Alla inlägg den 5 september 2013

Av AME - 5 september 2013 12:05

Och klockan har precis passerat lunchtid.

Sitter med en kopp kaffe, spelar musik och bara är...rätt skönt faktiskt just här och nu och fastän det är ljust och dagtid så brinner det ändå ett par ljus här på bordet, ljus har nämnligen en rogivande effekt på mig och i dess låga kan jag försvinna i mina tankar emellanåt, som nu...


Tankar på hjärtat, på guldkornen och nuet.
Leker lite med tanken om framtiden och funderar...undrar hur framtiden blir :)


Guldkornen är ju hos mig denna vecka men de åker till sin pappa i morgon efter skolan eftersom jag åker till hjärtat för att fira hans mammas 70 års dag på lördag (hon fyller på måndag) och det tror jag inte blir någon rolig tillställning för mina barn eftersom det inte kommer vara några andra barn där i deras ålder utan bara "vuxna"...så de får vara hos sin pappa och sin familj där denna helg också får de komma och vara hos mig nästa helg då hjärtat också kommer att vara här hos och med oss...


I går kväll då barnen lagt sig så blev jag sittandes och tänkte på en sak...och detta bara bubblade ur mig som statusuppdatering på min tidslinje på facebook....


"Vet ni...jag blir så ledsen (och förbannad!) på de/er som ff ifrågasätter mig och mitt !
Fattas det inte att jag i dag faktiskt mår bra, att jag slutit fred med/i det som varit, med människor och situationer, att jag funnit ro, är tacksam för vad jag har men även det som jag haft, att jag lever "här och nu", att mina barn är det för mig dyraste som finns och att jag är väldigt lyckligt förälskad igen av någon som verkligen älskar mig för den jag är och så som jag är...
VAD är det som inte förstås?!
Får i bland höra "du kommer ju aldrig bli frisk", "sluta ljug om det det och det" och när jag sedan berättat om kärleken så har det nästintill skrattats och jag har fått hört saker i stil med "Och vem skulle...", "tror du ja", "visar sig väl hur det är med den saken" etc etc.....JAG BLIR LEDSEN, fattas inte det?!
TRO på mig i stället, SE på mig, LYSSNA på mig, GLÄDS med mig och prata MED mig i stället för OM mig....snälla!!! 
Unna mig i stället den lycka, ro, frid, glädje och förälskelse som jag funnit och känner...visst, det pendlar upp och ner i bland men det gör det väl i allas liv till och från...eller?"


Jag förstår liksom inte att en del tror att jag ljuger om min tillvaro, att jag ljuger om att jag mår bra, att jag ljuger om att jag har ett förhållande....av vilken anledning skulle jag ljuga om det?! Vem skulle vinna på det?!
Jag fattar liksom inte och det gör mig faktiskt väldigt ledsen...men jag vet att det inte ens är någonting jag ska lägga ner tid till funderingar på. Jag har annat att lägga tid och energi på och sedan är det ju tack och lov ingen av mina VÄNNER som ifrågasätter mig och mitt utan folk runtom...folk som inte har något annat för sig än att lägga sig i andras liv och prata skit!


Men det var i går jag funderade kring detta, nu funderar jag som sagt om framtiden och leker med tankarna...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards