Direktlänk till inlägg 22 februari 2017

Snö...

Av AME - 22 februari 2017 14:26

Snöade i natt då jag var på jobbet, snöade i morse då jag åkte hem, snöade då jag lade mig, snöar nu då jag vaknade och så ska det visst fortsätta ända till i morgon...blötsnö är det också dessutom! Hade hellre sett att det vore lite mer minusgrader och kallsnö....på yr ser det ut som det ska snöa ända tills i morgonbitti och sen ska det komma ännu mer snö på söndag, måndag och tisdag men det ska inte vara vidare kallt så vad det blir av allt återstår ju att se.


I natt som kommer ska jag vara ute i nattpatrullen vilket innebär att jag kommer vara ute på vägarna i natt...jag HOPPAS verkligen att väghållningen är okej och att vägarna är framkomliga överallt dit vi ska. Jag ogillar ju egentligen att vara ute och köra när det är detta väder men man har ju inget val då man är inbokad på jobb...tack och lov så har vi tillgång till rätt okej bilar så det ska väl inte bli några problem hoppas jag.


I sista inlägget som jag skrev så var jag ju ledsen, ledsen över hur en person i min omgivning behandlar mig och är gentemot mig ibland. Den ledsenheten har lagt sig nu...det var bara att det liksom kom över mig då jag befann mig lite i tankens värld i natt på jobbet. Alla människor har väl egentligen sina dåliga sidor....även jag   .


Har precis tänt en brasa i kaminen och satt mig ner i fåtöljen framför teven. Väntar på att hjärtat ska komma hem om en så där 1½-2 timmar, då blir det till å äta middag och sen bege oss till veckans övning med kören...tyvärr kommer ju inte jag kunna vara med så länge men jag hoppas i alla fall att vi ska hinna sjunga igenom de sånger som vi ska sjunga i kyrkan på söndag...får väl säga att jag måste åka tidigare så kanske vi kan dra igenom det hela lite snabbt.


#snö #blötsnö #nattpatrull #uska #undersköterska #nattarbete #ävenjaghardåligasidor #körsång #eldikaminen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AME - 7 juni 2017 16:10

tiden rusar iväg alldeles för fort och jag hinner inte riktigt med...vad skrev jag sist nu då? Jo, växthusbygge....det står klart nu och vi har börjat fylla det. I nuläget har vi 1 paprikaplanta, en gurkplanta, dill och 11 sorters olika tomater (ja...

Av AME - 22 maj 2017 15:02

Då var det dags för ännu en vecka då...veckan som varit sprang iväg i ett rasande tempo och helgen som var likaså.I helgen var det bara yngsta dottern som kom till oss eftersom den äldsta skulle hitta på något tillsammans med några kompisar... I lö...

Av AME - 19 maj 2017 10:05


I dag är det 1 vecka sedan ditt liv tog slut och saknaden river än i mitt bröst...mitt fyrfotabarn, min prins.Tårarna som fallit senaste veckan har varit många och än är de inte slut. Tittar ut genom fönstret till altanen och väntar på att du ska s...

Av AME - 16 maj 2017 13:25

I fredagsnatt gick det hål i mitt hjärta...Min prins, min heliga birma Emil finns inte längre kvar hos oss... Strax efter klockan 23 i fredagskväll så knackade det på dörren och min sambo gick och öppnade...tog ett bra tag innan han kom in och jag ...

Av AME - 9 maj 2017 15:05

så ringde min läkare och talade om att det fanns inga avvikelser i mitt blod så då kan en sak uteslutas i alla fall....TACK GODE GUD!!!   #provsvar #lättad #tacksam ...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards