Direktlänk till inlägg 6 november 2013

Onsdagkväll, i paradiset...

Av AME - 6 november 2013 21:05

Sitter i hjärtats soffa och lyssnar på när han och 2 av hans vänner (i GRADVIS) har rep...underbart, sitter bara å njuter :) proppmätt i magen efter dagens middag som jag gjort vilket var ugnsstekt sill med lök och grädde + kokt potatis.

I dag då hjärtat jobbade tog jag bilen in till Hudiksvall och kollade runt lite och var in på ett fik där en kompis jobbar och tog en fika. Något som är typiskt mig då jag är och kollar i butiker och letar efter något speciellt är att jag kan hitta något som passar men jag köper det oftast inte eftersom jag tycker det är för dyrt.

Jag skulle verkligen behöva en riktig vinterjacka tillexempel, vilket var det jag kollade efter i dag, och jag hittade faktiskt 3 olika som jag skulle kunnat tänkt mig men köpte jag någon?! Näe.....
Ångrar jag mig?! Jaaaa...
Så nu blir det ev ev sväng till in till den butiken (Albert & Herbert) igen...var många år sedan jag köpte en sprillans ny jacka till mig själv. Erikshjälpen och Myrorna är ställen där jag inhandlat vinterkläder till mig själv tidigare....så kanske jag skulle kunna unna mig en ny vinterjacka för 400:- i år?
(ordinarie pris 1100:-)

Hmmmm.....vela och fundera är så typiskt mig!!!

På fredag ska hjärtat spela med en gemensam bekant vid namn Marie i Kramfors så då ska jag följa med dit, det ska bli kul! Sen på lördag kommer de älskade guldkornen till mig för en mammavecka och helgen nu blir bara vår eftersom hjärtat även ska spela på lördag (med de han repar med nu i kväll)....så på lördag då jag åker hem härifrån dröjer det 1 vecka innan vi ses igen och OJ så lång tid det är!!! En hel vecka....hua!!!

En vecka med saknad och längtan....men jag har ju mina älskade guld hos mig i alla fall :)

Julen har vi börjat prata så smått om och som det ser ut nu så kommer jag och barnen vara här i paradiset med hjärtat och hans släkt sedan ska jag och hjärtat rymma i väg ett par dagar mellan fredagen 27e till måndag den 30e och sen på nyårsafton bär det eventuellt av på spelning i Vemdalen...hjärtat och Marie ska eventuellt spela där då och det kan ju bli kul!!

Måste nu bara prata med barnens pappa och hans sambo om hur de tänkt allt....julhelgen är ju iaf min i år men jag måste kolla upp om det är okej att de kommer till dom redan den 27e.
Jag hoppas att det inte ska vara några problem så det ska strula till sig med hjärtats och min planerade tripp till södra delen av landet och ett par goda bekanta där...men det ska nog gå bra.

Nä nu ska jag servera lite kaffe och nygjord päron och persikopaj...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards