Alla inlägg den 9 september 2013

Av AME - 9 september 2013 13:12

Ja så har vi en ny vecka att ta emot, klockan är just nu 13.30 och jag har satt mig ner vid köksbordet och hällt upp en kop kaffe och har precis tänt eld i kökspannan. Borde väl egentligen inte behöva elda men jag fryser så om händer, fötter och nästipp och det i sin tur leder till att jag fryser helt och hållen invärtes och det är hopplöst att få upp någon värme så en eller ett par brasor är faktiskt ett måste....


Detta med frysandet är baksidan utav min gbp operation och efterföljande viktnedgång men jag vill inte tillbaka till den jag var och jag ångrar definitivt INTE min operation men jag ska villigt erkänna att jag hatar att frysa och vid denna årstid så vet man ju vad man har framför sig i cirka 6 månader...blir mycket frysa framöver om man säger så!
Tror jag ska införskaffa sådana här supersovsäckar och förpuppa mig i ett par sådana över vintern...kan kanske be någon vänlig själ att hänga upp mig någonstans i en sådan över vintern också kan jag kläcka fram mig likt en fjäril till våren igen då värmen kommer :)


Visst kan det ännu bli varmt och väldigt fina dagar och visst jag tycker om vintern också då det är klara fina vinterdagar då solen skiner och snön gnistrar likt kristaller över allt men kylan...BURR!!!

Vädermässigt har ju faktiskt de sista dagarna varit helt jäkla outstanding med +24-25 i SKUGGAN då jag var hos hjärtat så fler sådana dagar hoppas jag ju på här i höst. Det är förvisso + 16 nu också men grått, disigt och småregnigt = ruggigt med andra ord! Så nu skall här eldas en brasa eller tre för att i alla fall få ut det råa inomhus....

Fråga mig

6 besvarade frågor

Sponsorer

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards