Alla inlägg den 9 december 2013

Av AME - 9 december 2013 21:35

I lördagskväll kom hjärtat hem till oss, eller hem till sitt andra hem...mitt och barnens hem är ju lika mycket hans hem.

Att få krypa in i hans famn då när han kom var så underbart och vi satt i soffan tillsammans med barnen och kollade på film som vi hade hyrt...blev en film som hetter Croodarna och den var rätt okej.


Fylldes med en sån enormt varm känsla då vi satt där alla fyra och jag bara kände sån enorm kärlek...ödet förde oss samman, det är jag helt övertygad om och den övertygelsen förstärks allt eftersom och den kärlek jag känner växer sig allt starkare för varje gång vi är varandra nära. Har nog ALDRIG tidigare varit så säker på någonting förut som jag är nu...honom vill jag leva med och älska tills för evigt tar slut.


I söndags hade vi en bakdag där det bakades pepparkakor, lussebullar, lusselängder och saffransbullar. Tidig middag blev det och sedan styrde vi kosan till Bergsjö för att kolla på dansuppvisning där bla hjärtats dotter skulle medverka. Var en sådan fin föreställning och jag blev rent berörd vid 2 tillfällen under showen...varför vet jag inte men berörd blev jag.


Julkalendern stod på agendan då vi kom hem och efter den så kollade vi på en film till dess att barnen skulle lägga sig, monsters university blev det som vi såg.


I morse vaknade jag av mobilens larm eftersom det var skoldag för guldkornen, hjärtat hade dock varit vaken ett tag innan dess så han hade tänt fyr i pannan så värmen var på gång i huset...jag hade inte ens hört att han hade klivit upp så jag antar att jag måste ha sovit som ett litet barn...vilket var väl behövligt eftersom jag inte sovit så jättebra sista veckan som varit.


Åt frukost med barnen och kollade dagens avsnitt av julkalendern. När barnen åkt till sina skolor så kröp vi ner under täcket igen och vi somnade båda 2. Jag vaknade strax efter 9 då äldsta tösen ringde men hjärtat han sov till klockan var nästan 10.30...ville inte väcka honom utan lät honom sova tills han vaknade.


Efter en kopp kaffe och smörgås så åkte vi över till ortens radio och teve handlare för att kolla på en teve som jag i veckan som var blev erbjuden att köpa. Har ju bara haft en liten 32tums teve där hemmabioanläggningen inte kunnat nyttjas till fullo eftersom det inte fanns någon ljudingång att koppla ihop dessa 2 med så då jag var till butiken förra veckan för att höra hur man kunde bära sig åt så berättade dom att det inte gick att koppla sådant på just den modellen som jag hade men de hade samma dag fått in en 46 tums teve från en kund som hade bytt till en större och den kunde han ge ett väldigt bra pris på....så jag tog med mig hjärtat dit så han fick kolla och säga vad han tyckte och han tyckte det var en sån bra affär att han betalade teven åt mig också tog butiken min gamla som ett inbyte vilket gav mig ett ännu lägre pris på 46 tummaren.


Äldsta tösen visste om att jag kollat på denna teve så hon reagerade inte så mkt då hon kom hem och såg den...och yngsta tösen märkte det inte ens föränn jag frågade henne om hon inte märkte att teven växt...haha, lillskruttan!


I dag har jag också varit till Ånge på arbetsförmedlingen för inskrivning och lite mer information om vad som ska hända härnäst och hur de kan hjälpa mig ut i arbetsträning osv...ingenting kommer dock hända föränn efter nyår men förhoppningsvis ska det väl börja röra på sig så småningom...


Hjärtat åkte hem till sig nu i eftermiddag och nu i kväll då jag och barnen satt i soffan kom ett stygn av saknad över mig...men man saknar för att man älskar...så nu kommer det att saknas kanske 1 veckas tid. Jag har ju barnen hos mig och hjärtat jobbar ju, sen ska han spela både fredag och lördag så eventuellt blir det så att jag åker till honom på måndagkväll.


Julångesten har börjat gnagt rejält i mig och jag vet inte vad jag ska ta mig till med allting...det gör mig mycket ledsen :(men men...det blir som det blir.




Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards