Direktlänk till inlägg 22 februari 2017

Just nu är jag ledsen....

Av AME - 22 februari 2017 01:11

Bland det värsta jag vet är detta med att behöva vara/känna mig ledsen...tycker jag varit det tillräckligt i mitt liv!

Just nu är jag i alla fall ledsen, jätteledsen...och det pga en person i min omgivning.
Personen i fråga kallar mig saker och trycker ner mig på olika sätt...denne person verkar inte förstå hur illa hen gör mig med sitt sätt att vara emot mig ibland.


Man formas ju som människa under livet och mitt liv har inte varit enkelt, min barndom och uppväxt har satt djupa spår i mig med mobbing, utanförskap, misshandel, övergrepp, självdestruktivitet och andra tråkiga saker...detta har format mig och gjort mig till en väldigt skör och sårbar person. Allt detta påverkar mig än i dag....


Under en period av 10 månader befann jag mig så djupt ner i det mörkaste av mörker som man nog kan komma, jag föll men tog mig så sakteliga upp därifrån och har hållit mig uppe i snart 5 år...men för varje gliring jag får, för varje elakt ord, för varje påhopp etc så trillar jag så sakteliga nedåt och dit ner vill jag inte igen!


Har påpekat detta och förklarat för hen hur jag känner...att jag påminns om min bakgrund och att det river upp sår inuti mig. Har talat om att jag blir ledsen men ändå fortsätter det...


Ja nu är det ju inte jämt, personen i fråga är en bra människa och oerhört snäll MEN de stunder denne/denna inte är det...då ser jag hen som en elak och ondsint person ty det sårar mig och hen får mig att både gråta och må oerhört dåligt. Det river upp saker inom mig och det gör jävligt ont...


När jag tex får höra elakheter så påminns jag om allt ont andra människor sagt om mig och allt ont som hände under min tid mellan dagis till nionde klass. Då fick jag höra än det ena och än det andra och jag utsattes för en hel del...när hen kallar mig för saker så sjunker jag ner dit där jag var när jag var barn, känner det så som jag kände det då och blir lika ledsen som jag var då.

Jag påminns om den psykiska misshandel som jag var utsatt för som barn...den djävulska mobbingen som jag var utsatt för och allt vad den fört med sig hittills i mitt liv.


De gånger hen gjort något så påminns jag om allt folk gjort mot mig...jag påminns om den fysiska misshandeln, om psykiska och fysiska övergrepp.


Hen förstår inte hur illa hen gör mig men jag vill ändå inte bryta min kontakt med hen eftersom hen betyder väldigt mycket för mig och jag vill ju att hen ska finnas kvar i min omgivning...hen är en bra människa men ibland är hen raka motsatsen.


Just nu är jag ledsen och gråter ...   


#ledsen #nedtryckt #psykiskmisshandel #fysiskmisshandel #idetmörkastemörker #manformasfrånfödselnochgenomlivet #mobbing #sårad #ärrförlivet #tårar #gråt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards