Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

6 dagar in på det nya året...

Av AME - 6 januari 2015 14:36

2015 har det gått och blivit sen sist jag skrev å både julhelg och nyårshelg har passerat...


Julhelgen tillbringade jag och hjärtat i hans stuga i Ede...denna jul var ju en jul utan mina döttrar.
Julaftonen firades med hjärtats båda barn och hans mor hemma hos en av hans systrar med familj.
Det åts julmat så det stod ut genom öronen och byttes klappar.
På juldagen var det julmiddag hemma hos hjärtats mor dit hjärtats andra syster med familj också slöt upp så det blev än mer julmat även då.


På annadagen var hjärtat och jag ut på ortens skicenter på "hemvändarkväll" men det var ingen vidare höjdare kan jag tycka....typ 70% av alla som var där var yngre ungdomar (dvs nyss fyllda tillåten åldersgräns) och musiken var inge vidare den heller, hördes inte vad de sjöng utan blev mest bara en massa skränande.

På söndagen, den 28e, så kom mina gudkorn till oss och de har varit här tills nu...skall skutsa hem dem till sin pappa nu i kväll eftersom det är skolstart för dem på torsdag men både jag och hjärtat jobbar i morgon så därför får de åka till pappa redan i kväll...kan vara skönt att kunna "landa" en dag där också innan de ska upp och iväg till skolorna.


Vi hade vårt lilla julfirande med julklappsöppning kvällen innan nyårsafton...brukar ju ha varit på nyårsafton tidigare men eftersom vi har haft besök från Falköping hos oss för nyårsfirande så fick vi ha vår lilla jul kvällen innan i år...och det gick ju det också.


Nyåraftonen firades ilag med goda vänner från Falköping med sina 3 barn så vi var 10 personer runt bordet och i huset då. Åt gott gjorde vi...vad sägs om denna meny?


FÖRRÄTT: Räkbakelse med rökt lax.
VARMRÄTT: Tjälknöl på älg med hasselbackspotatis och husets egna pepparsås + grönsallad med hallondressing.
EFTERRÄTT: Rullrånskorg med glass, grädde, frukt och bär + kaffe.


Kan säga att det var uppskattat utav samtliga och alla blev vi mätta och belåtna.

12 slaget skålades in i skumpa och fyrverkerier kollades in runtom...kunde/fick inte skjuta själva eftersom vi bor i tätbebyggt område.


Hjärtat, jag, hjärtats tös och mina 2 töser var in till Huddik och bowlade en dag här på lovet också har vi varit ut på sjön i 2 dagar och anglat/pimplat...utan att få någon fisk dock men frisk luft är inte illa det heller.
Skulle ha varit ut en sväng i dag också var det tänkt men det blev lite annat att fixa med + att det kommer vitt från ovan.


I morgon återgår allt i vanlig lunk med jobb och vanliga vardagar igen utan några röda dagar mitt i veckan.


Jo just det....har ju gått och dragits med tandhelvetetsvärk också en längre tid nu men i går bidde det för mkt och ett besök hos tandläkaren resulterade i 2 urdragna tänder...nu har jag ont utav det men det kommer ju gå över...ska bli VÄLDIGT skönt att slippa en gnagande tandvärk 24 timmar om dygnet kan jag säga.


Nu fixa middag = fläskpannkaka innan det är dags att skjutsa barnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards