Alla inlägg den 15 juni 2015

Av AME - 15 juni 2015 14:32

Ja nu har det gått några dagar sedan sist jag gjorde något inlägg och det har hunnits med både skolavslutningar, prinsbröllop och fest...

I torsdags var det så dags för mina älskade guldkorn att få sommarlov.
Klockan 10 var det dags för äldsta tösens skolavslutning i Fränsta, en fin avslutning med både glädje och sorg...sorg för att en elev inte var med den dagen, för att en elev fattades alla :( men glädjen fanns där ändå.
Efter den avslutningen så åkte vi hem till barnens pappa m familj och inväntade avslutning nummer 2 i Torpshammar. Fick då möjlighet att träffa min ex svärmor också...en person som betytt mkt för mig och som ff gör.
Klockan 13 var det dock dags att åka till avslutning nummer 2 och efter den så åkte jag, hjärtat och barnen hem till min kusin m familj och hade lite avslutningsfika innan vi for och lämnade barnen hos sin pappa igen och vi for hem.

På fredag åkte jag och var hos pappa några timmar över dagen.

På lördag var vi bjudna på fest. En kombinerad examen, stundent, bröllopsfest.
Det var hjärtats kusin med familj som stod för den festen och det blev mkt god mat, tårta och dryck...lite för mkt dryck skulle jag vilja påstå för saker spårade ur...mer än så säger jag inte.

Igår var hjärtat och jag och åt på byns pizzeria...har alltid brukt köpt pizza och ätit hemma men igår satt vi där och åt och vi köpte husets snitsel...och det var hur gott som helst. Så mkt mat att jag inte ens orkade äta upp allting. Det var ingen färdiglagad snitsel man fick utan 2 rejäla på plats gjorda snitslar, en rödvinssås, stekt potatis, grönsaker, stekt tomat och stekt champinjon.
Efter det att vi ätit så åkte Vi och köpte varsin bingolott...bidde dock ingen vinst.

Var så trött i både kroppen och knoppen efter den helg som varit så jag gick och lade mig redan då klockan var halv 10 och somnade rätt fort och sov ända till halv 9 i morse...vaknade bara till en snabbis då hjärtat klev upp och åkte till skolan (de jobbar 2 dagar nu fastän skolan har lov)

Just nu så sitter jag hos pappa på hospice och jag ska stanna kvar här hos honom tills i morgon för sedan i veckan kommer jag inte kunna vara hos honom just eftersom jag jobbar onsdag och torsdag natt...ska väl försöka få med mig hjärtat och barnen hit något innan veckan är slut i alla fall men så är det ju midsommar också men någon av dagarna må vi kunna ta oss hit en liten stund i alla fall.
Nu då jag börjar jobba lär det kanske inte bli att jag kommer kunna sova kvar här hos pappa utan det blir isf desto mer åkande över en dag bara...men så får det bli.

Läget med pappa är väl oförändrat kan man säga, någon förbättring kommer det ju inte kunna bli men det har inte blivit någon försämring hos honom än iaf. Pappa är liten och skör som en liten fågelunge...det är srundvis väldigt svårt och tungt att vara här hos honom men jag biter ihop bäst jag kan.
Ser det som min skyldighet att vara här hos honom då jag kan...önskar dock jag kunde klona mig emellnåt så jag kunde räcka till för alla runtom.
Från denna vecka ska jag ju räcka till för hjärtat, för barnen, för jobbet, för pappa och för mamma...och sedan för andra runtom så som vännerna.

Har sedan detta med pappa inträffade fått tillbaka min ångest och har vid 3 tillfällen haft ångestattacker med hjärtklappning/hårt bultande hjärta, domningar, stickningar och okontrollerade skakningar i kroppen.
Alla dessa symtom utom skakningarna har jag haft tidigare men detta med skakningarna vart väldigt otäckt så i fredags innan jag for till pappa så var jag på hälsocentralen och fick en ny medicin som jg ska prova för att se om jag kan få bukt med detta och få slippa fler sådana ångestattacker.
Lyrica heter den nya medicinen och jag ska prova den nu i några veckor för å se hur den funkar, om den funkar....

Ja just det....vid sidan av allt det jag hoppas räcka till för så ska vi ju börja med ombyget utav det hus Vi köpt också. Det ska rivas, grävas, gjutas och en massa annat...också ska Vi hinna ha sommarlovsskönt med barnen också...behöver jag säga att jag känner en inre stress över allt som är?!?!!!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards