar mer än varannan helg?
Hans spelningar kanske inte halglar in heller så han kanske känner att han måste ta det han får.

Glöm inte att försöka tänka från olika perspektiv. :-)
Viktigt

Kramar

AME

22 september 2014 18:10

Styra jobbet för min del går inte alls eftersom jag går på ett schema där det är jobb varannan helg och det är enbart där jag har någon inkomst...
Innan jag flyttade pratade vi om detta med barnen och iom att det enbart är fredagkväll-söndagkväll som barnen kan vara hos oss såg jag det som prio att det skulle vara något som skulle fungera...så därför reagerar jag STARKT på att han tar på sig spelningar då jag har jobbhelg för det innebär ju att barnen inte alls kan komma...att han spelar de helger jag är ledig säger jag inget om.
Hade jag vetat att det skulle bli på detta sätt så hade jag nog övervägt flytten en gång extra...men då jag hade som krav att umgänget med barnen var tvunget att funka och han sa att det var klart...också blir det så här?! Ja då blir jag både ledsen, arg och besviken faktiskt.....
Sen att han inte förstår att jag blir ledsen gör mig bara än mer...jaa, jag vet inte....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards