Alla inlägg under februari 2017

Av AME - 13 februari 2017 01:53

Jahapp, så var helgen över och vi har en ny vecka framför oss.
Sitter i skrivande stund på jobbet och har en jobbnatt, är vääääldigt trött och det har bara nått halvtid av detta arbetspass så än är det 5 timmar kvar innan man får åka hem och krypa in under täcket en liten stund.


Helgen har bjudit på skoteråkning och fiske och massor av frisk luft...någon större fiskelycka hade vi inte men vad gör väl det när helgen bjudit på solsken och behaglig temperatur att vistas ute i?
Var ju bara yngsta tösen min som kom till oss i helgen och hon är fortfarande kvar hos oss, ska skjutsa upp henne till sin pappa sedan jag sovit någon timme efter denna jobbnatt...skolorna där uppe har studiedag så då fick vi rå om henne en kväll och en morgon extra    min sambo åker ju till sitt jobb en stund innan jag hinner hem i morgonbitti och sen ska ju jag försöka sova åtminstonde till halv 11-11. Yngsta tösen är ju snart 11 så hon får stöka på lite för sig själv om hon vaknar medans jag sover...lär väl kolla på teven eller något sådant skulle jag tro, kanske ta sig något morgonfika också äter vi frukost riktigt sedan då jag vaknat.


I morgon då jag skjutsar upp henne till sin pappa så ska vi hälsa på min kusin först. Min kusin är som den lillasyster jag aldrig fick och tillika min allra bästa vän...utan henne vore jag inte hel.
Vi har gått igenom en hel del tillsammans (både roliga och väldigt ledsamma saker) och vi gick gravida samtidigt med våra yngsta barn. Hade beräknad födelse på barnen med bara 1 dags mellanrum men iom att hon fick planerat snitt  innan bf och jag gick över tiden så blev det 22 dagar mellan hennes son och min yngsta tös...det var lite speciellt och de håller väl sams i skolan och umgås även vid sidan av skolan. Min kusin är en sådan person som jag inte skulle vilja vara utan...och hon är en person som jag beundrar. Min kusin lever nämnligen med väldigt värk i kroppen pga olika anledningar men hon är ändå en sådan person som håller skenet uppe mer än vad hon egentligen borde...är inte ofta jag har hört henne direkt klaga och jag har haft väldigt dåligt samvete då jag själv klagat ibland eftersom jag vet att hon har det värre.
Min kusin har en underbar humor och det kan bli hur tokigt som helst då vi kommer oss ilag ibland...herregud vad mycket tokerier och skratt vi har bakom oss....å mer sånt ska det bli innan ögonen sluts!


På tisdagnatt jobbar jag nästa gång och då i nattpatrullen (hemtjänsten nattetid)...oroar mig lite för det passet eftersom jag bara haft 1 intronatt på vardera bil (finns 2 bilar nattetid) och det var i mitten av december. Förhoppningsvis har jag någon person som är van med mig i den bil jag ska vara på för jag lär knappast hitta överallt och/eller veta vad som ska göras etc....har man bara åkt med på en introduktionsnatt för 2 månader sedan så ligger det ju inte fräscht i minnet precis. Men det ska nog gå bra...gruvar mig säkert i onödan som vanligt.


På tisdag är det ju alla hjärtans dag också....en dag som jag i mitt tidigare förhållande och i mitt nuvarande har velat skulle varit lite speciellt på något vis. Men den dagen har varit som alla andra...och så lär det bli även detta år. Sambon jobbar ju hela dagen och sedan tror jag han bär direkt iväg på inspelning och jag lär ju gå och lägga mig eftersom jag ska jobba då på natten...så vi ser nog inte röken av varandra skulle jag tro. Så det blir en dag som alla andra....gör ni något speciellt för att uppmärksamma alla hjärtans dag?


#helgenslut #nyvecka #skoter #fiske #friskaluften #nattjobb #uska #undersköterska #trött #allahjärtansdag #minkusin #nattpatrull

Av AME - 8 februari 2017 15:38

MIn blogg inte tillhör de välbesökta direkt och det kan jag väl förstå eftersom det ju inte kanske är någon ontressant sådan eftersom jag skriver om mina dagar, funderingar och annat....kanske man skulle rikta in sig till en speciell kategori? NJä...jag är inte ute efter att flera hundra läser min blogg dagligen utan är ärtt nöjd änå med det 10talet som gör det.


Vad jag ska skriva om idag vet jag inte direkt då denna dag inte bjudit på något speciellt...har varit drabbad av migränhuvudvärk större delen av dagen så jag har tillbringat några timmar i mörker och tystnad i sovrummet. Tycker jag har migrän eller känningar av migrän allt oftare sista tiden men det kanske har att göra med att immunförsvaret ju inte är vad det borde?!

Förkylningen håller också i sig, inte så att jag snorar direkt men nyser och hostar också är kroppen öm...skulle ju önska att det kunde bryta ut rejält så man blev däckad istället för att gå och må halvt som halvt men...


Onsdag i dag och i kväll är det veckans övning med kören, får väl se huruvida halsen/rösten håller...får väl kraxa på i den mån det går...eller vara tyst! Huvudsaken man är där så man kan hänga med i det som skall övas in...


I helgen är det bara min yngsta tös som kommer till oss, den äldsta skulle visst gå på bio med en kompis och ville därför stanna kvar hos sin pappa denna helg. Hoppas det blir skapligt väder i helgen så vi kan ta skotrarna och göra oss nån liten utflykt å kanske få oss en aborre eller två...eller varför inte en gädda! Skulle behöva få fylla på förrådet utav gäddfärs så vi kan äta måååånga gäddfärsbiffar framöver.


#tråkigblogg #migrän #körsång #skotertur #fiske #barn #Förkyld #ontikroppen #abborre #gädda #gäddfärsbiffar

Av AME - 7 februari 2017 16:09

Sovit hårt och svettats som en tok i natt och vaknade med ont i kroppen och feber...var bara upp en snabbis och var på toan samt drack massa vatten och tog 2 alvedon och sedan så gick jag och lade mig igen och tvärslocknade och sov till klockan var 12.

Värken i kroppen kändes lite mindre då jag vaknade och tempen hade gått ner så det kändes väl halvskapligt...inte helt bra dock men bättre i alla fall.


Klädde på mig och gjorde mig an liten sväng till min mamma eftersom jag visste att hon behövde få handla idag. Passade på att byta hennes gardiner i köket också när jag ändå var där, skulle bytt i sovrum och vardagsrum också men får göra det någon annan dag då jag inte orkade idag.


När jag kom hem så kom plötsligt saknaden efter min pappa över mig...var in i forumet cancerkompisar.se som jag gick med i då när pappa blev sjuk. Satt och läste igenom lite inlägg och allt kom över mig...FÖRBANNADE JÄVLA CANCER!!! FUCK CANCER!!!

  Jag gav verkligen allt vad jag kunde utav mig själv under 2 månaders tid...åkte mellan hemma, mamma och pappa på hospice men största delen av dessa 2 månader var jag ju hos pappa. Jag försökte räcka till för honom, för min sambo, för mina barn, för min mamma och för mina vänner...men jag själv, vart tog jag vägen? Jag drog på mig nån sorts mask under denna tid och visade nog egentligen inte på riktigt för någon om hur jag kände det...inte ens för den jag lever med. Jag bet ihop så gott jag kunde men hur många gånger som helst bröt jag ihop när jag satt i bilen antingen på väg till pappa eller från pappa. Bröt ihop så det kändes jag skulle gå sönder och samman...jag försökte visa mig stark men jag var inte ett dugg stark, jag gjorde bara det jag måste. Fanns liksom inget annat alternativ för mig än att finnas....fanns inget annat alternativ för mig än att vara med min pappa till dess han tog sitt sista andetag och lades i kistan för att få åka hem till Torpshammar. Fann inga andra alternativ....men jag mådde skit!!!


Men det har slagit tillbaka, det har slagit tillbaka många gånger...och gör så fortfarande fastän gått 1½ år sedan pappa somnade in på min arm den där morgonen den 13 juli 2015. Sorgen gör sig påmind och jag gruvar mig lite för i vår/sommar då jag på riktigt ska röja ut i pappas hus...har ju börjat så smått men i vår/sommar ska allt köras bort och slängas. Finns inte mycket som ska sparas...när jag är där hoppas jag kunna få känna utav min pappa på ett eller annat sätt.


En annan människa som jag kan känna saknad efter många gånger är min gamla svärmor/mina barns farmor, Å ...hon gick bort hastigt och oväntat bara 2 veckor efter det att min pappa somnat in. Minns vårt sista samtal som vi hade...vi pratade om döden och Å sa att hon inte var rädd för döden utan hon såg den som något vackert. INgen kunde då ana att hennes sista andetag skulle ske 2 veckor senare. Jag blev så oerhört ledsen då jag fick meddelandet från mina barns far den där kvällen...jag blev så oerhört ledsen!!! Jag ÄR så oerhört ledsen...jag är så ledsen för att jag inte fick säga "vi ses igen"...


Varför måste människor man älskar dö?   
Bävar för den dag någon fler väldigt nära mig dör.....kommer jag hålla ihop då?


Har en lite deppig dag idag som ni kanske förstår.....


#feber #mamma #döden #cancer #fuckcancer #cancerkompisar #måttsådåligt #saknad #deppig #ledsen #mångatårarhardetblivit 

Av AME - 6 februari 2017 12:10

Ja så var helgen över för denna gång och en ny vecka ligger framför oss.


I lördags så var ju jag och hjärtat iväg till en kväll med sång, musik, god mat, badtunna och övernattning...en trevlig tillställning. Var extremt seg i går och då vi åkte i väg för att sjunga med kören i kyrkan så hade nog både jag och hjärtat mest av allt bara velat vara hemma...men det gick bra ändå. Fina sånger sjöngs men tyvärr gapade det rätt rejält i kyrkbänkarna vilket ju är jättetrist.


Då vi kom hem så blev jag jättefrusen och halsen började kännas svullen och spänd. Satt med en filt över mig hela kvällen och frös fastän vi eldade i båda eldstäderna.
I morse vaknade jag med ont i kroppen, lätt feber och en hals som inte känns nå vidare. Jag skulle ju bokat in intropass idag hade jag tänkt men det var liksom bara och glömma    får skjuta på dem och hoppas jag kryar på mig så att jag kan lägga in den antingen längre fram i veckan eller nästkommande vecka. Måste ju få ihop mina timmar innan månaden är slut....men det ska nog gå!


Jäkla otur bara att jag skulle åka på detta NU...men kanske inte så konstigt då man varit omgiven av de som både hostat och nyst. Bara konstatera att mitt immunförsvar inte är vad det en gång var...var nästan aldrig "sjuk" förut men sista åren har det varit flera ggr om året och det är ju inget vidare men det är väl så att ens immunförsvar blir försämrat om man inte mår så vidare bra inombords eller det har varit väldigt mycket. Inget år göra något åt, får väl se till att kurera mig snabbast möjligt nu bara...och det tänker jag göra under täcket en stund nu!


#helgenslut #nyvecka #ontihalsen #fryser #körsång #blevingetjobb #hängig #trött #ontikroppen #feber

Av AME - 3 februari 2017 14:34

I morse då jag skulle byta om och åka hem så höll det på sluta med att jag hade fått hoppat på ett ben ut till bilen...vänstra foten och benet var svullet och spänt så jag höll inte på att få på mig skon på den foten.
Har brukat kunna svullna i säkert 2 års tid efter att jag jobbat natt men i morse var det nog värst...blir ju väldigt mkt spring på hårda golv om nätterna och det blir sällan så att man tar av sig arbetsskorna och lägger upp benen på något så det är väl kanske inte så konstigt att det blir som det blir.


Blev ungefär 4 timmars sömn då jag kom hem och sen har jag kört igång både disk och tvätt, burit in ved och varit och hälsat på mamma samt skjutsat henne på affären. Ute är det bara grått grått och grått idag, lite synd för jag hade haft lust till å åka ut med skotern en sväng men näää....inväntar bättre väder!


Nu väntar jag istället på att hjärtat ska komma hem, behöver inte tänka på någon middag idag för vi har bestämt att vi ska köpa hem pizza i kväll...var ett tag sedan vi köpte varsin sådan nu och jag blev bara tvärsugen på det förut då jag satt hos mamma.

Dröjer nog lite längre än vanligt idag innan hjärtat är hemma, brukar annars kunna vara hemma lite tidigare då men nu håller de på flytta sin musiksal på skolan där han arbetar så det var lite att fixa med innan han kunde åka hemåt.


Kanske man skulle ta och ta en svängom med snabeldraken också....


#sovitgott #svullenfot #mamma #pizza #fredag #gråttochtrist 

Av AME - 3 februari 2017 05:02

nu kan man väl säga att det är nedräkning till dess jag får åka hem och lägga mig, 2 timmar kvar...
Fötterna värker som tusan nu kan jag säga och jag är svullen om både ben och fötter...tror banne mig jag skulle haft stödstrumpor då man jobbar nätter. De ggr jag jobbat dagar tidigare så blev jag inte svullen så som jag blir nu...


Ska bli väldigt skönt att få komma hem, fixa frukost, sätta mig en stund framför teven och kolla på gårdagkvällens avsnitt utav "mandelmanns gård"....alltså vilken dröm de lever i! Nu bor ju jag redan i det jag drömde om som barn MEN jag hade också en dröm att få ha en stor gård och massa djur....Mandelmanns lever ju i en ren idyll...ett SÅ underbart program och så äkta människor!!


Sen jag kollat på det så blir det till att dyka in under täcket och försöka sova en stund...idag ska jag ställa larmet för jag vill inte sova för länge...är väldigt lätt att vända på dygnen då man jobbar nätter så när jag gjort sista natten för att sen vara ledig någon dag så brukar jag sällan sova mer än 3-max 4 timmar för att jag ska kunna lägga mig i normal tid sen på kvällen istället för att sitta uppe halva natten eller riskera att bara ligga och vrida och vända på mig för att jag inte kan somna.


Är ledig nu i helgen också hoppas jag att det kommer något sms om att jag är inbokad på fler arbetspass till veckan som kommer. Nu i helgen kommer inte mina töser till oss. Jag och hjärtat är bortbjudna på mat och övernattning på lördag vilket vi väldigt gärna ville ha chansen att kunna vara med på så barnen stannar hos sin pappa och sin stora familj denna helg...får längta efter dem en vecka till alltså...älskade barn   


Nu dags att ronda och ta tag i morgonsysslorna som är innan dagpersonalen kommer och byter av mig...


#nattjobb "uska #snarthemgång #trött # ontifötterna #mandelmannsgård #frukost #sova #ledighelg

Av AME - 2 februari 2017 16:13

Somnade väl vid 09.30 och sov till 13 då jag var tvungen å kliva upp för å gå på toan men gick och lade mig sedan igen och sov till klockan var 20 över 3! Så mycket har jag ALDRIG sovit någon gång efter en jobbnatt under alla mina år i detta yrke...så jag var nog VÄLDIGT trött   


Nu håller jag på förbereder för middagen och idag får det bli stuvad potatis och isterband, det var väldigt länge sedan vi åt det och det är ju så jäkla gott...älskar svensk husmanskost! Pölsa, paltbröd, kroppkakor, köttfärlimpa, leverstuvning osv...mums!!!


Ska ju ut och jobba nu i natt också, är så glad för att jag fått åt min några nätternu för det innebär att jag kan skjuta på detta med att gå på introduktion på hemtjänsten. Vill ju helst jobba nätter eftersom det ger mig mest med tid med mina barn...börjar jag jobba dagar och kvällar så försvinner det ju så mycket tid med barnen och det vill jag helst inte, inte om jag måste. Har sökt en rad på nattpatrullen och hoppas ju så klart på att jag kunde få det men jag tror ju tyvärr att den chansen är väldigt liten för det finns säkerligen dom som går före mig som också sökt....men jag fortsätter ligga tillgänglig på nätter också får jag se huruvida jag får ihop mina timmar eller inte. Under veckorna är det helt okej att börja plocka på mig dagar och kvällar men helgerna kommer jag enbart ligga tillgänglig nattetid eftersom det är då mina barn är hos oss.

Håll gärna en tumme för mig att jag får raden på nattpatrullen   


#sovitsomenstock #uska #nattjobb #husmanskost #middag #söktjobb #hoppaspåtur #hållentumme #utpåännuenjobbnatt 

Av AME - 2 februari 2017 08:28

21-07 jobbade jag och var väl hemma strax efter halv 8.
När jag svängde ner på gården möttes jag utav 2 stycken rådjur som stod och mumsade i sig solrosfrön på marken nedanför fågelborden...var snabb upp med mobilen och slog på kameran....POFF! Då var dom ju så klart borta...så tyyyypiskt!


Sitter i skrivande stund och äter frukost och tittar på gårdagens inspelade program som jag missade eftersom jag jobbade...har nå djävulskt ont i mina fötter och är väldigt väldigt trött. Ska bli skönt att krypa ner under täcket sedan och jag hoppas kunna få sova länge eftersom jag ska ut och jobba ytterligare en natt i natt som kommer.


Igår innan jag skulle till jobbet så var det ju veckans övning med kören...alltså detta med sång är ju så underbart. Tyvärr kändes inte min röst något vidare igår men jag hoppas den känns okej på söndag då vi ska ha framträdande i kyrkan i samband med gudstjänsten...är fina sånger vi ska sjunga och jag hoppas det dyker upp några människor i kyrkbänkarna i alla fall. Förstår egentligen inte varför inte fler människor besöker kyrkan..man behöver faktiskt inte vara troende, man behöver inte ta till sig det prästen säger men man kan gå dit och lyssna på sång och bara vara. Kyrkan är öppen för alla...


Jag vet inte om jag är troende på Gud och Jesus men något tror jag nog på...har brukat sagt att jag tror på människan och sen har det fått räcka. Jag gick i kyrkans miniorer, kyrkans juniorer och jag är konfirmerad...men är jag troende? Njäe....eller?


Med detta så säger jag nog godnatt på en stund nu (om man kan säga godnatt när klockan är 09.00 på morgon) ...väldigt trött nu kan jag lova och mina fötter värker!


#nattjobb #uska #undersköterska #godmorgon #godnatt #rådjur #nysshemkommen #frukost #tevetittande #körsång #kyrkan #troende #trorpåmänniskan #ontifötterna #ettjobbmedmycketspring

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards