Alla inlägg den 10 december 2013

Av AME - 10 december 2013 11:36

Sitter med en kopp kaffe och filosoferar lite innan jag ska ta tag i den disk som står på diskbänken och väntar på att få bli ren...har ju ingen diskmaskin och heller ingen som diskar åt mig så det finns liksom inget att välja på, bara å ställa sig där.


Men första ska jag avnjuta denna kopp kaffe och de funderingar jag har kretsar kring julen...julångesten fångar mig gång efter gång och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Blev ju massor av extrakostnader nu då det visade sig att mitt vardagsrumsgolv låg på marken och att allt var angripet utav fuktmögel så det finns liksom noll och ingenting att röra sig med och inga nya pengar trillar in föränn dagen innan julafton...hade ju verkligen hoppats på att barnens pappa hade haft lite förståelse i detta så jag hade kunnat fått låna från vårt sparande till barnen men där fick jag ett blankt nej och för övrigt tyckte han att jag skulle ha väntat med att åtgärda golvet till våren!? VA?!!!

Så just nu vet jag ingenting om hur det blir med någonting...är bara väldigt väldigt ledsen och ångesten känns vedervärdig emellanåt!

Ska dock fråga deras pappa en sista gång om det verkligen är helt uteslutet att låna därifrån....de pengar som vi sparar åt dem ska de ju få tillgång till först den dag som de fyller 18 år och dit är det ju 6 respektive 11 år kvar till så jag har ju hunnit betala in dom pengarna flera gånger om innan dess.


Föreslog tidigare i höstas också att vi kanske kunde gå samman och köpa något lite dyrare åt  barnen men se gå samman och köpa något gick inte alls...är det fel att köpa något i lag fastän man är separerade? Och nu menade ju jag att vi kunde gå i lag alla 4...dvs både han och U också jag och hjärtat. Ser liksom inget fel alls i att göra så och de flesta jag pratat med kan inte heller se något fel i det...då har ju iaf chansen funnits att verkligen kunna ge dom det som de önskar sig allra mest...men men...


Barnen och jag kommer inte fira julen hemma hos oss i år utan med hjärtat och hans släkt. Vi ska vara hos en av hans systrar på julafton och det ska bli kul att se hur de brukar fira julen...skapa oss en ny tradition kan man säga att vi kommer att göra. Kommer åka till honom 2 dagar innan julafton och sen dagen innan julafton så kommer barnen få vara hemma själva (hans dotter är också hemma + grannfamiljen) och hjärtat och jag kommer åka i väg och inhandla det sista som skall vara...sen får vi se hur själva julaftonen blir men oavsett så blir den bra, bara vi får vara tillsammans men jag är VÄLDIGT bekymrad över detta med klappar till barnen...men man får göra det bästa av det som går.


Blir sedan hos hjärtat någon dag efter och sen åker jag och barnen hem kanske på torsdag eller fredag och är hemma hos oss och då kommer vi bjuda hem "mormor och morfar" också någon av dagarna för sen på söndagen åker vi till Stockholm med barnen och lämnar dom hos sin farmor och farfar...deras pappa och familj är där då...och sedan sätter vi oss på tåget mot Linköping för att fira nyår med ett par vänner till hjärtat...och där blir vi kvar tills på torsdagen. Det blir en hel del åkande och pusslande med kattvakt och husvakt och sånt men det löser sig...


NU ta tag i måstet disken...



Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards