Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

19 dagar sen sist :P

Av AME - 30 mars 2015 11:38

Också har dagarna sprungit iväg igen...19 dagar sen sist jag skrev något.

Å vad har då hänt under dessa 19 dagar?


Jo vi har kommit några steg närmare vårt nästa boende...har funderat om vad gäller renovering utav stället så som det ser ut nu. Vi har haft dit en snickare som ska hjälpa oss att renovera där...dock kan man istället för renovering säga att det blir en hel ombyggnation och om nu allt blir så som vi vill ha det så kommer det bli hur bra som helst...nästan för bra :P
Vi planerar en öppen planlösning mellan kök, matrum och vardagsrum, taket ska bytas och vi ska ta upp taket "till nock" och får då en ordentlig takhöjd och rymd, köket ska rivas ut och det ska in med nytt, tvättstuga/badrum ska bli större och det ska monteras in panoramafönster längs hela sidan som ligger ner mot sjön + att det ska byggas ut med ca 50kvm. När allt är klart kommer vi bo 8 meter från sjökanten....kan säga att jag längtar nu!!!

Ca 4 månader kommer det att ta att bygga om vårt drömhus, 4 månader...sen har vi vårt drömboende!


Vidare så har vi haft ett födelsedagsfirande i familjen, det var min yngsta tös som fyllde 9 år den 23 mars så vi firade henne den 22a eftersom hon inte var hos oss den dag hon fyllde.


Angeltävling har vi också hunnit med men det bidde inte någon fisk alls för vår del men vi hade i alla fall oerhörd tur med vädret...strålande sol från en klarblå himmel och ca 5 grader +. Blåste dock lite och det hade det väl kunnat fått låtit bli med men vi fick några fina timmar ute på sjön ändå med fika och korvgrillning.


Nu i helgen som gått skulle barnen ha varit hos oss men det blev inget av med det eftersom magsjuka härjade i pappans familj och vi ville ju inte riskera att åka på det eländet vi också så barnen fick bli kvar hos sin pappa.

Hjärtat och jag åkte då iväg till hans stuga och sov över där mellan lördag och söndag och på lördagkvällen tog vi med oss lite vin och snacks och gick till en bekant där i närheten och surrade av några timmar.
Skönt att bara vara ibland....


Snart är det dags för mig att åka iväg på jobbet, jobbar kvällspass i kväll men ska vara där tidigare eftersom vi ska ha arbetsplatsträff i dag...hoppas kunna få lite klarhet på alla de frågeteckan som många utav oss har nu iom att det ev kommer bli så att stället jag jobbar på kommer bli nerlagt....inget beslut är dock taget ännu men det är väl ändå så gott som klart att det är så det kommer bli :(





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards