Alla inlägg den 1 mars 2017

Av AME - 1 mars 2017 12:21

Ja denna tisdag började väl inte på det allra bästa tänkbara sättet då jag vaknade utav att jag hade migrän...blev bara att kliva upp och gå och inta lite medikamenter och morgonpinka och sen dyka in under täcket igen. Migränen denna gång yttrade sig med flimmer framför ögonen och minsta lilla jag öppnade ögonen så körde det på som knivar i huvudet på mig och spykänslan satt i halsen på mig.


Har tidigare inte haft några större problem med vare sig huvudvärk eller migrän men sedan ett par år tillbaka så har jag ofta huvudvärk och det händer att det slår över till migrän flertalet gånger...riktigt vad det beror på har jag ingen aning om. Huvudvärken vet jag KAN ha med min nacke att göra samt att jag är så spänd i kroppen emellanåt...kanske migränens orsak också ligger däri men som nu i morse så kom den ju medans jag låg och sov så jag vet inte.


Vid 10.30 hade migränen i alla fall gett med sig så då gick det bra att kliva upp och äta frukost och möta dagen.
Började med att lägga in mer ved i kaminen och sätta mig i soffan framför den tillsammans med katterna....


 


Inga direkta planer för denna dag mer än att öva med kören sedan ikväll...inga sms om jobb har kommit i min mobil heller vilket är lite trist. Ska väl i alla fall ta och slänga in lite tvätt och kanske ta en svängom med snabeldraken fast det borde jag egentligen vänta med tills i morgon så det är nydammsuget tills barnen kommer på fredag.


Barnen ja...de har ju sportlov till veckan så nu blir det att få rå om dem lite extra. Äldsta tösen åker dock ner till sin pojkvän i Ulricehamn på onsdagmorgon men yngsta tösen bli hos oss till nästa fredag. Hoppas det blir fint/bra väder så vi kan vistas utomhus så mycket det bara går....åka lite skoter, pimpla lite och kanske sätta några angeldon i hopp om att få någon fin gädda.


Nästa helg, den 11 och 12 mars, ska vi i kören sjunga tillsammans med delar utav Stockholms symfoniorkester så det är väl det vi kommer att öva till nu vid kvällens övning...nästa onsdag är det ju ingen riktig övning utan då är det tänkt vi ska sjunga lite vid en gudstjänst på församlingshemmet.


#migrän #huvudvärk #däckad #körsång #stockholmssymfoniorkester #täljstenskamin #värme #sportlov 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards