Direktlänk till inlägg 5 december 2014

Efter...

Av AME - 5 december 2014 14:46

1 timme och 43 minuter efter avtalad telefontid så ringde läkaren upp.

Blev sjukskriven fullt 1 vecka till och därefter ville han sjukskriva mig på halvtid i ytterligare 1 månad...men iom att jag jobbar så som jag gör så ska jag försöka köra enligt mitt schema i alla fall på 75%.
Hatar ju att vara hemma öht eftersom jag vill jobba och visa mitt bästa jag eftersom jag hoppas få förlängt ytterligare när mitt vikariat går ut den sista januari.


Kommande vecka ska jag iaf försöka få tag i sjukgymnasten och påbörja ngt med honom, fick veta att han utför akupunktur också utöver sjukgymnastik så jag tänkte höra om det kanske fanns möjlighet att få det också.


Om dryga timmen kommer hjärtat hem och vi ska väl äta lite och sen lär han åka iväg till spelningen...vad jag ska hitta på vette tusan men just nu känns det som om ett hett bad skulle vara behövligt. Kankse tillsammans med ett glas rött, om det finns något hemma. Sen får det väl bli teve för resten av kvällen...tills dess han kommer hem igen och vi kan gå och lägga oss tillsammans. Ogillar att gå och lägga mig själv då jag allt som oftast ändå inte kan somna när jag är själv...men visst, skulle jag somna så somnar jag ju oavsett.

 
 
Ingen bild

adolf h

5 december 2014 15:24

Iverkliga livet,vill man ej ha vikarier/anställda som är sjukskrivna......Bra att arbetsgivarna köper in it matrial,om de anställda!

AME

5 december 2014 20:45

Och ingen anställd vill vara eller bli sjukskriven heller...men ibland är det ett måste om man ska fungera i sitt arbete och kunna utföra det på det sätt som krävs.
Jag som arbetar i vården funkar inte då jag inte kan använda min vänsta arm för tillfället.
Sen fattar jag inte din sista rad...vad den har med det hela att göra...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards