Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Burr!!!

Av AME - 20 november 2013 20:30

Sitter uppkrupen i soffan under filten och försöker få upp värmen...var nämnligen fram med saker till återvinningen förut men var tvungen att åka hem då jag fått ungefär hälften kastat eftersom jag tappade känseln helt i fingrarna pga att det var (är) så in i helsike gråkallt! Tror inte det hade hjälpt mycket om jag haft vantar på mig heller....det bet bra skall sägas!!!


- 11.2 visar termometern på just nu så vi får väl se hur mycket det sjunker till under natten...ska komma ihåg att reseta termometern innan jag lägger mig så jag kan se i morgon hur kallt det  varit.


Konstaterade förut i eftermiddag att jag nog kommerbehöva köpa hem mer ved innan denna vinter är till ända så nu måste jag sätta mig och leta  vart jag skulle kunna ta den i från...fanns en som sålde ved här på byn förut men han tror jag har lagt ner försäljningen så nu må jag luska fram vart jag ska köpa mer ved när det kommer behövas...sen får man hoppas det inte blir en på tok för kall vinter utan en sån där "lagom kall vinter" såman inte behöver tokelda hela jäkla dagarna. Förvisso kanske jag är lite för frusen av mig och eldar för mycket egentligen...får väl kanske klä på  mig lite mer och hålla temperaturen lite lägre än vad jag brukar...och så länge barnen inte fryser så är ju innetemperaturen helt okej. Mina barn är inte lika frusna utav sig som jag är så....jag kan nog hålla ner vedförbrukningen mer än vad jag gör, faktiskt...


Var in på coop också då jag var fram på återvinningen...chokladsuget och saltlakritssuget stillades efter det  besöket och likaså mitt glöggbegär..köpte deras choklad-chili och den var god! Älskar att värma mig med en glögg nu då kylan kryper inpå en....så till helgen då hjärtat kommer så blir det nog glögg, pepparkakor och ost :)


Fick veta att hjärtat kanske kommer till mig redan i morgon om han känner sig lite piggare och ingen blir ju gladare än mig i så fall för då får vi ju ett dyg extra tillsammans än om han kommer på fredag :) 

MIN ÄLSKLING!!! <3


I morgon ska jag följa med äldsta tösen till tandläkaren också då hon ska dra en tand...hua, hoppas allt kommer att gå bra. Har ju själv dragit tänder och vet hur det är...det gör ju inte ont eller så men att få bedövningen känns ju lite då man får den. 13.50 ska vi vara där så vi ses väl en stund innan....hon går ju dit i från skolan och sen får vi se om hon vill gå tillbaka till skolan efteråt eller om jag ska släppa av henne hos sin pappa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards